2006-05-26, 14:45
Medlem
Bungies avatar
Måste hålla med och säga den nya reklambannern är extremt irriterande. Reklam är helt okej på sidorna av flashbacksforumet, men mitt i? Där går gränsen...
Citera
2006-05-26, 14:51
Medlem
Ravajacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Hur får man bort den nytillkomna reklamen?

1. Installera Firefox (http://www.mozilla.com/firefox/)
2. Installera RIP (http://rip.mozdev.org)
3. Konfigurera RIP med följande XPath till att gälla på URL http://www.flashback.info*:
Kod:
//table[@width='100%' and @height='75' and @cellspacing='1' and @cellpadding='0' and @border='0' and @bgcolor='#e3e3e3' and @align='center']
Gracias.
Citera
2006-05-26, 14:54
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roger p
...
Men efter donationsknappen får det väl stå ett avtal man måste acceptera för att få donera.
Där det bla. står. "Du donerar helt på fri vilja, du får inga extra förmåner för din donaton, och måste fortsätta följa reglerna på samma sätt som innan."
Fast kanske lite snällare skrivet.
Om folk gnäller får de skylla sig själva att de donerade. Och framförallt, de som kommer donera gillar forumet och följer reglerna.

Eller så gör man det helt anonymt.
Citera
2006-05-26, 14:58
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Att bara låta gästerna se reklamen är en god idé. Men en ännu bättre idé, och en idé som dessutom kommer att driva forumet framåt, är att låta alla under 1000 inlägg få se på reklam. För de oregistrerade kan det naturligtis vara än hemskare. Sen tycker jag att det också ska gå att vara vip-medlem om man vill, och då naturligvis få vissa fördelar. man bör dessutom vara automatisk vip-medlem efter ca 5000 inlägg.

Men reklam mitt i texten - nej! Det håller inte eftersom kvaliteten förminskas av att läsupplevelsen förstörs.

Varför inte låta Flashback media group stå för kostnaderna?

Varför inte låta högstatusmedlemmar bli delägare (de som vill). T ex Ruskigbuss.

VArför inte tvinga Admin att visa en nytagen bild på sig själv - så vi ska veta vart vår vrede ska riktas då vi tillverkar vår antikommersialistiska voodoodocka...

:character56:
Citera
2006-05-26, 15:06
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Att bara låta gästerna se reklamen är en god idé. Men en ännu bättre idé, och en idé som dessutom kommer att driva forumet framåt, är att låta alla under 1000 inlägg få se på reklam. För de oregistrerade kan det naturligtis vara än hemskare. Sen tycker jag att det också ska gå att vara vip-medlem om man vill, och då naturligvis få vissa fördelar. man bör dessutom vara automatisk vip-medlem efter ca 5000 inlägg.

Men reklam mitt i texten - nej! Det håller inte eftersom kvaliteten förminskas av att läsupplevelsen förstörs.

Varför inte låta högstatusmedlemmar bli delägare (de som vill). T ex Ruskigbuss.

VArför inte tvinga Admin att visa en nytagen bild på sig själv - så vi ska veta vart vår vrede ska riktas då vi tillverkar vår antikommersialistiska voodoodocka...

:character56:

Tror det där med att få fördelar efter antal inlägg inte är det bästa ändån. Då är jag rädd för att det blir än mer trams och meningslösa inlägg och trådar. Endast för att nå upp till en viss nivå inlägg, och därefter slippa reklamen.
Citera
2006-05-26, 15:13
Administrator
admins avatar
Citat:

Bra idéer. Jag vet inte om antalet inlägg är rätt sätt att skilja kvalitetsanvändare och posthoror emellan, men jag tycker spontant att ditt inlägg har många vettiga idéer som kan driva forumet framåt.

admin
Citera
2006-05-26, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Men efter donationsknappen får det väl stå ett avtal man måste acceptera för att få donera.
Där det bla. står. "Du donerar helt på fri vilja, du får inga extra förmåner för din donaton, och måste fortsätta följa reglerna på samma sätt som innan."
Fast kanske lite snällare skrivet.
Om folk gnäller får de skylla sig själva att de donerade. Och framförallt, de som kommer donera gillar forumet och följer reglerna.
Ja, men det kommer ändå att gnällas. Folk kommer ändå att försöka få tillbaka pengar och pressen kommer ändå att gotta sig i snasket. Ett avtal stoppar inte skvallret.

Citat:
Att bara låta gästerna se reklamen är en god idé. Men en ännu bättre idé, och en idé som dessutom kommer att driva forumet framåt, är att låta alla under 1000 inlägg få se på reklam.
Att uppmana till posthoreri kommer inte att höja kvalitén på inläggen.

Citat:
Sen tycker jag att det också ska gå att vara vip-medlem om man vill, och då naturligvis få vissa fördelar. man bör dessutom vara automatisk vip-medlem efter ca 5000 inlägg.
Här kombinerar Du det jag varnar för med donationer OCH posthoreri på en och samma gång.

Citat:
FB Media Groups VD heter Jan Axelsson och om jag inte minns fel så får inte denne Axelsson driva forum i Sverige efter piratkortsdebaclet. Därav att man flyttade till England och startade FB Enterprises Ltd.

Citat:
Delägarskap fungerar inte genom att slumpvis välja privatpersoner som ska gå ihop med ett redan existerande företag. Om privatpersoner ska tillföra FB något ekonomiskt så måste det bli genom donationer och det är ju som jag tidigare förklarat inte en bra idé.

// Roger P.
Citera
2006-05-26, 15:47
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravajack
Gracias.
Du verkar få det där att funka, var ska man skriva in det hela?
(någonstans i RIP options antar jag).
Citera
2006-05-26, 15:49
Bannlyst
Den nya reklamen stör mig inte alls.
Citera
2006-05-26, 16:03
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Bra idéer. Jag vet inte om antalet inlägg är rätt sätt att skilja kvalitetsanvändare och posthoror emellan, men jag tycker spontant att ditt inlägg har många vettiga idéer som kan driva forumet framåt.

admin
Tja, det kommer naturligtvis att ställa större krav på moderatorerna. Dvs. de måste radera ovidkommande posthorerier. Och idioter som bara skriver trams som puttefemtielva måste naturligtvis bannas för gott. Men den där conny var ju rolig och han bannades ju, så visst kommer det att bli problem.
Ett annat tips är att alla som donerar en viss summa pengar får ett softat duschfotografi av admin.
Citera
2006-05-26, 16:06
Medlem
Jag ogillar det skarpt, men sen är jag också en person som stänger av tv:n under ALLA reklampauser, ibland avstår från att se filmer på sponsrade kanaler och försöker undvika reklam allmänt i största möjliga mån. Spelar ibland in filmer från t ex TV3 och räknar i extremfall minuterna upp till 7-8(!) för reklamavbrott när jag spolar förbi. Få saker gör mig så förbannad som det här ofrivilliga, upprepade matandet av diverse onödiga produkter och tjänster in i vårt undermedvetna.
Det här är att slänga det i ansiktet på folk, det sitter ju där ett inlägg borde sitta. Det har en förvirrande och billig effekt, att varenda tråd nånsin skapad här helt plötsligt blivit besudlad av irrelevanta annonser ser jag som nära övergrepp.

Men men, om det hjälper så... Har ingen ingen aning om FBs ekonomiska situation och ett forum pepprat med annonser är väl bättre än inget alls antar jag. Folk vänjer sig vid det mesta, att dock utgå ifrån att det blir fler klick är en tabbe. Tror snarare att det ökar misstänksmheten och slår tillbaka.
Citera
2006-05-26, 16:11
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Hur får man bort den nytillkomna reklamen?

1. Installera Firefox (http://www.mozilla.com/firefox/)
2. Installera RIP (http://rip.mozdev.org)
3. Konfigurera RIP med följande XPath till att gälla på URL http://www.flashback.info*:
Kod:
//table[@width='100%' and @height='75' and @cellspacing='1' and @cellpadding='0' and @border='0' and @bgcolor='#e3e3e3' and @align='center']
Vill man inte installera RIP och redan har greasemonkey kan man använda följande kod till det:

[php]//Remove inline ads
var allTables = document.getElementsByTagName('TABLE');
for (i=0; i<allTables.length; i++)
{
if (allTables[i].getAttribute('width') == '100%' &&
allTables[i].getAttribute('height') == '75' &&
allTables[i].getAttribute('cellspacing') == '1' &&
allTables[i].getAttribute('cellpadding') == '0' &&
allTables[i].getAttribute('border') == '0' &&
allTables[i].getAttribute('bgcolor') == '#e3e3e3' &&
allTables[i].getAttribute('align') == 'center')
{
allTables[i].style.display = 'none';
}
}[/php]

Klistras in i ett befintligt script.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in