2006-05-26, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Hur får man bort den nytillkomna reklamen?

1. Installera Firefox (http://www.mozilla.com/firefox/)
2. Installera RIP (http://rip.mozdev.org)
3. Konfigurera RIP med följande XPath till att gälla på URL http://www.flashback.info*:
Kod:
//table[@width='100%' and @height='75' and @cellspacing='1' and @cellpadding='0' and @border='0' and @bgcolor='#e3e3e3' and @align='center']

Bra tips men jag skulle aldrig installera FF för att slippa några textannonser.
Kan gott bjuda på några klick då och då för att bidra till FB´s fortlevnad.

// N
Citera
2006-05-26, 13:37
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag har nu börjat få konstruktiva förslag på förbättringar.
Allt ifrån att textannonserna bara ska visas för icke-registrerade användare, till att flytta dem längre upp alt. längre ner etc.
Jag välkomnar givetvis alla förslag, och hoppas vi tillsammans kan komma fram till en smart lösning.

admin

Börja med något som skulle gjorts för flera år sedan: DONERINGSMÖJLIGHET.

Sen låter det ju utmärkt med reklam för icke-registrerade. Men vilka klickar mest? Precis, de redan registrerade som sympatiklickar.
Citera
2006-05-26, 13:41
Medlem
Citat:
Lyckligtvis finns inget vinskrav, och jag är helt ärlig när jag säger att ekonomisk vinst aldrig varit drivkraften bakom forumet.
admin

Enligt dagensmedia.se så omsatte Flashback Media Group 1.6 miljoner genom sin annonsering.

Hur stora är driftkostnaderna egentligen? Hur många heltidsanställda krävs det för att driva ett forum/hemsida/hotline?

Jag uppskattar flashback grymt mycket. Men problemet kanske inte är själva inkomsten, utan istället utgifterna?

Cheers
Ceru
Citera
Medlem
Konrad Haifas avatar
Förslaget om att reggade användare ska slippa reklam är fantastiskt!

Det är ju massa spöken som saggar ner hastigheten, då kan de gott betala genom att få se reklamen.

Men ärligt Idi, dom vid sidan kan vara, men inte i texten...
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag har nu börjat få konstruktiva förslag på förbättringar.
Allt ifrån att textannonserna bara ska visas för icke-registrerade användare
Det är faktiskt ett ganska smart förslag. Att vara registrerad medlem måste innebära att man får lite fler fördelar än en icke-registrerad person. Om vi kikar lite på statistiken just i detta ögonblicket så är vi just nu 572 reggade användare mot 739 gäster. Det innebär alltså att dessa 739 gästerna gott och väl kunde få surfa runt i ett reklamspäckat forum och därigenom kunde FB få upp antalet annonsvisningar. När en person väljer att bli registrerad medlem här så minskar annonsmängden rejält, exempelvis till den nivå vi har idag frånsett de nya Googleannonserna.

Det hade även fört den fördelen med sig att vi blivit fler registrerade och skrivande medlemmar och därigenom hade tillförseln av kunskap ökat ytterliggare.

// Roger P.
Citera
2006-05-26, 13:47
Medlem
Rans avatar
Först urusel design (som man tvingas stå ut med när man inte är inloggad), och nu detta?
Hoppas att ni inte tänker ha kvar det för länge. Eller ska ni börja med popups snart också?

Ha textreklam, men ha den inte MITT I inläggen. Byt ut alla banners mot text uppe åt höger istället då? Text är mindre = fler annonser.

Ska vi ha sånt som vissa forum har, så att när man håller muspekaren över vissa utvalda ord så visas det reklam till ett ställe? Skriver man exempelvis "Dator" och om man håller muspekaren över den så står det "Köp dator hos dell" eller liknande.

Idén med att registrera sig för att slippa reklam låter bra. För icke-registrerade kan ni gott dubbla antalet banners och sätta in en popup var tjugonde pageupdate eller så.
Citera
2006-05-26, 13:53
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Börja med något som skulle gjorts för flera år sedan: DONERINGSMÖJLIGHET.
Helt rätt. Admin, vad är det för fel på att kunna donera? Vi är många med dig som vill att forumet skall leva kvar, och därpå stödja det för att se till att så sker.

Vad gäller annonser i texten...visst, det blir ju längre att scrolla, men det gör inte så mycket. Men det skulle nog passa bättre att ha dem längst upp eller längst ner, då det är där man läser mest. Har man bråttom läser man början och slutet (både på sidor och hela trådar).

Men, som sagt, införskaffa donering!
Citera
2006-05-26, 13:57
Medlem
hazard simpsons avatar
Ta bort innan jag blir riktigt förbannad. Flashbackshelvete
Citera
2006-05-26, 13:58
Medlem
Rans avatar
Citat:
Hur får man bort den nytillkomna reklamen?

1. Installera Firefox (http://www.mozilla.com/firefox/)
2. Installera RIP (http://rip.mozdev.org)
3. Konfigurera RIP med följande XPath till att gälla på URL http://www.flashback.info*:
Kod:
//table[@width='100%' and @height='75' and @cellspacing='1' and @cellpadding='0' and @border='0' and @bgcolor='#e3e3e3' and @align='center']
Var ska jag skriva in detta?
Verkar ju inte gå att lägga till egna.
Citera
2006-05-26, 14:02
Bannlyst
Vad gäller doneringsmöjligheten så kan jag förstå varför man inte vill införa den. Man vill helt enkelt inte hamna i tacksamhetsskuld till någon. Om en användare donerar en stor summa pengar varje månad men ändå kontinuerligt bryter mot reglerna, ska man då undervika att varna/banna denne användare eftersom han varje månad skänker pengar till FB? Om man istället väljer att banna användaren och denne i ilskan vill ha tillbaka pengar som han anser sig inte ha utnyttjat i och med sin banning, ska man då återbetala pengarna till honom? Om inte, kan det bli polissak av det hela ifall den förorättade och förbannade f.d. användaren bestämmer sig för att hämnas och anmäler FB för stöld??

Doneringsförfarande är inte ett bra sätt att skaffa pengar om man inte är beredd att sätta sig i knät på donatorn samtidigt.

// Roger P.
Citera
2006-05-26, 14:06
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Enligt dagensmedia.se så omsatte Flashback Media Group 1.6 miljoner genom sin annonsering.

Hur stora är driftkostnaderna egentligen? Hur många heltidsanställda krävs det för att driva ett forum/hemsida/hotline?

Jag uppskattar flashback grymt mycket. Men problemet kanske inte är själva inkomsten, utan istället utgifterna?

Cheers
Ceru

Forumet drivs inte av Flashback Media Group AB, utan av Flashback Enterprises Ltd. Två helt olika bolag, utan någon som helst juridisk koppling.

Forumets utgifter är i huvudsak bandbredd och inköp av nya servrar, vilket är kostnader som är svåra att minska.

admin
Citera
2006-05-26, 14:08
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Vad gäller doneringsmöjligheten så kan jag förstå varför man inte vill införa den. Man vill helt enkelt inte hamna i tacksamhetsskuld till någon. Om en användare donerar en stor summa pengar varje månad men ändå kontinuerligt bryter mot reglerna, ska man då undervika att varna/banna denne användare eftersom han varje månad skänker pengar till FB? Om man istället väljer att banna användaren och denne i ilskan vill ha tillbaka pengar som han anser sig inte ha utnyttjat i och med sin banning, ska man då återbetala pengarna till honom? Om inte, kan det bli polissak av det hela ifall den förorättade och förbannade f.d. användaren bestämmer sig för att hämnas och anmäler FB för stöld??

Doneringsförfarande är inte ett bra sätt att skaffa pengar om man inte är beredd att sätta sig i knät på donatorn samtidigt.

// Roger P.
Donerar man pengar till någon/något gör man det av egen fri vilja, och man kan inte förvänta sig att få något tillbaka.
Man hamnar inte i tacksamhetsskuld till någon för att denne donerat, möjligen att man sekulariserar användare genom att utmärka dem på något vis.

Donerar man pengar till FB gör man det för att man vill att FB skall fortsätta vara som det är. I det paketet ingår ju givetvis att man även följer reglerna. Gillar man inte reglerna så spenderar man inte tid här. Blir man således bannad kan man inte göra något åt det, eftersom man har underlåtit att följa dessa regler som man genom donering implicit har accepterat hårdade än vad man gjorde vid registrering.

Och polissak kan det troligen aldrig bli av en donation, pga dess natur. Tror, och hoppas, jag. Donerar jag pengar till något förväntar jag mig ingenting tillbaka (vilket man heller inte skall göra), men jag hoppas att pengarna kommer deit de ska. Gör de inte dit, slutar jag donera. Simple.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in