Mitt svar var om att det inte enbart var om hennes hår. Det var om vita tänder i mörkret också och Angela måste ha tolkat det som att hon har mörk hud och att hennes tänder "syns" bättre om hon log i mörkret. Du har väl läst artikeln i Aftonbladet? I den står det om håret OCH om tänderna - vad Angela anser att Tommie har sagt.
Ja och? Vad är problemet med att säga att någon har vita tänder? Det är knappast rasistiskt.
Mycket märkligt då det var mobbing på högsta nivå.
Att Hayes fick vara kvar är en skam för programmet.
Han har hotat att bryta armen av Mattias och döpt ett skithus till Mattias.
TV4 måste vara konsekventa annars blir det inte trovärdigt program att följa.
Det är så många som fått lämna denna säsongen av olika anledningar så Hayes borde vara en av dom som diskats.
Men Hayes är svart. Då har man frikort till att bete sig hur man vill. Också detta var anledningen till att man köpte Angelas version till 100%. Hon är svart och en svart får man inte ifrågasätta eller säga emot.
Som du säkert redan misstänkt skedde det en hel del saker bakom kulisserna som Tv4 valde att klippa bort.
Örådet som på Tv såg ut att innehålla ett kort meningsutbyte mellan mig och Tommie var i själva verket närmare en 40 minuter lång diskussion. En diskussion som även Jessica var delaktig i och argumenterade emot Tommie.
Och nej, det handlade inte bara om hans 1700-tals syn på vad som är kvinnligt och manligt.
Det handlade om hans åsikter kring sexköp.
Det jag kallar prostitution kallar Tommie sexarbete. Ja, ni förstår vilket läger han befinner sig i.
Det som fick mig att slutligen gå i taket var att Tommie hävdade att sexköp kunde vara en lika ömsesidig och härlig upplevelse för båda parterna.
Och då undrade jag; varför behöver man då betala henne om hon vill lika mycket som han?
Det tyckte inte Tommie hörde till saken. Tommie tror att sexköp kan ske på lika villkor där båda parterna är jämbördiga och vill ha sex med varandra lika mycket.
Och det var här vi krockade rejält.
Som ni vet kommer sexism sällan ensamt.
Det är ofta en paketlösning där även rasism ingår. Och så var även fallet här.
Jag har själv inte bevittnat detta. Och hade vid den här tidpunkten ingen kännedom om att Tommie uttryckt sig rasistiskt mot en deltagare. Men jag har fått det bekräftat i efterhand. Orsaken till att Tommie fick lämna var på grund av rasisms mot en annan deltagare.
Det var i min mening helt rätt beslut av TV4.
Jag är urbota trött på new age hippieflum som maskerar sin konservativa skeva kvinnosyn och människosyn med fina ord om hur mycket alla är värda, kärlek, och BLA BLA BLA. Det är lätt för folk som Tommie att leka loppan i sin vita, verklighetsfrånvända, privilegierade låtsasvärld.
Många av oss har inte den lyxen.
"Tommie att leka loppan i sin vita, verklighetsfrånvända, privilegierade låtsasvärld.
Många av oss har inte den lyxen."
Säger den vita utbildade juristen.
Hon och Tommie har växt upp exakt lika privilegierade, men hon har utbildat sig och om hon jobbar så kommer hon inom ett par år ha en väldigt hög lön, medans han sitter i skogen vid sitt torp och filosoferar på livet som låginkomsttagare.
Men ja det är han som lever loppan och är privilegierade
Ganska tydligt vem av dessa 2 som är verklighetsfrånvända och lever i en låtsasvärld
Kommer varje tisdag. Hyfsat stor inom den feministiska delen av internet. Tror hon bl.a var delägare av Cissi Wallins projekt Gardet.
Hon var ekonomiansvarig för Gardet. Sedan hamnade hon visst i konflikt med Wallin för hon hade tömt kassan med "tvivelaktiga" utbetalningar. Brukar bli så med dessa extremfeminister de håller sällan sams (speciellt när det gäller pengar).
Men Hayes är svart. Då har man frikort till att bete sig hur man vill. Också detta var anledningen till att man köpte Angelas version till 100%. Hon är svart och en svart får man inte ifrågasätta eller säga emot.
Mtp att Tommie verkar sakna den mentala spärren, och säger exakt allt han tänker på, så skulle ha absolut kunna uttryckt sig så som Angela beskrev det. Jag tror inte han menade något elakt med det, han verkar bara inte fatta att man inte kan säga exakt allt man tänker på eftersom visa uttryck tolkas väldigt fel av andra i samhället.
Mtp att Tommie verkar sakna den mentala spärren, och säger exakt allt han tänker på, så skulle ha absolut kunna uttryckt sig så som Angela beskrev det. Jag tror inte han menade något elakt med det, han verkar bara inte fatta att man inte kan säga exakt allt man tänker på eftersom visa uttryck tolkas väldigt fel av andra i samhället.
Men med tanke på att Angela tidigare har visat att hon inte vet vem som har sagt vad och när så gör det hennes version ännu mindre trovärdig. Tommie har dessutom ett vittne som backar upp honom. Vad har Angela?
Så Angela var så knäckt att hon grät varje dag över att Tommy råkade säga negerhår. Hon ville hem pga det ,men trots detta fruktansvärda som hon menar att Tommy skulle ha utsatt henne för så röstade hon inte på honom på ö rådet. Nej att hon skulle tagit så illa vid sig är en efterhandskonstruktion . Mobbarkurden har sett sin chans och den äckliga tv produktion har sett sin chans att bli av med en deltagare som inte lärt sig att prata pk. Att tv produktionen inte vill säga rent ut vad det handlar är enbart för att dom är medvetna om att det handlar om en skitsak. Nu är det definitivt sluttittat på tv 4 för min del och jag hoppas att den vidriga snickaren inte dyker upp någon annanstans.
Senast redigerad av Donkmaggan 2022-05-11 kl. 00:07.
Annars brukar det ju vara högintelligenta som har svårt att förstå socialt samspel. hur ska vi ha det?
Det finns högintelligenta som kan ha väldigt svårt för socialt samspel, men i Angelas fall så tror jag hon varken är intelligent socialt, språkmässigt eller analytiskt. Hennes styrka ligger i att hon är riktig överlevare när det gäller att ta hand om sig själv och andra. Precis det Tommie sa men som feministen inte tyckte lät bra.
Det pratades om att Angelica och Shevin skulle göra ett uttalande om vad Joel har sagt eller gjort.
Skulle inte alls förvåna mig om dessa två kokar ihop att han skall vara rasist också.
Vad är det för människor i årets Robinson egentligen? Är det ett tvärsnitt av Sverige? Mobbning, förtal, hot, deltagare(feminister) som spelar offer, lögner, listan kan göras lång.