2021-04-24, 16:27
Medlem
Alla Galenikas Ksalol kartor jag köpt har haft bryt linjer i själva kartan så man kan riva av en rad eller 2-3st individuellt, men så köpte jag en karta häromdagen och denna var helt blank som Galenikas Rivotril och Bensedin kartor. Ser mer proffsigt ut men inget jag kommit över tidigare.

Fler som stött på dessa kartor utan bryt linjer och vad tycks?
Citera
2021-04-24, 16:34
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malozarpla
Alla Galenikas Ksalol kartor jag köpt har haft bryt linjer i själva kartan så man kan riva av en rad eller 2-3st individuellt, men så köpte jag en karta häromdagen och denna var helt blank som Galenikas Rivotril och Bensedin kartor. Ser mer proffsigt ut men inget jag kommit över tidigare.

Fler som stött på dessa kartor utan bryt linjer och vad tycks?

Det stämmer. Galenika Alprazolam 1 mg har bytt ut sina blister. Vilket batch nr har du?
Citera
2021-04-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Det stämmer. Galenika Alprazolam 1 mg har bytt ut sin blister. Vilket batch nr har du?

De låter inte så konstigt då, med tanken på deras andra benzo blister jag nämnde ovan.
Nåt batch nr kommer jag inte åt då dom är bort stashade för tillfället men dom ser ju mer clean ut, vill minnas att dom röda trianglarna på baksidan är lite större och ljusare på dessa nya också
Senast redigerad av Malozarpla 2021-04-24 kl. 16:44. Anledning: Stavning
Citera
2021-04-24, 16:58
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malozarpla
De låter inte så konstigt då, med tanken på deras andra benzo blister jag nämnde ovan.
Nåt batch nr kommer jag inte åt då dom är bort stashade för tillfället men dom ser ju mer clean ut, vill minnas att dom röda trianglarna på baksidan är lite större och ljusare på dessa nya också

Det är möjligt att tringlarna ändrat storlek något. I vilket fall så finns det en anledning till varför man valde att byta blister, gjordes redan i slutet av 2019 då Sverige och flera andra länder gjorde en förfrågan om att få importera bla Zopiklon från Galenika då det såg ut att vara årslånga förseningar från Meda. Men inget av Galenikas mediciner gick igenom kontrollen då det utlovande substanserna visade sig vara olika typer av analoger. För den intresserade finns det PDF:er från läkemedelsverket att läsa om detta. Men det är sen gammal att Galenika slutade använda tex Alprazolam redan för åtta år sedan. Nu är dem iaf portade på livstid och alla licenser indragna. Får inte ens säljas i ursprungslandet varpå olovlig export exploderat och priset på gatan imploderat.
Citera
2021-04-30, 15:15
Medlem
Citat:
Det är möjligt att tringlarna ändrat storlek något. I vilket fall så finns det en anledning till varför man valde att byta blister, gjordes redan i slutet av 2019 då Sverige och flera andra länder gjorde en förfrågan om att få importera bla Zopiklon från Galenika då det såg ut att vara årslånga förseningar från Meda. Men inget av Galenikas mediciner gick igenom kontrollen då det utlovande substanserna visade sig vara olika typer av analoger. För den intresserade finns det PDF:er från läkemedelsverket att läsa om detta. Men det är sen gammal att Galenika slutade använda tex Alprazolam redan för åtta år sedan. Nu är dem iaf portade på livstid och alla licenser indragna. Får inte ens säljas i ursprungslandet varpå olovlig export exploderat och priset på gatan imploderat.

Så du menar att ksalol inte alls innehåller alprazolam? Jag har liksom fått från blodprov från snuten på papper att jag hade specifikt ämnet alprazolam i blodet när dom tog mig i bilen för en olovlig.
Citera
2021-04-30, 15:23
Medlem
5 döda unga män i Åbo Finland på 3 veckor.. gemensamt med alla är ksalol och alkohol..
polisen misstänker att ksaloltabletter är blandade med fentanyl.. var försiktiga
Citera
2021-04-30, 15:30
Medlem
getbusys avatar
Ett ganska enkelt sätt att avgöra är ju att smaka på tabletten, alprazolam har en väldigt karakteristisk smak. Även effekten är väldigt karakteristisk på alprazolam.
Citera
2021-04-30, 15:36
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Så du menar att ksalol inte alls innehåller alprazolam? Jag har liksom fått från blodprov från snuten på papper att jag hade specifikt ämnet alprazolam i blodet när dom tog mig i bilen för en olovlig.

Nej det har du inte. För det fösta så är alprazolam inte en aktiv metabolit (t.s från ex. Lorazepam samt Oxascand) utan medels inaktiv. För det andra så innehåller inte Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam någon alprazolam. Galenika har i flera år försök få in foten på den generiska marknaden utan att lyckas just pga att deras läkemedel INTE innehåller det aktiva ämnet, godkända hjälpämnen, förbjudna alkoholer och tungmetaller. Läs på innan du tramsar.

Galenikas senaste försök med Alprazolam batch 52XXX (x= siffra) blev inte heller godkänd.

Alprazolams metaboliter bildas i levern efter intag. Provsvar detekteras medels genom urin och blodanalys och skall innehålla 4-hydroxy alprazolam samt α-hydroxy alprazolam för att nå upp till kriterierna för det aktiva ämnet Alprazolam. Detta gör inte Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam, men om du erkänt bruk av någon annan metabolit så grattis till rättsväsendet. Du är inte den första, men förhoppningsvis snart den sista. Jag fick i uppdrag att hjälpa en person av dennes advokat i frågan. Frikändes av Göteborgs Tingsrätts. Har allt förarbete på en extern HDD på jobbet, kan ta med och ladda upp vid tillfälle.
Citera
2021-04-30, 18:54
Medlem
Citat:
Nej det har du inte. För det fösta så är alprazolam inte en aktiv metabolit (t.s från ex. Lorazepam samt Oxascand) utan medels inaktiv. För det andra så innehåller inte Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam någon alprazolam. Galenika har i flera år försök få in foten på den generiska marknaden utan att lyckas just pga att deras läkemedel INTE innehåller det aktiva ämnet, godkända hjälpämnen, förbjudna alkoholer och tungmetaller. Läs på innan du tramsar.

Galenikas senaste försök med Alprazolam batch 52XXX (x= siffra) blev inte heller godkänd.

Alprazolams metaboliter bildas i levern efter intag. Provsvar detekteras medels genom urin och blodanalys och skall innehålla 4-hydroxy alprazolam samt α-hydroxy alprazolam för att nå upp till kriterierna för det aktiva ämnet Alprazolam. Detta gör inte Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam, men om du erkänt bruk av någon annan metabolit så grattis till rättsväsendet. Du är inte den första, men förhoppningsvis snart den sista. Jag fick i uppdrag att hjälpa en person av dennes advokat i frågan. Frikändes av Göteborgs Tingsrätts. Har allt förarbete på en extern HDD på jobbet, kan ta med och ladda upp vid tillfälle.

Okej jag är med på vad du menar även om jag inte till 100% vet vad du menar få jag inte är påläst om sådant. Men vad är det då i ksalolen? Är det någon annan benso som sedan blir alprazolam när de bryts ner? Förklara gärna lite mer om det. Hur menar du där med rättsväsendet? Finns de en chans att gå fri på något vis om man ätit ksalol eller hur menar du mer specifikt?
Citera
2021-04-30, 19:30
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Hur menar du där med rättsväsendet? Finns de en chans att gå fri på något vis om man ätit ksalol eller hur menar du mer specifikt?

Absolut. Personen i fråga blev rutinstannad i en bil någon mil utanför GBG. Polisen upplevde att personen var påverkad och tog hen till närmaste sjukhus som blodade hen. KK tog poliserna på plats. Indraget 12 mån samt 35.000 i böter.

Hen gick inte med på detta och krävde rättegång. Jag gick in och studerade NFC´s analyser och krävde ut hela analysen och såg snabbt att den inte kunde stämma. Gjorde sedan egna tester av Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam samt läste hela deras historik hos läkemedelsverket.

Vid rättegången fick hen tillbaka körkort direkt, samt skadestånd om ca 120K i slutändan. Minns inte den exakta summan. Hen hade då vart utan KK i ca 4 månader och tvingats åka taxi till arbete och riskerade jobbet då hen arbetar med bilar.

Detta överklagades INTE av åklagare, vilket är synd för då detta med all sannolikhet hade tagit sig upp till HD. Exakt vad Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam innehåller vet jag inte, för det var inte det jag forskade i, utan frågeställningen var om hen hade brukat Alprazolam olovligt och rätten kom fram till att Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam inte innehåller Alprazolam eller andra bensodiazepinderivat som är olagliga i Sverige.

Senast kända foskning som visar på att Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam innehöll Alprazolam är daterat 2011 och det stämmer väl med den lilla fakta i ämnet som finns hos Galenika och deras brasilianska ägare EMS pharmaceuticals. Värt att nämna är att dessa kopior i blister / kartor som säljs på gatan inte ens når upp till Galenikas icke godkända Alprazolam utan är helt fejk. Galenika saluför inte Alprazolam i blister och har heller aldrig gjort. De säljs lösförpackade i plastbehållare.

https://www.hbl.fi/artikel/fem-unga-har-pa-kort-tid-dott-av-forgiftning-i-abo/
Senast redigerad av MeinKampf 2021-04-30 kl. 19:34.
Citera
2021-05-04, 23:56
Medlem
Iamthemagicmans avatar
Jag har testat dom kartor som inte går dela och dom var långt ifrån så bra som dom 'vanliga' jag har nu.
Citera
2021-05-09, 01:14
Medlem
Iamthemagicmans avatar
Imorgon får jag såna "som inte går dela av".
Skriver om dom är bättre än dom jag har nu.
Är samma kran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in