Citat:
Ursprungligen postat av admin
Kan i sammanhanget vara bra att veta att Flashback redan är portade av både Google, Tradedoublers och en mängd andra företag. Orsaken är alltid densamma. Vårt innehåll är stötande, och de vill inte sammankopplas med carding, warez, hatbrott, porr, prostitution, nätpoker och allt vad de nu har förbud mot. Jag är inte up-to-date med hur Paypal fungerar (har aldrig haft med dem att göra), men något säger mig att de inte skulle vara så postiva till allt vi sysslar med?
admin
Du har en tydlig poäng där!
DET skulle nog i så fall vara det "stora problemet". Det är möjligt att det kan kringås med kontohavare i annat bolag eller något, tjaa jag vet inte riktigt?
Folket på ekonomiforat har nog koll på olika metoder att förmedla pengar "anonymt", även sätt där "FB" är anonymt, så inte något idiotföretag får för sig att försöka komma åt FB genom att stänga deras konto etc...
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Normalast är att man länkar med någon sorts id i länken så att annonsören ser varitfrån det är länkat, och kopplar eventuella köp emot detta. Det är en sk lead.
I annonserna på FB så finns det inget sådant, så jag antar att man kollar referern, dvs browsern skickar med adressen där länken som man klickade på låg i en variabel som heter HTTP_REFERER. Utifrån det så ser annonsören vem som skickar dit besökaren. Detta är dock en mycket osäker metod och skall undvikas, eftersom många brandväggar eller sk säkerhetsprogram rensat bort den, t ex Norton Internet Security m fl.
Tack för upplysningen Christian!
Det är intressant vilka möjligheter den tekniska utvecklingen ger.