Tycker det var rätt skönt Angela åkte ut då jag inte orkar med hennes skitsnack och attityd. Märkligt att hon inte gav Linn blodshämnden, när hon stört sig så mycket på allt Linn säger och gör. Var väl för att Jessica satt henne på plats?
Antar att anledning var Jessicas "golande" till Linn om vad Angela viskat till henne.
Men det är kanske det du menar.
Herregud. Snacka om att han nu gjorde saken sju ggr värre. Hon har ammat……öööhhhh
Jag tror att radikalfeminister ryggmärgsmässigt missuppfattar och blir kränkta. Enligt mig så försökte Tommie förklara att han tycker det finns fysiska skillnaden mellan könen (oj, nu sa jag fysiska skillnader och kön i samma mening), men att det finns andra egenskaper som han uppskattar som inte är könsbundna.
Är det inte bra att Angela är duktig på laga mat? Hade han sagt samma sak till Henke så hade det nog varit okej, snacka om att göra skillnad på kön.
Hur ska Shevin kunna komma tillbaka? Man måste ju vinna tävlingar för att komma tillbaka. Shevin har ju visat varje tävling att hon är totalt värdelös eller en bra dag straxt under medelmåttig.
Lite fundersam på om hon kan vinna över Hayes för gör hon det så tror jag hon kan komma tillbaka in i Robinson. Sedan ska det ju komma någon ifrån Örådet som ska tävla mot dem så det kan ju minska hennes chanser visserligen - vilket jag hoppas.
sådan jävla spya. Tommie menar att hon tycker Angela är en stark kvinna med en egenskap av att hon har 5 barn. Anti-femenism... Helt sanlöst. Dagens samhälle.
Inte cynisk, mer veta hur det fungerar. De flesta samtalen vi ser är fake, genom ledande frågor. Eller att de säger typ -”Prata om hur ni ska pakta”, ”Prata om eran taktik inför Anders kiosk”.
Allt är nästan styrt på de sättet, av de filmade materialet. Sen sker de också saker off cam.
De vi ser är ju inte alltid filmat i kronologisk ordning, de klipper, ställer om frågor och mer. Det är just för att vi ska få de vi vill ha. Drama, konstiga ställningstagande så vi tror de är dum i huvudet och ibland för att rädda upp produktionens egna misstaget.
Det är alltid ifrån regler i Robinson, hur vissa tävlingsmoment inte riktigt fungerade, hur vissa resonerar kring öråd.
Skulle inte säga fejk. Tillrättalagt är det såklart. Hursomhelst kan man inte göra trevliga människor otrevliga eller onda männsikor goda. Det Shevin sagt och gjort talar för sig själv.
Tycker det var rätt skönt Angela åkte ut då jag inte orkar med hennes skitsnack och attityd.
Märkligt att hon inte gav Linn blodshämnden, när hon stört sig så mycket på allt Linn säger och gör. Var väl för att Jessica satt henne på plats?
Örådet:
Angela gav nog blodshämnden till Jessica dels för att hon hade sagt till Linn vad Angela hade sagt: Akta dig för Linn och givetvis för att Jessica stod upp för Linn i pratet om krabban. Det var visserligen flera (Hanna och Joel) som höll med Linn och stod upp för Linn - så Angela blev ytterligare besviken. Angela har sjunkit mycket lågt nu för det är uppenbart att hon hackar på Linn HELA tiden och även oförskyllt. Bra att hon blev utröstad.
Tommie gör bara mer och mer bort sig - utom i tävlingarna där han är mycket duktig. Han menar väl men på ett mansgrisigt vis. Han borde tejpa igen munnen. Att han inte blev utröstad är taktiskt för de andra vill inte att han ska hamna i Gränslandet och få chans att komma tillbaka, så när Gränslandet stängs ligger han riktigt pyrt till.
Jag tror att det var Tommie som röstade på Filip och av två skäl: Filip är duktig i tävlingar och att Tommie genomskådade Filip i att inte ge allt i rösttävlingen.
Senast redigerad av CS128 2022-05-08 kl. 09:59.
Tommie gör bara mer och mer bort sig - utom i tävlingarna där han är mycket duktig. Han menar väl men på ett mansgrisigt vis. Han borde tejpa igen munnen.
På vilket sätt är Tommie en mansgris? Han har ju bara en annan människosyn än radikalfeministerna? För mig är en mansgris nån som ligger på soffan och låter kvinnan sköta allt. Jag uppfattar inte Tommie vara på det sättet faktiskt. Men man kan ha olika tolkningar och förståelser av ordet mansgris. För mig är Tommie en person som ser mer till helheten vad gäller människan och dess olika roller.
Ja, jag skulle gilla att hänga med Tommie och mangrisar är bland det värsta jag vet :-)
Skulle inte säga fejk. Tillrättalagt är det såklart. Hursomhelst kan man inte göra trevliga människor otrevliga eller onda männsikor goda. Det Shevin sagt och gjort talar för sig själv.
Sant! Tillrättalagt var ett väl valt ord! Jag menade egentligen att det är inte något konstig eller ovanligt att de sker på de sättet i ”reality-tv”. Det är standard att de säger åt deltagarna vad som de ska pratas om.
Senast redigerad av Screem 2022-05-08 kl. 10:31.
På vilket sätt är Tommie en mansgris? Han har ju bara en annan människosyn än radikalfeministerna? För mig är en mansgris nån som ligger på soffan och låter kvinnan sköta allt. Jag uppfattar inte Tommie vara på det sättet faktiskt. Men man kan ha olika tolkningar och förståelser av ordet mansgris. För mig är Tommie en person som ser mer till helheten vad gäller människan och dess olika roller.
Ja, jag skulle gilla att hänga med Tommie och mangrisar är bland det värsta jag vet :-)
Tommie är en mansgris på det vis han förklarar och försvarar sitt val att ta in Angela i högborgen. Att sitta och förklara så som han gjorde och dra fysiska attribut som INTE går att göra något åt mellan kvinnor och män såsom att kvinnor kan föda barn, kvinnor kan amma och sedan påtala att hon skulle vara mer kompetent för att ta hand om andra pga av det ÄR mansgrisigt. En man kan inte vare sig amma eller föda barn men är precis lika kompetent att laga mat, ge omsorg om andra som vilken kvinna som helst utan att ha ammat barn eller fött barn. Tommie förstärker bara de gamla fördomarna om vad han kallar för egenskaper och vare sig han eller Angela verkar förstå det - medan de övriga deltagarna ser rakt igenom det hela. Sedan tycker jag att Hanna (och Desi) kan sluta prata om det för de kommer aldrig att förstå varandras tankesätt, bara släpp det.
Sedan är Tommie mycket varmhjärtad personlighet och han ser även andra attribut hos människor och det gör att man inte direkt kan tycka illa om honom - iaf inte jag. Han är en s.k. mixad personlighet av "godhjärtad och naiv" mansgris och dessutom en stor konkurrent till alla för han är väldigt duktig i tävlingar - inte tu tal om saken. Men jag vill främst ha ut honom i Robinson pga av att han klår varenda en tror jag i tävlingarna och jag ser hellre att Henrik vinner Robinson.