Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-04-03, 19:43
Medlem
TheGretaResets avatar
Ser bara brus i min spåkula. Jag gick ju och la mig igår med 70% silver och guld (utan hävstäng tack och lov).

Varför gick tesla ner idag tex? De borde ju gynnas av att tillverka bilar i USA?

På lång sikt kan säkert NVIDEA vara ett bra köp. MEn om vi nått botten? Semis har varit på dekis ett tag.

Vi har i alla fall ett handelskrig nu. Guld borde vara tryggare än mycket annat.
Citera
2025-04-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
nu börjar nog toppen närma sig?

det här när det börjar slå flera procent upp och ned är ett stort varningstecken

minus 13% på 1 månad, det tar sig

iofs har det väl varit en del utdelningar

https://www.di.se/bors/index/omxs30-6485/
Citera
2025-04-03, 20:12
Medlem
Snart så..
Snart kommer kraschen..
Citera
2025-04-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Snart så..
Snart kommer kraschen..
Jag började precis att fundera på om det kanske är här nu, efter att ha sett rött i bankappen.
Citera
2025-04-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Varför skulle Nasdaq kollapsa? De största bolagen gör fortfarande stora vinster och sitter på abnorma jättekassor. Det är klart att tillväxtförväntningarna kanske har varit lite väl uppskruvade men det är knappast ett luftslott. Att det sker en korrigering är bara sunt. Däremot kan många mindre olönsamma techbolag som bara följt med upp i tokrusningen åka på storstryk, men Alphabet och Amazons börsvärde kommer knappast försvinna över en natt bara för att det svänger lite.
1. För ca ett år sedan skrev jag att PEsnittet är en hint om att det en bubbla ca 50 % för höga priser i snitt, drivna dit av TA-idioter som inte begriper hur man värderar företag och bara tittar på vad andra TAidioter betalar och därmed skapar bubblor.

2. Eftersom en så stor del av aktiva på börsen är TA-idioter, som handlar baserat på TA-signaler, kan TA-säljsignal även sätta igång ras.

3. Trump...
Citat:
Ursprungligen postat av Entrekat
Vad ska man satsa pengarna på? Måste sälja av lite först för att få loss pengar.
Warren Buffet ligger väl likvid och VÄNTAR...?
Citera
2025-04-03, 22:09
Medlem
pannkakaegotts avatar
Är det imorgon man ska ha handla. Verkar rasa överallt nu..
Citera
2025-04-03, 22:11
Medlem
Hur har ni förberett er?
Citera
2025-04-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Ser bara brus i min spåkula. Jag gick ju och la mig igår med 70% silver och guld (utan hävstäng tack och lov).

Varför gick tesla ner idag tex? De borde ju gynnas av att tillverka bilar i USA?

På lång sikt kan säkert NVIDEA vara ett bra köp. MEn om vi nått botten? Semis har varit på dekis ett tag.

Vi har i alla fall ett handelskrig nu. Guld borde vara tryggare än mycket annat.
Vill du ha trygghet så är väl ett bankkonto med 2,6% ränta ett bra alternativ?
Citera
2025-04-03, 23:45
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Blev hånad av några bekanta när jag berättade att jag sålt av fonder för ca 1 milj i november och köpte guld för pengarna.
Snart dags att sälja guldet och investera i framtidsaktier.
Köpläge de luxe på G.
Citera
2025-04-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Blev hånad av några bekanta när jag berättade att jag sålt av fonder för ca 1 milj i november och köpte guld för pengarna.
Snart dags att sälja guldet och investera i framtidsaktier.
Köpläge de luxe på G.

Bara för man lyckas tajma det en gång betyder det inte att det är en långsiktigt gångbar metod.

Jag hade skrattat om någon kom och berättade att de köpt 1000 trisslotter också, men det finns ju också en möjlighet att de tar hem storvinsten.
Citera
2025-04-04, 00:03
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Bara för man lyckas tajma det en gång betyder det inte att det är en långsiktigt gångbar metod.

Bästa metod för långsiktiga investeringar är att göra tvärs emot vad medias alla experter säger och tycker hur vi småsparare ska göra.
Dessa experter är endast inbjudna i rampljuset för att "eliten" inte ska förlora sitt kapital.
Citera
2025-04-04, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Bästa metod för långsiktiga investeringar är att göra tvärs emot vad medias alla experter säger och tycker hur vi småsparare ska göra.
Dessa experter är endast inbjudna i rampljuset för att "eliten" inte ska förlora sitt kapital.

Dessa experter säger vi ska sitta lugnt i båten. Vad tycker du vi ska göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in