2022-06-13, 04:16
Medlem
1 basis point för att 2Y passerar 10Y yield. Håll i hatten pojkar och flickor
Citera
2022-06-13, 05:35
Medlem
bajssprutans avatar
MMRI över 200, blodröda futures och hela craptomarknaden dyker.

Önskar alla en underbar Måndag.
Citera
2022-06-13, 07:53
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan

Tack det samma!

Det är såna här dagar man njuter av att vara fulltankad med björnar. 🐻

Windfall profits, here we come!
Citera
2022-06-13, 13:10
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan

Tycker han har slingrat sig väl snabbt från att det här är bara en teknisk korrektion ej the big one till att det nu mkt väl kan vara det
Citera
2022-06-13, 14:21
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Tycker han har slingrat sig väl snabbt från att det här är bara en teknisk korrektion ej the big one till att det nu mkt väl kan vara det

Innan Corona toppade US Tech 100 på 9718. Nu efter senaste tidens ras står vi på 11503 med fundamenta som suger. Makalöst uppblåst. Ser inte ut som total kapitulation ännu.
Citera
2022-06-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Spontant känns det som det kan sjunka mera, tror inte nödvändigtvis total krasch kommer ske (även fast msn aldrig ska säga aldrig). Däremot lär det vara ostabilt ett rätt bra tag till.
Vad vi vet blir det räntehöjningar i USA, Europa och Sverige. Inflationen är hög, som alla vet. Det är antagligen snart inprisat. Vad man inte vet, så mycket om är företagens vinster numer, eller förluster kanske. Det blir intressant i juli & augusti när rapporter för kvartal 2 kommer ut. Skulle tro att aktiemarknaden faller ytterligare då. Hur mycket har jag inte en aning om. Kanske nedgången börjar lugna sig efter kvartal 3, men vem kan veta?

Den här inflationen är inte bara dåligt för sparande och att den genererar högre räntor. Det syns klara tendenser på minskad konsumtion och fallande bostadspriser också. Det är på grund av minskad konsumtion, som jag tror att företagen kommer att gå sämre.

Har ni förresten sett hur snabbmatskedjorna krigar och hur många restauranger det finns för salu, till bra priser. Jag tror inte kedjorna krigar mot varandra utan de krigar för att behålla kunderna genom krisen.
Citera
2022-06-14, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Innan Corona toppade US Tech 100 på 9718. Nu efter senaste tidens ras står vi på 11503 med fundamenta som suger. Makalöst uppblåst. Ser inte ut som total kapitulation ännu.

Har du tänkt på att det finns 50% mer pengar idag än innan Corona? 11503 motsvarar väl snarare 7-8000 sett till penningmängden.
Citera
2022-06-14, 05:53
Medlem
wwrs avatar
Vad skall man ligga i om man spekulerar i en krasch/kraftig sättning? Jag flyttade till korta räntefonder i dollar. Eftersom kronan försvagas så har dessa stigit något räknat i kronor, men räknat i basvalutan dollar skulle jag tro de har sjunkit i värde. De långa räntefonderna har förmodligen tappat ännu mer under de räntehöjningar som pågår. Helst skall väl de medel som skyddas ligga kvar inom ISK.
Senast redigerad av wwr 2022-06-14 kl. 06:48.
Citera
2022-06-14, 12:49
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Har du tänkt på att det finns 50% mer pengar idag än innan Corona? 11503 motsvarar väl snarare 7-8000 sett till penningmängden.

En hel del går poof gone nu. Amerikanska hushålls besparingar är på nivå med krisen 2008, de har bränt allting, och husmarknaden börjar knaka, låneansökningar och omfinansieringar rasar. Hursomhelst så har jag plockat vinster på björnarna nu, ligger kvar med mindre positioner. Litar inte på att FED tar fram storsläggan med högre höjning än 50%.
Mer pain längre fram dock eftersom FED fegar.
Citera
2022-06-14, 16:42
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
En hel del går poof gone nu. Amerikanska hushålls besparingar är på nivå med krisen 2008, de har bränt allting, och husmarknaden börjar knaka, låneansökningar och omfinansieringar rasar. Hursomhelst så har jag plockat vinster på björnarna nu, ligger kvar med mindre positioner. Litar inte på att FED tar fram storsläggan med högre höjning än 50%.
Mer pain längre fram dock eftersom FED fegar.

Edit: 0,5%, jävla finger.
Citera
2022-06-14, 19:00
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Vad finns det för kraschkandidater kvar?

Rena förhoppningsbolag och SPAC:ar hör vi inte mycket av längre. Tech har tagit stryck men ska nog ner mer. Kryptotramset håll på att rasa samman. Serieförvärvare börjar få ont om pengar. Det som kommer är nog rejäla nedgångar på fastigheter. Normala räntenivåer på 4-6% är inte inprisade i dagens kurser.
Citera
2022-06-15, 17:20
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Omvändelse under galgen, han har droppat smutsbankerna och gått all in i commodities nu iaf. Ett tecken på tillnykting.
Fortfarande kryptobull vilket jag har svårt att förstå. Uppenbart att den ponzin smäller när som helst.
Drunken Saylor klarade sig på fittehåret från ett samtal från marge innan idag. BTC var farligt nära 20k.

Jag körde full kontrarian och stängde mina shorts med finfin profit igår. Efter ett par perlenbacher gold är det nästan så att jag kan höra skriken av miljontals fd-puts som brinner upp och orsakar vannaflödena som pumpar marknaden just nu.
Be like water.

2pm eastern kommer de senila gubbjävlarna för att tragga sin skit igen. Jag gissar på 0.75.

Enligt GM var det FED som köpte bonds idag för att få ner yielden, Lagarde har haft krismöte idag om spaggarnas lyxfälleränta som eskalerat och enligt obekräftade uppgifter var det no-bid på MBS (Amerikanska boobl) i fredags.
Var väl fed som fick köpa resten för att inte skicka mortgage över 7%.

Så jo, kraschen närmar sig, eller händer just nu i vågor och förintar alla skitbolag och korrigerar värderingar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback