Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-29, 20:46
  #901
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Hej Polarnpär! Du är klok som en bok och levererar!

Ser att det inte är något nytt att läsa! tog bara 30 min att läsa igenom tråden från i går, Tidigare sa jag att det var många murvlar här! Nu säger jag att ALLA murvlar/tidningar är här vilket gör att jag inte skriver något av värde! Följer tråden under kvällen,

Roligt och se hur många som loggat in de senaste dygnen, med max 5 inlägg, Varför är de bara i den här tråden,
Jepp och ALLA frågar efter bilder
Jodå det diskuteras och fabuleras vilt men inget egentligt matnyttigt har kommit fram. Roligt är dock att denna tråd lästs en 1/4 av vad Knutbytråden gjorts.
Ledsen att höra om din varning Men du repar dig nog snart.
Citera
2006-05-29, 20:49
  #902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Det är hur som helst inte ett friskhetstecken att ens se på en 12-åring med sexuella tankar. Och det framgår väl ganska klart att om man har dessa tendenser så borde man kanske söka hjälp och se vad som kan vara fel i ens tankegångar.

Nu menar jag inte att ta mr fucking Ke*ny i försvar här, ska försöka lägga fram det på ett bra sätt.

Att sätta på en 17-18åring som ser ut som 12-13 är väl ingen risk att någon skulle göra.
Däremot om hon är 12-13 och ser ut som 17-18 är det nog lättare hänt, eller vad säger ni?

Det finns andra fall när just denna förvirring har skett, rör man sig på en ung marknad kan jag mycket väl tänka mig att man måste begära att få se id-kortet för att inte trampa snett.

Detta är exakt det som svensk feminism banar vägen för, ett samhälle där ålderskillnader, klasser och könsroller splittras upp och följs utav förvirring.
Citera
2006-05-29, 20:49
  #903
Medlem
BunjiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
och hur mkt kan man lita på den siffran?
jag har aldrig trott på invandrar/svesnk statistik, man räknar i olika form, infödingar, svenskar, svartingar som är svenska medborgare, japanen som heter olle andersson. Sen finns det alltid ouppklarade brott, brott som begås och inte räknas med i statistiken. så att det är nog bevisligen att de procent siffror inte stämmer. vi har nyss haft en möte om det här hos Amnesty och därför kan jag försäkra att rasberoende statistiker stämmer oftast inte.

Fan, här sitter man och kommenterar halvdagsgamla kommentarer som är helt utanför ämnet. Bär med mig.

Nej, det har inget med ras att göra, det är kulturell bakgrund det hänger på. Hur många gånger ska vi "rasister" behöva förklara att det inte hänger på om du har svart hår och är brunare än den brunaste svenska solbränna.

Det är inte problemet!

Problemet är alla dessa människor som kommer hit från en icke nordeuropeisk kultur och vägrar försöka integrera sig, vägrar ställa upp på våra värderingar, utnyttjar vårt system, beter sig kriminellt och hotfullt mot vanligt folk och i största allmänhet arbetar för att försämra klimatet i vårt samhälle.

Och ja, det finns hemska etniska svenskar och det finns jättesnälla utomeuropeiska flyktingar/invandrare. Problemet är bara att vi börjar bli ganska många som ser en tendens att det bara blir värre och värre. Blir någon man känner misshandlad eller utsatt på annat sätt är det oftast någon som inte har svensk bakgrund. När det sker vansinnesdåd som detta och Hagamannens gärningar blir man nästan förvånad att det var en etnisk svensk, när det givetvis borde vara tvärt om med tanke på befolkningens andelar av folk från olika kulturell bakgrund.

Hade vi haft den här diskussionen för fem år sedan hade jag hållt med dig till fullo. Sedan dess har jag haft ett antal egna upplevelser, hört andras historier och läst mellan raderna i media. Blivit äldre och mer fördomsfull/klokare med andra ord.
Citera
2006-05-29, 20:55
  #904
Avstängd
northixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Hej Polarnpär! Du är klok som en bok och levererar!

Ser att det inte är något nytt att läsa! tog bara 30 min att läsa igenom tråden från i går, Tidigare sa jag att det var många murvlar här! Nu säger jag att ALLA murvlar/tidningar är här vilket gör att jag inte skriver något av värde! Följer tråden under kvällen,

Roligt och se hur många som loggat in de senaste dygnen, med max 5 inlägg, Varför är de bara i den här tråden,
Jag kan för allt i världen inte förstå vad journalister skulle göra på FB med en massa svammel och spekulationsinlägg.

Dom behöver bara åka ut till Tungelsta där hundratals fjortisar sitter inne med bra mycket mer info än vad vi någonsinn kommer att få reda på...och dom skulle kunna byta bort sin mamma för att få vara med i tidningen och berätta vad dom vet.

Vad foton beträffar på alla de inblandade så lär varenda tidning sitta på bilder så det räcker till och blir över....knappast så att dom sitter och väntar på att någon på Flashback ska lägga upp en länk.

// N
Citera
2006-05-29, 20:55
  #905
Medlem
Verkligen tragiskt det som hänt. Efter att man sett bilderna på tjejerna på playahead fick man en klump i magen
Citera
2006-05-29, 20:57
  #906
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinDrop
Nu menar jag inte att ta mr fucking Ke*ny i försvar här, ska försöka lägga fram det på ett bra sätt.

Att sätta på en 17-18åring som ser ut som 12-13 är väl ingen risk att någon skulle göra.
Däremot om hon är 12-13 och ser ut som 17-18 är det nog lättare hänt, eller vad säger ni?

Det finns andra fall när just denna förvirring har skett, rör man sig på en ung marknad kan jag mycket väl tänka mig att man måste begära att få se id-kortet för att inte trampa snett.

Egentligen vill jag inte ens diskutera det här ämnet eftersom jag blir upprörd och saker kommer ut fel. Jag förstår exakt vad du menar och det finns som i alla andra fall undantag, Jag menar naturligtvis i de fall man VET att tjejen är minderårig men ändå fortsätter att tänka i sexuella banor.
Det finns tjejer som gör sig äldre än vad dom är för att så desperat passa in i "vuxenvärlden". Det finns tjejer som utforskar sin sexualitet och ger inviter till äldre män. Som i det lååånga scenario jag postade tidigare i tråden. Men det får liksom stanna där. Visst vissa kan hantera såna känslor, andra som Kenny kan inte. Har man känslor för 12-åringar och vet om det så står jag fortfarande fast vid att man borde söka hjälp. Bara för att vara på den säkra sidan.

Det har som tidigare sagts pratats om "rollspel" och liknande och vi vet ju inte om det getts leksamma inviter som tolkats totalfel. Men det är ju det som är halva grejen. Barn leker. Vuxna borde kunna avgöra det, inte ta det som en ursäkt att med våld föra dem in i vuxenlivet (låter lite dramatiskt men ni fattar nog min poäng).
Citera
2006-05-29, 20:59
  #907
Medlem
The Dudes avatar
Jepp..

jag e murvel.. reggade mig här för ett par år sen, eftersom jag visste att det här skulle hända... [ironi]
Citera
2006-05-29, 21:02
  #908
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
jag e murvel.. reggade mig här för ett par år sen, eftersom jag visste att det här skulle hända... [ironi]
Nåja humor har ni iaf

Men det är väl klart att journalister söker sig till FB, speciellt efter all uppmärksamhet som Hagamannen-tråden fick. Vem kan klandra dem egentligen? Killarna i den tråden var effektiva till skillnad från oss i den här

Visst skulle det kunna förekomma spekulationer och sånt om vem av tjejerna som dejtade vilken kille och vilka dessa är, men det känns inte som att man vill dra upp allt sånt här. Bättre att snoka efter Kenny.
Citera
2006-05-29, 21:03
  #909
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
jag e murvel.. reggade mig här för ett par år sen, eftersom jag visste att det här skulle hända... [ironi]

Alls inte en omöjlig teori. Du(eller annan murvel) har ett vilande konto och dyker upp i såna här trådar, jämför Hagamannen, Knutby och morden på Hallandåsen.

22 inlägg på 4 år, du är murvel eller asgam, troligen kombinerat.
Citera
2006-05-29, 21:05
  #910
Medlem
Imzadis avatar
Lite snabbt OT bara... Vad var det som var så speciellt med Hagamannen tråden då?
Citera
2006-05-29, 21:07
  #911
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Lite snabbt OT bara... Vad var det som var så speciellt med Hagamannen tråden då?
Tja killarna/tjejerna på FB arbetade ju mycket snabbare med att plocka fram detaljer och uppgifter an vad pressen själva gjorde. Finns en imponerande samling duktiga människor här. Mycket därför man gillar stället.
Citera
2006-05-29, 21:13
  #912
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Tja killarna/tjejerna på FB arbetade ju mycket snabbare med att plocka fram detaljer och uppgifter an vad pressen själva gjorde. Finns en imponerande samling duktiga människor här. Mycket därför man gillar stället.

Jo, har märkt det. Imponerande samling här indeed.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback