Citat:
Ursprungligen postat av
larsjohansson
Nä jag utgör inte "människan av idag" men den lumpna kristna science fiction kiosklitteratur historien om Gud i mänsklig gestalt i form av den antika juden Jesus är ingenting för mig.
Det är den mjäkiga bluffreligionen kristendom som har lett oss hit där vi är idag. Ditt recept på att fixa problemen är mer av samma dåliga sak.
Tar du så avstånd från livet? Det verkar vara alla människornas berättelse. Jesus är förvånansvärt chockerande ja. Det är det som får mig tro att det är riktigt. Det Han säger och gör.Annars hade dom kommit på nåt annat fjantigt.
Det funkar. Give it up for Jesus. And gain life. Seems hard. But it's harder to fail and die, not trying.
Jag försöker!
Jesus är den store läkaren.*Bibeln säger i Matteusevangeliet 9:35” Jesus vandrade omkring i alla städerna och byarna, och han undervisade i synagogorna, förkunnade budskapet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor.
Förr eller senare kommer alla människor att erkänna att Jesus är Herre.*Bibeln säger i Filipperbrevet 2:9-11 ”Därför har Gud upphöjt honom över allt annat och gett honom det namn som står över alla andra namn, för att alla knän skall böjas för Jesu namn, i himlen, på jorden och under jorden, och alla tungor bekänna att Jesus Kristus är herre, Gud fadern till ära.
Paulus vittnar om Kristus gudomlighet.*Bibeln säger i Kolosserbrevet 2:9” Ty i honom har hela den gudomliga fullheten förkroppsligats och tagit sin boning.