2021-06-20, 10:13
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jet Li är 1,68, Tom Cruise 1,70.

Du kan ju möta Jet Li 😬

Cruise var ju duktigt felcastad i Reacher. Där är karaktären skriven enligt mitt inlägg ovan.
Citera
2021-06-20, 10:26
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Alien, Aliens, The Terminator, T2, Gone Girl, Titanic, Thelma and Louise, det finns en hel del starka kvinnliga protagonister, om du kollar.

Thelma och Louise framstår ju bara som två korkade hjälplösa klantiga fruntimmer genom hela filmen. Hur tänkte du där?
Citera
2021-06-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Du kan ju möta Jet Li 😬
Helst inte. Precis som jag inte skulle vilja möta någon kvinnlig kampsportare.
Citat:
Cruise var ju duktigt felcastad i Reacher. Där är karaktären skriven enligt mitt inlägg ovan.
Må så vara, men nu talade vi om hur Hollywood såg på actionhjältar, inte om hur det skulle fungera i verkliga livet.
Citera
2021-07-17, 14:53
Medlem
fetarehorunges avatar
Här kommer ett annat exempel, när kvinnorna i filmen porträtteras som initiativtagare och inte männen.

När händer det i verkliga livet att en kvinna fullt ut tar ansvar och initiativ för ett äventyr, där hon ska ut och rädda någon eller utföra något stordådigt? Aldrig, det är alltid en man som gör något sånt.

Att männen också framställas som odugliga, eller korkade/icke-tänkande är också tråkigt. Det är alltid kvinnan som är den tänkande och strategiska personen. Stämmer nästan aldrig i verkligheten.
Citera
2021-07-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetarehorunge
Här kommer ett annat exempel, när kvinnorna i filmen porträtteras som initiativtagare och inte männen.

När händer det i verkliga livet att en kvinna fullt ut tar ansvar och initiativ för ett äventyr, där hon ska ut och rädda någon eller utföra något stordådigt? Aldrig, det är alltid en man som gör något sånt.

Att männen också framställas som odugliga, eller korkade/icke-tänkande är också tråkigt. Det är alltid kvinnan som är den tänkande och strategiska personen. Stämmer nästan aldrig i verkligheten.

Som svar på din ursprungliga fråga: nej, det är inte vara du som har problem uppenbarligen. Men det beror ju på vilken uppfostran och människosyn man har och hur trygg man egentligen är i sin mansroll. Är man lagd åt det konspiratoriska hållet, att alla skildringar av starka kvinnor i media är kommunistfeministiskislamjudisk manshatande hollywoodpropaganda för att underlätta NWO och the big switch, så lär man ha problem med starka kvinnor både i verkligheten och i fiktion.
Citera
2021-07-19, 18:49
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Har inge minne om att jag har sett en bra film där en kvinna har huvudrollen
Har du dåligt minne?
Finns en hel del tuffa kvinnor. Alien & Aliens, Kill Bill 1 & 2, Nikita, The hunger games.
Senast redigerad av kinky_M 2021-07-19 kl. 18:54.
Citera
2021-07-24, 18:51
Medlem
Klart det finns bra exempel, tex karaktären Ripley från aliensfilmerna som redan nämnts.

Men nuförtiden är det mest av typen "liten snygg agent/kriminell tjej på 50 kg spöar skiten ur 3-4 100kg snubbar, och det blir liksom bara fjantigt...
Senast redigerad av Wowbagger2000 2021-07-24 kl. 19:02.
Citera
2021-07-24, 22:39
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Men nuförtiden är det mest av typen "liten snygg agent/kriminell tjej på 50 kg spöar skiten ur 3-4 100kg snubbar, och det blir liksom bara fjantigt...

Vilken film tänker du på?
Citera
2021-07-24, 22:46
Medlem
PC-Dators avatar
Speciellt roller där kvinnan på 50kg slår sönder många stora, starka, tränade och våldsamma män på 100kg. Ja, då blir det extremt löjligt och oseriöst. Då stänger jag av skiten, så nej, du är inte ensam.
Citera
2021-07-24, 22:47
Medlem
mr.falcons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Det går bara inte, det är så fejk och tillgjort att det inte finns. Jag har då fan aldrig träffat en redigt självsäker kvinna som inte gör sig liten och rundar halva kvarteret om en sliten hemlös alkis är på väg i motsatt riktning förbi henne på trottoaren. Aldrig sett en riktigt tuff och ordentligt kaxig kvinna som lyckas vara rolig, underhållande och säga ifrån på ett bra sätt, som en riktig muskulös vikinga alfakarl kan, utan att bränna broar eller få sociala fördelar i att "dissa" någon bara på grund av hans kön.

Så fort jag ser en kvinna i huvudrollen vet jag direkt att den filmen suger och jag behöver inte slösa min tid på att ens försöka se den. Dessutom hatar jag dessa "starka" kvinnliga biroller som i Captain America, den där militärhoran som sparkar Captain America i kuken när soldaterna står uppradade och han säger något skämt om henne. Jag menar lägg av, är det rättfärdigat att sparka honom i pungen för det? Är det så kvinnor ska ta plats och ta makten? Herregud vilken dubbelmoral.

Hur ser ni på saken?
Nej. Samma med filmer med negrer som ska framstå som intelligenta,vem orkar se skiten
Citera
2021-07-24, 22:55
Medlem
Är inte många nya filmer man kan se på idag.

Allt skal woke-certifieras så huvudrollen skall vara en tanig liten lesbisk tjej som spöar skiten ur stora vita män tillsammans med ett gäng rasifierade.

Har inte hittat någon ny marvel/du-comic film som är värd att se på sista året.

Man får gå tillbaka till ~2015 för att hitta något som går att se på…
Citera
2021-07-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Vilken film tänker du på?

Gunpowder milkshake tex, orkade inte ens titta färdigt...

Anna (tror jag den heter), handlar om en rysk agent och model med armar som sugrör, men swingar 120kg:s snubbar hur lätt som helst, och många på en gång också.

Karaktärer som Marvels Black Widow (som inte har superkrafter)

Är ju i princip standard numera när det gäller kvinnliga karaktärer i actionfilmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in