Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-29, 14:15
  #781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Okej som några har tänkt och uttryckt så vill jag ta upp något fler än jag sitter och funderar över. Det är helt absurda tankar men jag vill höra era åsikter om detta. Jag vill påpeka att jag inte på något sätt vill försvara eller döma någon utan mest ta upp det för att tankarna märks ligga strax under ytan hos många.

Vi har Kenny:
Som enligt det som framkommit hitills är en attraktiv kille som månar om sitt utseende och tränar på gym. Han tar till och med steroider för att uppnå resultat för detta. Han har en del psykiska problem och är en känd våldsverkare. Hans nya familj består då av dels den nya tjejen (Denise mamma) samt hennes dotter (Denise) och en son från tidigare förhållande.

Vi har Denise:
En glad och öppen tjej som bor hos sin mamma och dennes nya kille. Denise har oerhört många vänner och verkar ganska framgångsrik både som idrottstjej och socialt. Hon har sin bästa kompis som hon växt upp med redan innan dom började på dagis (enligt media) och som det tydligt framgår av hennes sida på Playahead att hon älskar och värdesätter.

Vi har Nattan:
Denise bästa kompis och som är en glad öppen 13-åring med samma bekymmer som alla andra 13-åringar. Hon håller som sin kompis på att växa upp till en ung kvinna. Hon har också en sida på Playahead där det märks att hon är både omtyckt och populär.

Om man tittar på bilder som de båda flickorna publicerat på sina respektive sidor så anar man att de är i begynnelsen att gå från barn till tonåringar med vad allt det innebär. Man både pratar och tar bilder på ett sätt som påminner om sexuell mognad. Man putar med munnen på foton och framhäver bysten mm. Säkerligen inspirerad av det allt fräckare media med BB-deltagare och bilder i Vecko-Revyn mm. Man vill helt enkelt uppfattas som vuxna.

De här båda flickorna kan som JackassTRE tidigt nämnde anspelat på sexualiteten (rollspelet) när dom träffat Kenny. Nu tror jag iofs inte att Denise framhävt detta lika mycket som hennes kamrat kanske gjort då han trots allt kanske ses som en i familjen. Kanske har det varit lättsamma flörter och skämtsamma inviter från båda sidor. Från barnen mest en lek och ett sätt att få lite bekräftelse.

Kenny å sin sida skämtar med, men någonstans i hans sjuka skalle väcks en längtan efter att umgås mera intimt med dessa flickor. Han ser dem kanske inte som barn då klädsel och andra attribut, bland annat framhävda bystar visas upp. Möjligheterna till att mera handfast realisera sina planer kanske inte tidigare funnits och när hans sambo läggs in på sjukhus ser han en öppning. "Coole" Kenny börjar planera en helafton med flickorna och då främst med Nattan. Under dagen spelar han den schyssta killen som tar ansvar och bjuder på mat samt utlovar filmkväll och en tripp till Gröna Lund dagen efter.
Han pimplar i sig öl och livet verkar vara på topp då han har en fantasi som kanske skall bli sann.

Men dock blir det inte som han tänkt. Den pågående "leken" och rollspelet emellan dem blir allt verkligare för Kenny medans Denise börjar märka vart det är på väg nånstans. Hon kanske sätter sig på tvären och Kenny i sitt rus inser att Denise är hindret för att han skall kunna ha sex med Nattan. Något sker i skallen på Kenny som gör att han brutalt undanröjer Denise och sedan lugnt spatserar ut i vardagsrummet redo för att ta det sista steget mot sin fantasi.

Som det verkar har Nattan inte gjort något motstånd direkt då hon kanske inser att hon också kommer att dö om hon sätter sig till motvärn. Kenny genomför våldtäkten och drabbas efteråt av ångest och säger att han ska ta livet av sig dagen efter. Nattan ligger skräckslagen kvar tills han somnat och lyckas sedan ta sig iväg och resten vet vi ju.

Det advokaten kan hävda (om han ens vågar slå in på det spåret, men det är trots allt hans skyldighet att använda alla tänkbara lösningar för att fria sin klient) är att Denise och Nattan uppmuntrat Kenny till att göra mera handfasta inviter. Att genom ord, gärningar och klädsel "förlett" hans klient att tro något. Ett sjukt tankeförlopp men det kan komma upp. Kanske kommer advokaten försöka hävda att det rör sig om utmanande flickor som uppmuntrat Kenny att känna en sexuell attraktion. Och vilket kanske faktiskt skett i verkligheten.

Det är ju inte på något vis försvarbart och inte ett friskhetstecken. Men ett tänkbart scenario. Och även om flickorna lekt med Kenny så har han absolut ingen orsak att ens tolka och fundera över dessa inviter på det sätt som jag beskrivit. Det är inte flickornas direkta fel då det ligger i deras utvecklingsprocess att ta steget från barn till ungdom. Det är Kennys fel som inte kunnat hantera det hela som en normal vuxen person skulle ha gjort.

Om Kenny har planerat det hela eller ens funderat över konsekvenserna måste jag låta vara osagt. Kanske var det ett "tillfället gör tjuven" scenario som spårade ur från fantasi till brutal verklighet.


Vart skulle dom få dessa idéer från, att anspela på sex och leka med Ke*ny etc?
Är dagens television och medias uppvaktning av småbarn en av syndabokarna måntro?
Nu ska vi inte utmåla Ke*ny som offer men en sak är konstigt tycker jag.
Ungdomar får inte ta sin första systembolagsfylla förrän dom är 20, men att indoktrineras med lättsamma program som BB samt musik från B. Spears etc, där dom uppmanas att leka med sexualiteten och bete sig som horor, ni vet mycket väl vart jag är på väg.
Detta är nog inte de sista vi kommer att se av liknande brott, dekadens på hög nivå!
Citera
2006-05-29, 14:22
  #782
Medlem
jugges avatar
bild på K***y

jag börjar tvivla på att det finns någon bild på honom.
Citera
2006-05-29, 14:22
  #783
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinDrop
Vart skulle dom få dessa idéer från, att anspela på sex och leka med Ke*ny, anspela på saker etc?
Är dagens television och medias uppvaktning av småbarn en av syndabokarna måntro?
Nu ska vi inte utmåla Ke*ny som offer men en sak är konstigt tycker jag.
Ungdomar får inte ta sin första systembolagsfylla förrän dom är 20, men att indoktrineras med lättsamma program som BB samt musik från B. Spears etc, där dom uppmanas att leka med sexualiteten och bete sig som horor, ni vet mycket väl vart jag är på väg.
Detta är nog inte de sista vi kommer att se av liknande brott, dekadens på hög nivå!
Jag nämner detta i mitt tidigare inlägg:
Citat:
Säkerligen inspirerad av det allt fräckare media med BB-deltagare och bilder i Vecko-Revyn mm. Man vill helt enkelt uppfattas som vuxna.
Tyvärr så är det en möjlighet även om det kanske känns aningen vidrigt att uttrycka det i sammanhang som detta. Barn vill bli vuxna och med förebilder som anspelar på sex mm. Det är ingen nyhet att allt yngre flickor har stringtrosor tex vilket åtminstone en av dessa flickor var med i en klubb för på Playahead. Samtidigt som det gapas om att samhället är sexistiskt så är det ju en stil allt fler yngre flickor anammar. Inte fan blir det bättre av att BB sänds på normal "barnprogramstid" heller.
Och hur skall man kunna stoppa unga flickor från att växa upp? När skall man låta dem få ta steget från barn till vuxenvärlden med sexuell framtoning mm?
Så länge det finns sjuka människor så kommer detta inte att sluta. Vuxna som tolkar signaler från unga barn felaktigt. Vuxna som saknar spärrarna att se ett barn som ett barn och inte som sexobjekt? Pedofiler och andra äckel. Kontentan av att hebefili (tror det är ordet) borde bekämpas på samma sätt som pedofili.
Citera
2006-05-29, 14:24
  #784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Jag nämner detta i mitt tidigare inlägg:


Ah ursäkta, lite stressigt med chefen bakom ryggen.
Citera
2006-05-29, 14:38
  #785
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Jag nämner detta i mitt tidigare inlägg:

Tyvärr så är det en möjlighet även om det kanske känns aningen vidrigt att uttrycka det i sammanhang som detta. Barn vill bli vuxna och med förebilder som anspelar på sex mm. Det är ingen nyhet att allt yngre flickor har stringtrosor tex vilket åtminstone en av dessa flickor var med i en klubb för på Playahead. Samtidigt som det gapas om att samhället är sexistiskt så är det ju en stil allt fler yngre flickor anammar. Inte fan blir det bättre av att BB sänds på normal "barnprogramstid" heller.
Och hur skall man kunna stoppa unga flickor från att växa upp? När skall man låta dem få ta steget från barn till vuxenvärlden med sexuell framtoning mm?
Så länge det finns sjuka människor så kommer detta inte att sluta. Vuxna som tolkar signaler från unga barn felaktigt. Vuxna som saknar spärrarna att se ett barn som ett barn och inte som sexobjekt? Pedofiler och andra äckel. Kontentan av att hebefili (tror det är ordet) borde bekämpas på samma sätt som pedofili.

Tyvärr måste jag erkänna att du har rätt i att världen är alldeles för sexualfixerad och att barn tyvärr inte några vettiga förebilder längre, utan förlitar sig på pajasar som BB-Linda och Britney Spears som klär av sig för allt och alla.
Citera
2006-05-29, 14:43
  #786
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Tyvärr måste jag erkänna att du har rätt i att världen är alldeles för sexualfixerad och att barn tyvärr inte några vettiga förebilder längre, utan förlitar sig på pajasar som BB-Linda och Britney Spears som klär av sig för allt och alla.
Ja jag ville egentligen inte ens ta upp aspekten men den skulle komma förr eller senare iaf och den har antytts. Jag vill ändå påpeka att det inte på något sätt är mina tankar och övertygelse om att flickorna på något vis skulle vara skyldiga till nått. Det är helt och hållet Kennys förbannade fel.

Och jag anser även att de uttalade hebefilerna på forumet skall ta sig en rejäl funderare över detta mord och deras egen läggning och åtrå. Kanske söka professionell hjälp innan det händer något sånt här igen pga av feltolkade signaler.
Citera
2006-05-29, 14:45
  #787
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinDrop
Vart skulle dom få dessa idéer från, att anspela på sex och leka med Ke*ny etc?
Är dagens television och medias uppvaktning av småbarn en av syndabokarna måntro?
Nu ska vi inte utmåla Ke*ny som offer men en sak är konstigt tycker jag.
Ungdomar får inte ta sin första systembolagsfylla förrän dom är 20, men att indoktrineras med lättsamma program som BB samt musik från B. Spears etc, där dom uppmanas att leka med sexualiteten och bete sig som horor, ni vet mycket väl vart jag är på väg.
Detta är nog inte de sista vi kommer att se av liknande brott, dekadens på hög nivå!

Vad spelar det för roll att folk "beter sig som horor" är det ett brott på något sätt? Alla har rätt till sin sexualitet , inte till andras.

En människa som inte kan skilja på sina fantasier och verkligheten är farlig och bör spärras in på lång tid.
Tror inte svensk psykvård är i stånd till dom mirakelkurer dom tror dom kan ge dessa galningar. Olika instutioner tävlar om hur snabbt dom kan "bota" och släppa ut folk , utan ansvar för följderna.
Citera
2006-05-29, 14:46
  #788
Medlem
qtboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Inte heter väl snubben Senil i förnamn, det är ju humor på hög nivå i så fall hahahahahaha
prova med ett U
Citera
2006-05-29, 14:46
  #789
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Ja jag ville egentligen inte ens ta upp aspekten men den skulle komma förr eller senare iaf och den har antytts. Jag vill ändå påpeka att det inte på något sätt är mina tankar och övertygelse om att flickorna på något vis skulle vara skyldiga till nått. Det är helt och hållet Kennys förbannade fel.

Och jag anser även att de uttalade hebefilerna på forumet skall ta sig en rejäl funderare över detta mord och deras egen läggning och åtrå. Kanske söka professionell hjälp innan det händer något sånt här igen pga av feltolkade signaler.

Självklart är det hans fel och inte deras men det jag menade var att pga av avsaknad på vettiga förebilder så härmar de vuxna som anspelar på sexualiteten och det i sin tur gör att sådana som han feltolkar signalerna och tar de som en invit till sex
Citera
2006-05-29, 14:51
  #790
Medlem
starzzs avatar
Njaaaaa

Tror nog inte pa det dar med tilfallet gor tjuven.. Han ar ju bara helt skadad i huvudet...
Den teorin ar nog delvis ratt i den formen att han sag pa dessa flickor helt javla fel.. Men att skylla det pa att de putar med lapparna osv haller inte. Det var hans STYVDOTTER och hennes kompis..
Dessutom gar han pa Anabolas, alkohol och sakert nagot mer.. I sa fall sa ar det inte bara ett tillfalle och en tjuv, det ar ett tillfalle och en otroligt sjuk tjuv.

Na, for det forsta sa vill jag att Jackass tar ett steg fram nu igen och berattar vad det var for roll spel, som dessutom pagatt i nagon manad enligt vad du skev...

Om jag far lagga lite teorier till traden sa skulle jag nog gissa att han som polarpar sager, har misstolkat kompisen helt och hallet, och ser hennes snack som flirt istallet for 13 arings tuffhetssnack.frugan borta, han ser en chans och det slar slint i huvudet, planerar upp kvallen lite med pizza och Video (han verkade ju valdigt angelagen over just video da de till och med fick ga och lana videofilm av grannen)
Nar de satt lite video kallar han in styvdottern pa sonens rum och hotar henne och sager att nu stanger du in dig har sa ska jag och din kompis ga vidare, styvdottern blir forbannad, det blir slagsmal med kniv. K, inser inga fel just da utan hans huvud ar sa vridet att han gar ut och genomfor det han har tankt ska ske..

Han har sakert anger dar efter men hans huvud ar sa pulvirerat av droger och alla typer a psykologiska konstigheter att han darefter ligger still och till slut somnar..

En teori......

I ovrigt maste jag saga att han verkar ha tillhort en ratt sa stor social grupp.. han gymmar, kor folkrace, spelar hockey och fotboll..
Jag hade garna hort lite mer om honom som person, maste ju finnas en del har inne som kanner honom..

Sen maste jag ocksa saga att en bild pa honom hade inte skadat!!!
Citera
2006-05-29, 14:52
  #791
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Självklart är det hans fel och inte deras men det jag menade var att pga av avsaknad på vettiga förebilder så härmar de vuxna som anspelar på sexualiteten och det i sin tur gör att sådana som han feltolkar signalerna och tar de som en invit till sex
Ja det är ju ett tänkbart scenario faktiskt. Att småtjejerna skojat med honom och att han tagit tillfället i akt med frugan på hospitalet. Men det är som jag skrev i min lååånga post tidigare.

Så även om det är långsökt så har ju ett samhälle som låter såna människor bli ett ideal och en förebild för unga ett ansvar. Men givetvis så är det ju ytterst den fria viljan och upp till var och en att klä sig som dom vill utan att bli drabbad av våld. Big Brother borde visa lite stake och senarelägga sina program. Inte minst för att visa god vilja. Om konsekvensen av att styra media vad dom får visa eller inte är att det skyddar barn från att drabbas av våld så måste jag förespråka det även om det strider mot yttrandefriheten.
Citera
2006-05-29, 14:55
  #792
Medlem
Ladidas avatar
Men argh!
Sluta posta persnr i tråden!!

/Mod.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback