Citat:
Ursprungligen postat av
MisterBear
Hur menar du där med rättsväsendet? Finns de en chans att gå fri på något vis om man ätit ksalol eller hur menar du mer specifikt?
Absolut. Personen i fråga blev rutinstannad i en bil någon mil utanför GBG. Polisen upplevde att personen var påverkad och tog hen till närmaste sjukhus som blodade hen. KK tog poliserna på plats. Indraget 12 mån samt 35.000 i böter.
Hen gick inte med på detta och krävde rättegång. Jag gick in och studerade NFC´s analyser och krävde ut hela analysen och såg snabbt att den inte kunde stämma. Gjorde sedan egna tester av Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam samt läste hela deras historik hos läkemedelsverket.
Vid rättegången fick hen tillbaka körkort direkt, samt skadestånd om ca 120K i slutändan. Minns inte den exakta summan. Hen hade då vart utan KK i ca 4 månader och tvingats åka taxi till arbete och riskerade jobbet då hen arbetar med bilar.
Detta överklagades INTE av åklagare, vilket är synd för då detta med all sannolikhet hade tagit sig upp till HD. Exakt vad Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam innehåller vet jag inte, för det var inte det jag forskade i, utan frågeställningen var om hen hade brukat Alprazolam olovligt och rätten kom fram till att Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam inte innehåller Alprazolam eller andra bensodiazepinderivat som är olagliga i Sverige.
Senast kända foskning som visar på att Galenika Ksalol 1 mg Alprazolam innehöll Alprazolam är daterat 2011 och det stämmer väl med den lilla fakta i ämnet som finns hos Galenika och deras brasilianska ägare EMS pharmaceuticals. Värt att nämna är att dessa kopior i blister / kartor som säljs på gatan inte ens når upp till Galenikas icke godkända Alprazolam utan är helt fejk. Galenika saluför inte Alprazolam i blister och har heller aldrig gjort. De säljs lösförpackade i plastbehållare.
https://www.hbl.fi/artikel/fem-unga-har-pa-kort-tid-dott-av-forgiftning-i-abo/