2006-05-26, 14:12
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Eller ska ni börja med popups snart också?

Nej, verkligen inte.
Popups är extremt störande, och där finns en gräns ...

Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Ska vi ha sånt som vissa forum har, så att när man håller muspekaren över vissa utvalda ord så visas det reklam till ett ställe? Skriver man exempelvis "Dator" och om man håller muspekaren över den så står det "Köp dator hos dell" eller liknande.

Huh!!!!

De är hemska. Jag gillar dem inte alls.
Nej, de vill jag inte ha. Inte ljudbanners heller eller banners som förföljer dig runt sidan. Någon ordning får det vara.

admin
Citera
2006-05-26, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Donerar man pengar till någon/något gör man det av egen fri vilja, och man kan inte förvänta sig att få något tillbaka.
Man hamnar inte i tacksamhetsskuld till någon för att denne donerat, möjligen att man sekulariserar användare genom att utmärka dem på något vis.
Många förväntar sig nog att bli särbehandlade p.g.a. sin donation. Man resonerar som så att som donator så är det inte mer än rätt att man får vissa fördelar, fördelar som naturligtvis inte de leechande gratissurfarna ska få.

Du glömmer att många människor är idioter och nästan lika många är hämndlystna idioter. Det skulle inte alls förvåna mig om folk börjar skrika om att man vill ha skänkta pengar tillbaka om man skulle bli bannad.

Citat:
Och polissak kan det troligen aldrig bli av en donation, pga dess natur. Tror, och hoppas, jag. Donerar jag pengar till något förväntar jag mig ingenting tillbaka (vilket man heller inte skall göra), men jag hoppas att pengarna kommer deit de ska. Gör de inte dit, slutar jag donera. Simple.
Du, ja... Men alla resonerar inte så. Många resnoerar donation->delaktighet i driften->snällare behandling->möjlighet att ignorera reglerna.

// Roger P.
Citera
2006-05-26, 14:24
Medlem
Ruskigbusss avatar
Håller väl i stort med Roger P i den här frågan.

Inloggade bör slippa dem, gäster får dras med annonser. Gärna fler och större annonser.

Fungerar så på många platser, t ex DeviantArt och AboveTopSecret.

Är det möjligt att göra annonserna diskretare - så är det inte något stort problem om de ligger i tråden. Är de dessutom kopplade till vad som skrivs, så kan det till och med vara en fördel.
Citera
2006-05-26, 14:24
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Många förväntar sig nog att bli särbehandlade p.g.a. sin donation. Man resonerar som så att som donator så är det inte mer än rätt att man får vissa fördelar, fördelar som naturligtvis inte de leechande gratissurfarna ska få.

Du glömmer att många människor är idioter och nästan lika många är hämndlystna idioter. Det skulle inte alls förvåna mig om folk börjar skrika om att man vill ha skänkta pengar tillbaka om man skulle bli bannad.
Jag försöker tro gott om människor, men du har rätt - idioter finns det överallt. Om vi vänder på steken då; om nu en bunt svagsinta stolpskott börjar skrika - vad kan de göra åt saken? Att göra polissak av en donation till ett forum känns väl långsökt.
Det kanske fungerar i Amerikat, men inte här.

Citat:
Du, ja... Men alla resonerar inte så. Många resnoerar donation->delaktighet i driften->snällare behandling->möjlighet att ignorera reglerna.

// Roger P.
Är man av den åsikten att man kan ignorera regler bara för att man har donerat har man nog ingenting på ett forum att göra överhuvudtaget. Reglerna på detta forum efterföljs väl, och folk som inte bryr sig jagas med blåslampa för att till slut bannas. De som är kvar vet vad som gäller. Det är dessa användare som troligen kommer kunna tänka sig att donera, och då kan man även hoppas att de vet hur det fungerar.
Citera
2006-05-26, 14:25
Medlem
Schaffers avatar
Anledningen till att få klickar på reklamen är väl att få är intresserade. Jag kommer inte klicka på någon reklam vart den än dyker upp. Den är alltså bara störande för mig.
Citera
2006-05-26, 14:28
Medlem
Rans avatar
En fråga bara, om inte allt är hemligt...
Ungefär hur mycket kostar bandbredden till flashback-forumet? Och hur mycket får ni in på annonser? Och vilka servrar är det ni har (samt inköpspris på dessa).
Flashback är ju minst sagt stort, men.. det är fortfarande mest text. Klart att det inte är billigt på något sätt dock.
Citera
2006-05-26, 14:28
Medlem
Jag är för en donationsmöjlighet på flashback
Citera
2006-05-26, 14:33
Bannlyst
Citat:
Jag försöker tro gott om människor, men du har rätt - idioter finns det överallt. Om vi vänder på steken då; om nu en bunt svagsinta stolpskott börjar skrika - vad kan de göra åt saken? Att göra polissak av en donation till ett forum känns väl långsökt.
Det kanske fungerar i Amerikat, men inte här.
Nej, det skulle med all sannolikhet inte leda nånvart. Däremot är det jobbigt att titt som tätt bli polisanmäld av bannade idioter som vill hämnas. Vår vänstervridna slaskmedia hade inte heller vilat på hanen, stora upplag som FB och tjuvnadssammanhang hade det blivit.

Citat:
Här är forumet som stjäl dina pengar.
Per, 36, skänkte 8.000 kr till forumet Flashback och blev sedan avstängd. Polisanmälan lades ner i brist på bevis.

Man kan vrida och vända på orden så att något som till stor del är sant låter som rena gangsterdramat. Det handlar om meningsbyggnad och användande av olika laddade ord.

Citat:
Reglerna på detta forum efterföljs väl, och folk som inte bryr sig jagas med blåslampa för att till slut bannas. De som är kvar vet vad som gäller.
Ja, men det är för att FB inte är beroende av den vanlige John Doe. Tänk om John Doe helt plötsligt hade donerat 50.000 kr och sedan succesivt börjat strunta i reglerna? Vad gör man? Bannar? Varnar? Tar ett PM-samtal och påpekar det olämpliga i att prata piratkort?

// Roger P.
Citera
2006-05-26, 14:38
Medlem
flowss avatar
Varför kommenterar inte Admin doneringsfrågan?
Citera
2006-05-26, 14:39
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
[massa text]

// Roger P.

Alla doneringar sker anonymt.
Citera
2006-05-26, 14:43
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Det är i sig en god idé, men jag tror doneringsviljan minskar drastiskt när folk vet att ledningen inte får reda på att just jag har donerat pengar.
Alla vill vi ju känna oss lite speciella och veta att någon känner till oss.
Citera
2006-05-26, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Inte om man ska utmärka donerande användare enligt detta förfarande:

Citat:
Man hamnar inte i tacksamhetsskuld till någon för att denne donerat, möjligen att man sekulariserar användare genom att utmärka dem på något vis.

Det är ganska vanligt att donerande medlemmar blir VIP på forum med donationsmöjligheter.

// Roger P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in