2006-05-28, 11:34
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Kan i sammanhanget vara bra att veta att Flashback redan är portade av både Google, Tradedoublers och en mängd andra företag. Orsaken är alltid densamma. Vårt innehåll är stötande, och de vill inte sammankopplas med carding, warez, hatbrott, porr, prostitution, nätpoker och allt vad de nu har förbud mot. Jag är inte up-to-date med hur Paypal fungerar (har aldrig haft med dem att göra), men något säger mig att de inte skulle vara så postiva till allt vi sysslar med?

admin

Jag personligen har sett PayPal-donations'knappar' diverse diskutabla hemsidor så som större warezsidor, torrentsidor, porrsidor etc etc.

Sen är det ju inte riktigt rättvist att jämföra tradedoubler, google etc med denna donationsmöjlighet då PayPal inte har något intresse av att göra reklam som tradedoubler etc..?!

Vad jag förstått av PayPals policies är att de inte tillåter olagligt material på hemsidorna.
Citera
2006-05-28, 12:42
Medlem
catlands avatar
Jag är villig att betala en liten summa för att få Flashback PRO! Men då vill jag ha fler smileys, kunna posta bilder direkt i forumet och få ha en större avatar.
Citera
2006-05-28, 12:46
Avslutad
Vad har "pro" med smilies att göra? Om det är meningen att kvalitet ska upprätthållas, menar jag.

I övrigt: jag blockar själv gifannonserna. Mest för att de stör mig visuellt. (Länkarna finns kvar, dock, och jag ser vad det är för sidor.) Dessutom- och det är inte så att min burk slackar efter i RAM, eller så- slöar de ibland ner laddningen av sidan, när de av någon anledning är avblockade. Vi har haft en del irriterade trådar om banners som gjort att surfandet blivit hackigt för folk tidigare; jag tycker definitivt bättre om de mer avskalade annonserna i trådarna, eftersom de inte stör resten av surfandet och läsandet.
Citera
2006-05-28, 12:51
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Jag är villig att betala en liten summa för att få Flashback PRO! Men då vill jag ha fler smileys, kunna posta bilder direkt i forumet och få ha en större avatar.

Om vi får det så skall jag sluta hänga här. Det kan jag lova.
Citera
2006-05-28, 12:56
Medlem
catlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Om vi får det så skall jag sluta hänga här. Det kan jag lova.

Jag skämtade, självklart.
Citera
2006-05-28, 20:47
Medlem
skgs avatar
Usch va ruttet!
Citera
2006-05-28, 21:39
Medlem
flowss avatar
Uppdatering!

Tänkte att ni kanske vill få bort reklamhögerspalten samt den stora jävla bannern högst upp. Lägg då till följande:

1. Installera Firefox (http://www.mozilla.com/firefox/)
2. Installera RIP (http://rip.mozdev.org)
3. Konfigurera RIP med följande XPath till att gälla på URL http://www.flashback.info*:
Kod:
//table[@width='100%' and @height='75' and @cellspacing='1' and @cellpadding='0' and @border='0' and @bgcolor='#e3e3e3' and @align='center']

//table[@cellspacing='1' and @cellpadding='0' and @bgcolor='#999999']

//td[@width='160' and @valign='top' and @bgcolor='#cfc09d' and @align='center' and @class='rightbannercls']

//td[@bgcolor='#959282' and @align='center']

Citera
2006-05-29, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Vad gäller doneringsmöjligheten så kan jag förstå varför man inte vill införa den. Man vill helt enkelt inte hamna i tacksamhetsskuld till någon. Om en användare donerar en stor summa pengar varje månad men ändå kontinuerligt bryter mot reglerna, ska man då undervika att varna/banna denne användare eftersom han varje månad skänker pengar till FB?

Moderatorer måste fortfarande göra sitt jobb. Bara att sätta upp tydliga regler som måste läsas innan donation, så är biffen löst.
Citera
2006-05-29, 19:44
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Kan i sammanhanget vara bra att veta att Flashback redan är portade av både Google, Tradedoublers och en mängd andra företag. Orsaken är alltid densamma. Vårt innehåll är stötande, och de vill inte sammankopplas med carding, warez, hatbrott, porr, prostitution, nätpoker och allt vad de nu har förbud mot. Jag är inte up-to-date med hur Paypal fungerar (har aldrig haft med dem att göra), men något säger mig att de inte skulle vara så postiva till allt vi sysslar med?

admin
Du har en tydlig poäng där!

DET skulle nog i så fall vara det "stora problemet". Det är möjligt att det kan kringås med kontohavare i annat bolag eller något, tjaa jag vet inte riktigt?

Folket på ekonomiforat har nog koll på olika metoder att förmedla pengar "anonymt", även sätt där "FB" är anonymt, så inte något idiotföretag får för sig att försöka komma åt FB genom att stänga deras konto etc...

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Normalast är att man länkar med någon sorts id i länken så att annonsören ser varitfrån det är länkat, och kopplar eventuella köp emot detta. Det är en sk lead.

I annonserna på FB så finns det inget sådant, så jag antar att man kollar referern, dvs browsern skickar med adressen där länken som man klickade på låg i en variabel som heter HTTP_REFERER. Utifrån det så ser annonsören vem som skickar dit besökaren. Detta är dock en mycket osäker metod och skall undvikas, eftersom många brandväggar eller sk säkerhetsprogram rensat bort den, t ex Norton Internet Security m fl.
Tack för upplysningen Christian!

Det är intressant vilka möjligheter den tekniska utvecklingen ger.
Citera
2006-05-29, 22:24
Medlem
Seagates avatar
Tackar, admin.

Tackar!

Ser att textannonserna flyttats upp till efter första inlägget.

Enligt min åsikt blev det riktigt bra

Jag hoppas att Flashback behåller denna placering av textannonsen.

// Farbror Seagate
Citera
2006-05-29, 22:34
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Tackar!

Ser att textannonserna flyttats upp till efter första inlägget.

Enligt min åsikt blev det riktigt bra

Jag hoppas att Flashback behåller denna placering av textannonsen.

// Farbror Seagate
Jag hoppas att texten tas bort.
Citera
2006-05-30, 04:15
Medlem
Har inte sett någon nämna detta i tråden så fenomenet kanske bara dyker upp på min burk. Jag klickar ofta runt i tomma rymden och har därför märkt att annonserna är klickbara en bra bit ovanför själva annonsen. Är inte det lite fult? Om jag ska klicka på en annons för bantningsmedel eller annat vill jag göra det av fri vilja.

Men som sagt, det kanske bara är en bugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in