2022-05-10, 22:38
Medlem
Det är fan inte lätt att få klarhet i allt exakt, men som jag fattat det...

Så de har suttit och snackat hår, och Tommie har definitivt vad de flesta skulle kalla för "afrofrisyr", "afroflätor" eller (kanske) "Marley"/"reggae-frisyr". Helt klart en flirt mot det afrikanska, kanske en underton mot samhällets normer. Ja oavsett...har man det håret har man inget problem med andra kulturers frisyrer åtminstone.

Han bjöd in Angela, har visat sig rätt schysst mot de som han ansett vara behov av mat och bjudit in dem fast de inte varit hans närmaste. Har varit jävligt duktig under tävlingarna etc etc.

Nu får man gå på två utsagor, den ena understödd med vittne och den andra inte. En Anders Ö (eller rättare sagt, en produktion som gett AÖ ultimata direktiv kanske) som såg ut att ha bestämt sig oavsett Tommie skulle svarat (något vi inte heller fick se).

Hmmm....

Men att döpa ett skithus till Mattias var helt okej för produktionen, lite mobbning har ingen dött av. Hade det varit okej att döpa skithuset till "skithuset Angela" ? antagligen inte...

TV4 befäster det vi alla vet, är man kille och vit ska man ta allting, det hade aldrig varit okej mot en tjej (och definitivt dubbelfel mot Angela), men då är ju "rasismen" befäst ! De låga förväntningarnas rasism...Att vara tjej är en definitiv nackdel, den får man inte peta på. Och svart dessutom...jävlar i helvete då är det räkmacka rakt igenom, duktig på egna meriter....kommer inte på fråga. Här ställer man sig benhårt på "den svages" sida (den som man bestämt sig för ska vara svag) till 100% och lägger ingen vikt alls vid att Tommie erkänner felsägningen och hur det gick till (som han har vittne på), och sa förlåt direkt efteråt. Om Angelas version är riktig tar man inte reda på, man bestämmer sig från början att det bara är så. Finns ett flertal exempel när Angela totalt missförstått innan i serien med, ska man kanske helt undvika tjejer överhuvudtaget för att undanröja alla potentiella framtida hot ? Speciellt om de dessutom har lite problem med språket, då är de från och med nu en vandrande krutburk alltså !?

Är detta en hint om att man ska börja använda bodycam och kanske börja filma när man kör bil etc. Man är ju körd från början om man råkar krocka med fel person, den kan ju fabulera en historia om att man sagt något som inte är sant och sedan ligger bevisbördan på den oskyldigt anklagade !

Ett ord som snabbt togs tillbaka, och så skickades den som absolut var en rättmätig vinnare ut som det verkade utan att ens få ta farväl (nu är det ju tv så exakt hur det gick till är svårt att veta) men de KLIPPTE det så att han skickades huvudstupa ut.

Dessutom blev programmet stukat av den lilla avmagrade juristen som kände sig som en hycklare för att hon följde med Tommie och fick sig ett rejält skrovmål. Hon blev mätt men "gillade inte Tommies värderingar". De värderingarna som handlade om att Angela mer var en "morsa" alltså. Enkelt för alla oss andra. STANNA I RUCKLET DÅ OCH GE MATEN TILL NÅGON SOM UPPSKATTAR GESTEN !!! SITT INTE SEDAN MÄTT OCH BELÅTEN OCH SNACKA NER HONOM. GÅ OCH LÄGG DIG HUNGRIG MED HEDERN I BEHÅLL...
Senast redigerad av Revolutions 2022-05-10 kl. 22:49.
2022-05-10, 22:40
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Här är Hannas nyhetsbrev för den som vill läsa

Tommie-gate
HAHAHAHAHAHA HAr hon ett nyhetsbrev
2022-05-10, 22:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Säger han ja.

Aftonbladet har ju pratat med den tredje deltagaren och den säger att den har inget minne av att Tommie skulle ha uttryckt sig rasistiskt och att den skulle kommit ihåg om han gjort det.
2022-05-10, 22:42
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
”Skithuset Mattias”, det var långt ifrån ok. Riktigt dåligt av kanalen att låta det passera.

Också lågt av deltagarna som deltog med skratt i hånandet.

Hayes borde skämmas hårt!
2022-05-10, 22:42
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Även om han sa det specifikt till Angela så är det knappast rasism att säga att någon har vita tänder.

Nu vet man att man inte får berömma eller säga att en färgad person har fina vita tänder, hur länge till får man kalla nån som är färgad för färgad, enligt Hanna förmodligen redan rasistiskt. Vilka vidrig person Hanna är hon måste nog bli flata efter Robinsson om hon inte redan är det, för jag kan inte tänka mig att en ända man som är normal skulle funka med henne.
2022-05-10, 22:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Rätts var är förmodligen, att den högintelligente vet inte vad han ska säga för att få igång samspel, och den lågintelligente skapar konflikter istället för samspel, är jag något på spåren månne?

Ärligt talat så har jag nog själv tappat den Röda Tråden tror jag Hela denna säsong av Robinson tillika denna tråd är aaaaningens rörig - men attans roligt att läsa att vi har blivit så engagerade i den här tråden så nästan stickor och strån ryker emellanåt

Tror inte att vi kan prata om hög eller låg intelligens - bland vare sig oss i tråden eller bland deltagarna. Det tarvar så mycket mer att bedöma en sådan sak än att se t ex Robinson (snuttifierade klipp) och höra korta samtal, likaså vår diskussion emellan oss här. Det vore nog rätt förmätet att sätta sådana etiketter på andra utan professionell utbildning
2022-05-10, 22:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Tror tveklöst på Tommie. Just för att det låter inte likt hans personlighet att säga "neger" helt out of kontext. Angela har troligtvis missuppfattat med flit.

Nej gör inte det. Samtidigt OM han sagt det så Angela påstår hade han nog erkänt. Å andra sidan har vi alla sett många gånger hur Angela missuppfattat saker som hon påstår andra sagt. Hon verkar inte ens själv ha koll på vad hon sagt och till vem.

Tommie backas sedan av den deltagare som var med och kanske även av de andra rörande "vita tänder" saken.

Återstår att se om det blir något mera av det. Det är ju faktiskt inte ord mot ord om det finns deltagare som varit med i dessa situationer. Sedan om det nu är så att TV4 ljugit för Tommie så finns detta alltså inspelat. Att de redan då visste vad Angela hävdade men sa inte det till Tommie.
2022-05-10, 22:45
Medlem
Har bara sett dom 15 senaste programmen men måste helt klart kolla tillbaka på dom första oxå. Vilken soppa.
Önskar jag orkat läsa alla 220+ sidor i denna tråd jag inte läst. 🤣
2022-05-10, 22:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
HAHAHAHAHAHA HAr hon ett nyhetsbrev

Kommer varje tisdag. Hyfsat stor inom den feministiska delen av internet. Tror hon bl.a var delägare av Cissi Wallins projekt Gardet.
2022-05-10, 22:49
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Som vadå?

Mitt svar var om att det inte enbart var om hennes hår. Det var om vita tänder i mörkret också och Angela måste ha tolkat det som att hon har mörk hud och att hennes tänder "syns" bättre om hon log i mörkret. Du har väl läst artikeln i Aftonbladet? I den står det om håret OCH om tänderna - vad Angela anser att Tommie har sagt.
2022-05-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kommer varje tisdag. Hyfsat stor inom den feministiska delen av internet. Tror hon bl.a var delägare av Cissi Wallins projekt Gardet.

Förvånar mig inte, tänk dig Hanna och Cissi Wallin tillsammans.
Blev blockerad i Robinsons fb grupp för att jag skrev att Hanna är en äcklig motbjudande feminist och att jag ville att en man skulle vinna.
Blir man förvånad???
2022-05-10, 22:54
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoooth
Att heta "equlitism" är en bra idé den dagen som vi uppnår jämställdhet, innan dess - feminism. Det säger ganska mycket av att folk blir provocerade av ordet "feminism" och vad det står för. Bevisar bara att det är en lång bit kvar innan "equlitism" kan träda i kraft. Trist men en kan bara hoppas att det inte är de yngre generationerna som skriver bakom dessa konton.

Men tjejerna sa ju att om någon av dem vann tävlingen (som Tommie vann) så skulle den som vann bara bjuda in tjejer till Högborgen. På vilket sätt är det jämställdhet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in