Du är inte ensam. Visst har jag förståelse för att FB måste klara kostnaderna. Men va fan... Detta var väl ändå över gränsen? Fruktansvärt irriterande.
Jo, det verkar otvivelaktigt som att koden på forumet har ändrat. Varför förstår jag ej, för om en person vanligtvis inte klickar på EN reklamlänk så kommer det inte att ändras bara för att den förekommer fler gånger.
Men jag chansar på att det möjligtvis kan generera mer pengar än om de endast förekommer en gång.
Möjligtvis går den att eliminera med AdBlocker, eller motsvarande, i FireFox. Personligen är jag fäst vid Opera än så länge, så någon som använder FireFox får gärna meddela hurvida detta är möjligt.
Möjligtvis går den att eliminera med AdBlocker, eller motsvarande, i FireFox. Personligen är jag fäst vid Opera än så länge, så någon som använder FireFox får gärna meddela hurvida detta är möjligt.
Det går inte. Förhoppningsvis är det hela ett misstag som kommer att åtgärdas. Hoppas verkligen att det inte är nåt medvetet.
Vad jag har förstått av Google Ads så är det inte direkt inkomstbingande. Däremot hjälper Google Ads till att visa annonser för saker som nämns i tråden, ex. om jag skapar en tråd om gamla bilar så kommer Google Ads att visa annonser för Mekonomen eller Biltema. I gengäld för att man visar dessa annonser så kommer FB att finns med i andra annonser på andra sidor när vissa ord nämns i texten. Google Ads är helt enkelt (som jag har uppfattat det) inget ekonomiskt verktyg utan snarare ett sätt att byta besökare med andra sidor som också har Google Ads påslaget.