2024-04-10, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun
Jepp. Inte att dollarn går till noll, men en decimering är rimligt att anta.
Ditt andra påstående?
Gold is da shit man!
Men jag har en liten del av kryptovalutor via en fond så helt oskyldig är jag inte.
Om krasch kommer tror jag mer på guld och silver än kryptovalutor!
Citera
2024-04-10, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Gold is da shit man!
Men jag har en liten del av kryptovalutor via en fond så helt oskyldig är jag inte.
Om krasch kommer tror jag mer på guld och silver än kryptovalutor!
En fond kanske känns praktiskt idag, men ett par tusenlappar i en cryptowallet på din telefon är ju bättre. En lite större summa på en Ledger eller på en riktig wallet är bäst.

Guld är säkert, och fail-safe i kombination med en liten ask med våg som går att kalibrera samt en sten/syra-sats för verifiering så är du en av dem som kan pusta ut och bekymra dig om annat.
Välkända silvermynt är fattigmansversionen. Kommer funka med tjejen i kassan på ICA osv.
Citera
2024-04-10, 15:13
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ditt andra påstående?
Ok lycka till med det.
Citera
2024-04-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ditt andra påstående?

Decimering... du tippar den går den 10%?
Citera
2024-04-10, 19:27
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det är helt upp till dig själv att avgöra så det hela är subjektivt och beroende på vad du tror eller vill framföra. Men lite kul är det ju ändå och krasch - tråden är ganska populär ändå!

I så fall har jag alltid rätt, om allt ska vara subjektivt. Luktar mest bullshit. 1929 var en krasch inte idag.
Citera
2024-04-10, 20:31
Medlem
Idag kraschar SP500 med över en procent!

Citera
2024-04-11, 10:26
Medlem
flyer1s avatar
Om man ska tala om krasch så har den redan varit. Nu kommer snart en ny positiv cykel med sänkta räntor som främsta drivmotor. Kanske start idag med att ECB sänker räntan ? Eurozonen har haft en inflation under 3% i 6 månader nu. Deras styrränta är 4.5%
Citera
2024-04-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Om man ska tala om krasch så har den redan varit. Nu kommer snart en ny positiv cykel med sänkta räntor som främsta drivmotor. Kanske start idag med att ECB sänker räntan ? Eurozonen har haft en inflation under 3% i 6 månader nu. Deras styrränta är 4.5%

Nu talas det mer och mer om att det inte blir någon sänkning.

Mer och mer läser jag att inte FED kommer att sänka nästa månad.

"Alla" har räknat med en sänkning, det här blir intressant.
Citera
2024-04-14, 12:22
Medlem
Man vet att det är oro hos storfinansen när det redan på söndagen står i stora rubriker på DI att Svensson ska sitta still i båten.
Citera
2024-04-14, 13:07
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Nu talas det mer och mer om att det inte blir någon sänkning.

Mer och mer läser jag att inte FED kommer att sänka nästa månad.

"Alla" har räknat med en sänkning, det här blir intressant.

Det är uteslutet med en junisänkning av FED. Det spekuleras i om det öht kommer bli en sänkning i år. Kanske september?
Problemet för oss är att USA har högkonjunktur och det vore vansinne om dom sänkte räntorna.
Sänker Riksbanken i maj blir jag förvånad eftersom alla apar efter FED. Vi kan ju se fram mot en väldigt svag krona och mkt hög inflation framöver isf.

Efter gårdagens attacker mot Israel och att oljepriset nu kommer upp från redan höga nivåer kommer göra centralbankerna ännu mer försiktiga till att sänka.

Så jag säger som tidigare dom kommer sänka när det börjar brista nånstans. När det blir tvunget s.a.s.
Citera
2024-04-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Det är uteslutet med en junisänkning av FED. Det spekuleras i om det öht kommer bli en sänkning i år. Kanske september?
Problemet för oss är att USA har högkonjunktur och det vore vansinne om dom sänkte räntorna.
Sänker Riksbanken i maj blir jag förvånad eftersom alla apar efter FED. Vi kan ju se fram mot en väldigt svag krona och mkt hög inflation framöver isf.

Efter gårdagens attacker mot Israel och att oljepriset nu kommer upp från redan höga nivåer kommer göra centralbankerna ännu mer försiktiga till att sänka.

Så jag säger som tidigare dom kommer sänka när det börjar brista nånstans. När det blir tvunget s.a.s.
Inflationen är ju på väg ner men naturligtvis är högre energipriser något som kan ställa till det en del. Den 30 April har Fed nästa möte där de kan sänka räntan?

https://www.cnbc.com/select/when-wil...st-rates-drop/
Citera
2024-04-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan

Till motsats mot tidigare iår och sent förra året när alla "visste" att fed skulle sänka. Det är ju rätan inte sänks i Sverige för kronan är redan nog svag som den är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in