Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-31, 11:15
  #1513
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Verkar blivit en trend att hoppa på 13-åringar med kniv:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...834113,00.html

Vad pysslar folk med egentligen??

// N
Nummer 13 igen Skulle inte förvåna mig om han är en -y också.

Undrar hur nattan och hennes kompisar tänker när dom ser detta. Måste vara fruktansvärt att vara i den åldern med allt som händer.
Citera
2006-05-31, 11:15
  #1514
Medlem
m68s avatar
Jag fattar inte varför folk ska ifrågasätta varför Jackass har insikt i mordet. Jag har insikt i ett mord som skedde i Göteborg för 3 år sedan pga att jag kände mördaren och offret. Svårare än så behöver det inte vara.
Citera
2006-05-31, 11:15
  #1515
Medlem
sheoos avatar
Varför folkrace? Jag har bara läst att han var motorcross intresserad. Det är väl motorcyklar?
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Nej nu jävlar kör jag folkrace-racet igen. Någon som kan tipsa om sjysst banjomusik?
Citera
2006-05-31, 11:19
  #1516
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Jag fattar inte varför folk ska ifrågasätta varför Jackass har insikt i mordet. Jag har insikt i ett mord som skedde i Göteborg för 3 år sedan pga att jag kände mördaren och offret. Svårare än så behöver det inte vara.
Folk som frågar efter honas motiv och kännedom har inte själva rent mjöl i påsen misstänker jag. Vad Jackass hittar sin info eller vad han vet är inte relevant. han levererar smågodis åt oss och jag är bara tacksam för allt han gör.
Citera
2006-05-31, 11:19
  #1517
Medlem
karin007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Jag fattar inte varför folk ska ifrågasätta varför Jackass har insikt i mordet. Jag har insikt i ett mord som skedde i Göteborg för 3 år sedan pga att jag kände mördaren och offret. Svårare än så behöver det inte vara.

Jag tänkte att jag hade missat en viktig del i det hela kanske.. Jag vet inte.. Alla andra kanske vet men inte jag?? Därför frågade jag.. Det kanske är en viktig del i tråden här??!!Därför frågade jag..
Citera
2006-05-31, 11:22
  #1518
Medlem
mockrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheoo
Varför folkrace? Jag har bara läst att han var motorcross intresserad. Det är väl motorcyklar?

Nope...folkracetönt är han, med sin röda saab 99
Citera
2006-05-31, 11:23
  #1519
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karin007
Jag tänkte att jag hade missat en viktig del i det hela kanske.. Jag vet inte.. Alla andra kanske vet men inte jag?? Därför frågade jag.. Det kanske är en viktig del i tråden här??!!Därför frågade jag..
Citat:
Ursprungligen postat av karin007
Jag undrar fortfarande hur jackass kan veta så mycket om detta fall...
Jag har följt hela tråden men fått skynda mig att läsa igenom väldigt mycket, så jag har missat varför han vet så mycket..
vill någon hjälpa mig med detta??
Det har inte sagts officiellt i tråden och jag tror Jackass inte vill berätta då han nämnde tidigare i tråden att folk sagt åt honom att inte vara så givmild med info. Man kan givetvis vara nyfiken, men den tråden är inte relevant för ämnet så att säga. Tycker åtminstone jag.
Citera
2006-05-31, 11:23
  #1520
Medlem
karin007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Folk som frågar efter honas motiv och kännedom har inte själva rent mjöl i påsen misstänker jag. Vad Jackass hittar sin info eller vad han vet är inte relevant. han levererar smågodis åt oss och jag är bara tacksam för allt han gör.

Jag ser ingen smuts i min mjölpåse.. Hade det var det, så kanske jag hade kunnat leverera något smaskigt också.. Men jag har ett väldigt tråkigt & ospännande liv där inget intressant händer mer än pluggande.. Vet inte om de som känner till massa om detta fallet har ett mycket roligare liv än mig heller?.
Citera
2006-05-31, 11:25
  #1521
Medlem
karin007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Det har inte sagts officiellt i tråden och jag tror Jackass inte vill berätta då han nämnde tidigare i tråden att folk sagt åt honom att inte vara så givmild med info. Man kan givetvis vara nyfiken, men den tråden är inte relevant för ämnet så att säga. Tycker åtminstone jag.

Okej, det var bara det jag vill få hört.. Trodde jag hade missat VARFÖr han visste så mycket.. Men då struntar jag i det..
Citera
2006-05-31, 11:26
  #1522
Medlem
WerteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Verkar blivit en trend att med kniv attackera 13-åriga flickor.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...834113,00.html

Vad pysslar folk med egentligen??

// N

Mjaa en chansning är väl att 5% av Sveriges befolkning har någon form av psykisk störning som orsakar sådan saker som detta.
Citera
2006-05-31, 11:27
  #1523
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinDrop
Jag sitter och försöker ifrånse alla teorier som lagts upp här på FB angående denna hemska sak som hände.
Tänk om den här Ke*ny bara fick ett rent jävla spel, om allt bara vara en mysig kul kväll hemma för tjejerna som skulle vara med och passa "lillbrorsan"?
Tänk om han bara fick ett spel helt plötsligt utan någon som helst provokation från någon av tjejerna?
Flippade ur för att tjejen ringde hem och gnällde som tusan gällande att han inte skulle dricka för att då han gör det, så brukar det bli i flera dagar i rad?
Att han då skulle skita i jobbet i över en vecka som följd (därav den låga taxerade inkomten).
Tog ut allt på tjejen som liknade modern för att sedan söka tröst hos en minderårig då han stog på randen inför den totala psykiska kollapsen.

Det kallar jag läskigt, fast det mesta talar ju iofs för att det inte var så.......
Det mesta tyder ju på det. Att det är något mellan modern och Kenny som utlöser det hela. Det här med anspelan på sex från flickornas sida låter lite långsökt om jag ska vara ärlig. Och tråden verkar ändå kretsa kring detta scenario totalt. Det låter som att de flesta i tråden har snöat in sig totalt på den "teorin" och vägrar vara öppna för andra, och det är lite "farligt" om man skall uttrycka det så. Bara för att en sak låter "häftig" så kan man inte bara stirra sig blint på den, och teorin med att flickorna skulle "sexskojat" eller att ett "rollspel" utlöst det hela med Kenny låter i mina öron lite för överdramatiserat, inte så värst lite heller. Det kan mycket möjligt vara så att Kenny har lekt ett visst rollspel med flickorna, men jag tror ändå inte att det skulle ha någonting med det hela att göra. Jag tror det hela ligger på ett vuxnare plan. Det tråkiga är ju att alting står still tills någon släpper den huvudsakliga teorin som tråden verkar kretsa kring och börjar fundera i andra banor. Modern och Kenny kanske?

Du skriver "fast det mesta talar ju iofs för att det inte var så"
Förutom den ihopfantiserade teorin i tråden så undrar jag vad det är förnågot som talar emot att en annan teori kan vara mycket möjlig? I mina öron är det andra teorier som är de mest intressanta då den huvudsakliga "thriller"-teorin inte låter riktig. Den stämmer inte alls. Det känns lite som att ni släppt allt ni har bara för att spinna vidare på ett "spår" och tillslut har ni en helt otrolig liten novell ni alla hjälpt till med att bygga ihop
Citera
2006-05-31, 11:30
  #1524
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Det mesta tyder ju på det. Att det är något mellan modern och Kenny som utlöser det hela. Det här med anspelan på sex från flickornas sida låter lite långsökt om jag ska vara ärlig. Och tråden verkar ändå kretsa kring detta scenario totalt. Det låter som att de flesta i tråden har snöat in sig totalt på den "teorin" och vägrar vara öppna för andra, och det är lite "farligt" om man skall uttrycka det så. Bara för att en sak låter "häftig" så kan man inte bara stirra sig blint på den, och teorin med att flickorna skulle "sexskojat" eller att ett "rollspel" utlöst det hela med Kenny låter i mina öron lite för överdramatiserat, inte så värst lite heller. Det kan mycket möjligt vara så att Kenny har lekt ett visst rollspel med flickorna, men jag tror ändå inte att det skulle ha någonting med det hela att göra. Jag tror det hela ligger på ett vuxnare plan. Det tråkiga är ju att alting står still tills någon släpper den huvudsakliga teorin som tråden verkar kretsa kring och börjar fundera i andra banor. Modern och Kenny kanske?
Alla teorier är intressanta. En annan variant jag funderat över är om det var filmen "Scary Movie" som kan ha utlöst nått i Kennys omtöcknade huvud. Kanske var det en fantasi som kombinerat med piller och Gud vet vad som triggades loss. Videovålds-spåret helt enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback