2021-08-07, 12:50
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Jag ställer mig fortfarande tveksam om jag ska vara ärlig.
Saken är denna, att man tittar inte efter alprazolam i blod eller i urin, man tittar efter dess metaboliter.
Men om Alprazolam blir till metabolit X så blir sannolikt Flualprazolam till metabolit X också.
Då kan man lätt tro att de är Alprazolam man intagit men de egentligen rör sig om någon besläktad analog som metaboliseras på samma sätt.

Fake är de ju oavsett, men är det alprazolam i eller inte?
De är frågan! Kan mycket väl vara någon annan med snarlik effekt som är dosjusterad för att ge liknande effekt (och då också smaka beskt).

Det är Alprazolam punkt. Har handlat Alpra i alla dess former, Frontin, Stada, Aristo, Ksalol i många år och det har blivit mestadels blåa Ksalol och både med den gamla designen på kartorna som gick att riva isär och inte och alla har smakat och betett sig enbart som Alprazolam gör. Så ge mig en anledning till varför det inte skulle vara Ksalol i tabletterna? En van brukare känner bara direkt på smaken vad det är. Jag skulle kunna blindtestas med Alprazolam, Diazepam och Klonazepam och direkt känna i munnen vad det innehåller.

Så lägg ner diskussionen om det är Alprazolam för det är det och inget annat. Däremot är Ksalol ofta underdoserade till skillnad från många andra (Frontin, Stada, Aristo) tex. men det är inget annat än Alprazolam i dem för det.
Citera
2021-08-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Testade dom nya alprazolam utan skåror och dom smakade alprazolam som fan jämfört med dom jag fick tag på innan.
Instämmer helt och hållet åt slår hårdare tycker då iaf jag.
Citera
2021-08-09, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansonjeppo
En spontan fråga
Har fet ångest över bröllop idag.
Äter dagligen 25 mg diazepam
Idag ingen, tog istället iktorivil 2 mg och 0,5 mg alprazolam. Kan jag ta någon öl likafullt eller dör jag ?

Ska vara lugnt, bara du inte dricker helt för mycket.. alkohol och benso brukar aldrig sluta bra, man gör dumma grejer.. Jag fick alltid minnesluckor om jag blandade, Och man gör oftast bort sig och vill helst inte veta vad man har gjort.. Du behöver inte oroa dig för att ta överdos om du håller dig till några öl, det är inget jag rekommenderar om man har svårt för att sluta dricka
Citera
2021-08-09, 15:27
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Det är Alprazolam punkt. Har handlat Alpra i alla dess former, Frontin, Stada, Aristo, Ksalol i många år och det har blivit mestadels blåa Ksalol och både med den gamla designen på kartorna som gick att riva isär och inte och alla har smakat och betett sig enbart som Alprazolam gör. Så ge mig en anledning till varför det inte skulle vara Ksalol i tabletterna? En van brukare känner bara direkt på smaken vad det är. Jag skulle kunna blindtestas med Alprazolam, Diazepam och Klonazepam och direkt känna i munnen vad det innehåller.

Så lägg ner diskussionen om det är Alprazolam för det är det och inget annat. Däremot är Ksalol ofta underdoserade till skillnad från många andra (Frontin, Stada, Aristo) tex. men det är inget annat än Alprazolam i dem för det.

Ja, okej, om du nu subjektivt säger att det är så antar jag att vi helt enkelt bara får ta och lita på att det är så då!
Min tanke är snarare att vissa kanske är alprazolam i, andra är dåliga kopior med typ etizolam i.
Citera
2021-10-10, 00:31
Medlem
Apollinaires avatar
Mitt Ksalol-blister går inte att riva isär och mina urinstickor visar både bensodiazepiner och fentanyl.
Citera
2021-10-10, 15:52
Medlem
Grimlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Mitt Ksalol-blister går inte att riva isär och mina urinstickor visar både bensodiazepiner och fentanyl.

Visade verkligen testet på att det fanns inslag av Fentanyl i Ksalol tabletterna som kommer i blister som inte går att riva isär? Det låter i sådana fall verkligen inte bra. Har bojkottat Ksalolen som cirkulerar nu. Det senaste inköpet som jag gjorde var Ksalol-blister som inte går att riva isär,och dom var verkningslösa i stort sett.
Citera
2021-10-10, 22:45
Medlem
pantamera12s avatar
No som klagar på Ksalol pch tror galenika slutade till vetja dom 2011 harbju noll koll
Dom tilverkas Och säljs av stora seriösa apotekskedjor över hela Balkan as we speak. Känner folk som köper en svensk stav för 150kr men inte hade stoppat KrKa depottablett i munnen för tusen kronor el en xanax för dom heter ju xanor på svenska apotek och folk verkar tro att svenska apotekskedjor har dom bästa medicinerna i världen speciellt apoteks benso tror folk är bättre än allt annat tex stesolid var för15-20 år sedan nästan i klass med roches valium men sedan byggdes stesoliden om så att dom ger mig typ ångest och muskelspänningar istället för o vara lugnande speciellt 5 mg modellerna är ju parodi på Diazepam 10 st femmor stress fungerar ungefär som två st Auparin från kroatiska KrKa som förövrigt är mest lika valium med tanke på att man får en (kick) effekt på dom. I Sverige hatar man bensodiazepiner och de sista bensodiazepinerna e på väg att fasas ut för att på sikt totalförbjudas. Till o med de få bänkalkisarna på våra torg som haft Stess utskrivet sedan nån gång på 70-talet tar dom bort medicinen för med motiveringen Att Stedolid Är beroendeframkallande Samtidigt strösslar läkarna ut tjack på småbarn som tycker det är svårt att sitta vid en skolbänk o lyssna på en tant som Inte vet något om verkligheten och skriver ut 40 -80 mg oxytabletter till unga byggarbetare som sliti ut sin rygg innan dom hunnit bli 25 år gamla. men svenskar är ett mkt mentalt handikappat folk
Men Benso är beroendeframkallande det är ju katastrof om man måste medicineras hela livet måste vara bättre och äta amfetamintabletter från 7-70 om man nu lever så länge.
Hur som helst är svenska apoteksbenso generika bland de sämsta i. Världen. Allt för att slippa vanebildande!
Citera
2021-10-10, 22:51
Medlem
dampskalles avatar
Det kom info att Galenika lagt ner. Alla trodde på den. Men kolla på deras hemsida så ser ni att de fortfarande gör benzo.

https://galenika.rs/lekovi-na-recept/
Citera
2021-10-11, 12:20
Medlem
pantamera12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dampskalle
Det kom info att Galenika lagt ner. Alla trodde på den. Men kolla på deras hemsida så ser ni att de fortfarande gör benzo.

Tack för att du ej sprider vidare desinformation om ksalol
Folk fattar ej hur snabbt toleransen ökar på benso och speciellt alprazolam för några år sedan fick jag tag på +10 Xanax burkar som för övrigt såg precis ut som som xanor som dom heter i Sverige kunde inte ens få 750kr för en 100-burk bara för att det stod xanax på den. Stoppade jag 10 piller i en redlline så fick jag lätt 250-300kr haha vad Dumma folk är

Sist jag åt stavar så kände jag inte mkt mer av 4 st än 5 ksaloler Ksalol bör man väl uttala exalol allt annat låter ju helt mongo på svenska dom bästa är helt klart 3 mg retardtablett sitter i hela dagen bara o boosta med nåra mg icke retard
Citera
2021-10-11, 16:20
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dampskalle

Ksalol finns inte med. Så dom blir inte tillverkade där längre.
Citera
2021-10-11, 16:22
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Ksalol finns inte med. Så dom blir inte tillverkade där längre.
Är du bäng? Finns visst med på lista, i flera olika styrkor dessutom.
Citera
2021-10-11, 20:28
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Är du bäng? Finns visst med på lista, i flera olika styrkor dessutom.

Är du eller?
Ni som knaprar ksalol senaste tre åren har sagt dom inte är 2mg längre. Så, dom är underdoserade. Kommer då inte från fabrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in