2025-06-12, 18:57
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Såg förra veckans Aftonblad om det 2 överlägset mest välskötta föreningarna i SHL.
Eftersom jag inte har plus så fick jag reportaget via "Raka puckar". 1a Frölunda, 2 FBK en bra bit efter som 3a Luleå.
Jag som trodde det var synd om er.

https://www.luleahockey.se/article/1r5asxp-30c4d/view

Luleås resultat för året.
Citera
2025-06-12, 22:23
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.

1 miljon i vinst låter lite iom med guldet. Höga kostnader? Färjestad gjorde en vinst på nästan 11 miljoner förra säsongen trots att de åkte ut i kvarten.
Citera
2025-06-13, 16:59
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
1 miljon i vinst låter lite iom med guldet. Höga kostnader? Färjestad gjorde en vinst på nästan 11 miljoner förra säsongen trots att de åkte ut i kvarten.
Håller faktiskt med. 1 miljon är faktiskt löjligt lite med tanke på vinsten. Sen är det väl antal hemmamatcher som spelar störst roll i slutändan när det kommer till det ekonomiska resultatet.

Men ja, känns ganska uppenbart att Luleå behöver en större arena om man ska lyckas trycka upp vinsten/omsättningen mer. Något i storlek med Färjestads arena hade suttit fint.
Citera
2025-06-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Berätta gärna det för BitchSlap!
Citera
2025-06-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.

1 miljon i vinst bara och detta efter ett långt slutspel och guld??? Låter inte så imponerande direkt...
Har inte sett Frölundas siffror ännu men har svårt att tro att det är under 10 miljoner i vinst. Har för mej att det var drygt där förra året och då med sämre publiksiffror.
Citera
2025-06-14, 08:51
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
1 miljon i vinst bara och detta efter ett långt slutspel och guld??? Låter inte så imponerande direkt...
Har inte sett Frölundas siffror ännu men har svårt att tro att det är under 10 miljoner i vinst. Har för mej att det var drygt där förra året och då med sämre publiksiffror.
Jag tycker att 1 miljon i vinst är det perfekta resultatet för en klubb som tar hem guldet. Att leverera sportsliga framgångar är väl ledningens enda uppgift men kan verksamheten dessutom generera en liten vinst är de ju ren bonus.

Typiskt för den kravlösa miljön runt Frölunda där ingen bryr sig att de åker ur slutspelet med huvudet före så länge pengar finns att investera i en ännu bättre Kiss cam som lockar hemmapubliken till Scandinavium
Citera
2025-06-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Jag tycker att 1 miljon i vinst är det perfekta resultatet för en klubb som tar hem guldet. Att leverera sportsliga framgångar är väl ledningens enda uppgift men kan verksamheten dessutom generera en liten vinst är de ju ren bonus.

Typiskt för den kravlösa miljön runt Frölunda där ingen bryr sig att de åker ur slutspelet med huvudet före så länge pengar finns att investera i en ännu bättre Kiss cam som lockar hemmapubliken till Scandinavium

Du är uppenbarligen inte insatt i hur ekonomi fungerar inom idrottsrörelsen. 1 miljon i vinst är ingenting för Sveriges toppföreningar.
Citera
2025-06-14, 11:43
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Du är uppenbarligen inte insatt i hur ekonomi fungerar inom idrottsrörelsen. 1 miljon i vinst är ingenting för Sveriges toppföreningar.
Berätta för mig då hur 10 miljoner på banken är bättre än sportsliga segrar
Citera
2025-06-14, 11:47
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

I den här tråden diskuteras just ekonomi - pengar på banken. Enda relevansen är snarast hur illa det sett ut i Lule om man bara klarat sig till kvarten om msn bara klarar ett minimalt plusresultat efter att inte ha åkt ut så tidigt. Det är inte ett gott tecken.
Citera
2025-06-14, 11:48
Medlem
Citat:

Du felläser mitt inlägg. Läs det jag skrivit och återkom.
Citera
2025-06-14, 11:56
Medlem
Citat:

Vill du diskutera supportersaker finns det andra trådar för det. I den här tråden pratar vi ekonomi i våra klubbar.
Men du är den vanliga meningslösa människan som vi skrattar åt.
Citera
2025-06-14, 12:16
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Vill du diskutera supportersaker finns det andra trådar för det. I den här tråden pratar vi ekonomi i våra klubbar.
Men du är den vanliga meningslösa människan som vi skrattar åt.

Orkar egentligen inte men gör ett försök. Luleå gjorde en exempelös satsning på att ta det efterlängtade guldet. Jämför detta på SAIK året innan (back runt 5 miljoner för guldet) eller Leksands satsa-allt-på-svart-för-stt-slippa-kval (minus 20 miljonet). I det perspektiv är ett plusresultat, hur litet det än må vara, en sinnessjuk framgång eller fick du inte lära sig sådant resonemang på komvuxmatten?
Senast redigerad av jarhois 2025-06-14 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in