2025-03-28, 18:07
Medlem
Inhale82s avatar
Alltid samma skitsnack från Sossarna.
Det är ganska så lätt att bli lurad av deras påverkanskampanj när de kör med den här taktiken.
Speciellt om man kanske inte är så insatt i politiken.

SD röstade alltså ner vårändringsbudgeten, där denna punkten var inkluderad.
De röstade alltså inte ner förslaget i sig.
Citera
2025-03-28, 18:10
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
Hur stöttar Sd svenska barnfamiljer? Finns ju många svenskar som är lågavlönade och ensamstående; dessa får ju inte ett piss utav Sd utan bara försämringar
Dumheter, såväl svenska fattigfamiljer som somaliska sexbarnsfamiljer får redan barnbidrag som är väl tilltagna i internationell jämförelse. Nu gällde det ett EXTRA barnbidrag, kostnad ett antal miljarder, som inte slarvas ut i det bottenlösa bidragshålet. Kom inte och gnäll om ”får ju inte ett piss” — hur mycket ni i bidragsvänstern än får gapar ni alltid mer, mer, mer! Barnbidraget betalas ut som vanligt, nöj dig med det.
Citera
2025-03-28, 18:12
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Detta var fan ta mig bland det smartaste som SD gjort, om det nu är sant. Vilka är det som skulle dragit mest nytta av extra barnbidrag? Jo, parasiter från länder som det är hets mot folkgrupp att nämna, med IQ på samma nivå som en fiskmås och jättelika barnaskaror.

Bättre då att stimulera ekonomin på något sätt som även de flesta svenskar kan få någon nytta av.

Nej, jag förstår precis hur du tänker alltså. Du är nog lika smart som de i SD, de som verkligen tänker och. Kämpa för svenska folket. Du vet om det är svenskarna som får betala fullt när de går till tandläkaren medans samma invandrare betalar 50 kr för både sjukvården samt medicinen. Ja samt även tandläkaren
.
DET VAR TYDLIGEN INGET SOM DINA SD VÄNNER VILLE TA BORT??!
SD -"vi sänker åldern för ungdomar med behov till 19 års ålder" så kör vi vidare på gratis tandvård till asylsökarna."

Det stimulerar säkert ekonomin kompis med miljoner negrer som kräver operationer samt tandvård. Glöm det där med det är "nödvändig tandvård" för de får bättre tandvård än oss svenskar med implantat med mera.

Inte konstigt Sverige ser ut som det gör med er som ännu inte fattat SD skiter i er svenskar och gör som Borgarna vill. Tänker ni verkligen aldrig?
Citera
2025-03-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Nej, jag förstår precis hur du tänker alltså. Du är nog lika smart som de i SD, de som verkligen tänker och. Kämpa för svenska folket. Du vet om det är svenskarna som får betala fullt när de går till tandläkaren medans samma invandrare betalar 50 kr för både sjukvården samt medicinen. Ja samt även tandläkaren
.
SD -"vi sänker åldern för ungdomar med behov till 19 års ålder" så kör vi vidare på gratis tandvård till asylsökarna."

Det stimulerar säkert ekonomin kompis med miljoner negrer som kräver operationer samt tandvård. Glöm det där med det är "nödvändig tandvård" för de får bättre tandvård än oss svenskar med implantat med mera.

Inte konstigt Sverige ser ut som det gör med er som ännu inte fattat SD skiter i er svenskar och gör som Borgarna vill. Tänker ni verkligen aldrig?
De är som en sekt de där som ska försvara Sd till varje pris.
Citera
2025-03-28, 18:23
Medlem
Haha så nu är barn en blatte-grej va... svenskar skaffar också barn ska du veta, och vill man att svenskarna ska skaffa fler barn är det många olika insatser och ändringar som behöver göras.

Själv ska jag ordna vasektomi, jag vill inte ha barn som ska växa upp i vårat skeva land. Det är för svårt och jag tror inte jag klarar av det. (Jag är svenne, till och med släkt med vikingar)

Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Eftersom babbar oftast får mycket fler ungar skulle pengarna mest gå till dom ändå.
SD gör alltså att babbar inte motiveras ekonomiskt att skaffa fler ungar än dom kan ta hand om, det blir alltså färre kriminella babbekids.

Så vad gnäller du om, detta är ju klassiskt SD.
Citera
2025-03-28, 18:25
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
.

Jag tror att du och jag egentligen är ganska överens om att vi är besvikna på att systemskiftet går så långsamt. Men det är faktiskt inte tandvård och gratis operationer för invandrare som diskuteras i tråden.

Med bara drygt 20 % av mandaten i riksdagen så går det inte alltid att få precis som man vill. Men om det är som det skrivs att SD stoppat det här med barnbidragen så tycker jag att det är bra.
Citera
2025-03-28, 18:27
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
De är som en sekt de där som ska försvara Sd till varje pris.

Jo jag förstår det mer och mer.
Det kvittar nästan precis vad man skriver eller vad SD hittar på så kommer sekten in och skall försvara.
Nu vet vi ju bevisligen det finns betalda troll i deras lilla söta fabrik. Men trodde de bantat ner på den då det började bli lite för mycket som kom ut om den skandalen.

Men vi ser ju tydligt nu i denna tråden att fabriken verkar fortsatt med samma låga och frenesi.
Finns ju säkert något original också som inte har alla indianer i kanoten som stöttar SD för de fortfarande tror att Sd försöker stoppa invandringen.

För att gynna svenska barnfamiljer. För att stötta svenska pensionärer som byggde landet. För den vanlige arbetaren. - Så det låt på Åkesson för några år sedan.

Nu står han mest och stammar och putsar av sina fräsiga glasögon varje gång det är debatt i TV.
Lite krokodil tårar pressar den fete också fram när det är debatt trots media redan motbevisat honom i allt.

Nu fick alltså även barnfamiljerna smaka på Åkessons ilska. Kanske var bra de också fick upp ögonen för vad han var.
Citera
2025-03-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Tycker SD gjort alldeles för lite gällande att skärpa till invandringen. Tycker även de gjort alldeles för lite när det gäller att skära ned på biståndet till utlandet och liknande onödiga utgifter.

Men här har de helt rätt. Varför ska det mesta av pengarna gå till somaliska 10-barnsfamiljer? SD vill att pengarna ska gå till svenska arbetande barnfamiljer, men det säger av någon anledning M, KD, L nej till. De vill hellre ge sina importerade 10-barnsfamiljer bidragen.

Varför är bistånd till andra länder "onödiga"? Se på USA som nu drar in sitt stöd, vilket resulterar i en katastrof för bland annat HIV-bekämpningen.
Bistånd för att fixa vatten, skärs ner.

Du sitter i Sverige och tror att somalier har 10 barn.

Väx upp, skulle jag vilja säga.

ALLA familjer i Sverige har det tufft nu.

Inte din familj då, förhoppningsvis.
Citera
2025-03-28, 18:39
Medlem
Citat:
Men du menar att det inte att slänga bort sin röst om man lägger den på Sverigedemokraterna då??

Det är ju långt mycket sämre att rösta på Sverigedemokraterna än att man kastar röstsedeln i papperstorgen

Om man gör som du säger så kommer ju bara SD att fortsätta tro att de gör rätt när de hissar och svenska barnfamiljer pensionärer arbetslösa sjuka och folk som är beroende av medicin i ansiktet.

Det är helt enkelt dags att sluta rösta på SD sluta lyssna på SD och bara stänga av tv:n när den femte Åkesson dyker upp.

Nu tänker inte jag slänger någon röst i papperskorgen eller på sossarna för det här är min i mina ögon det enda partiet som tänker på svenska barnfamiljer äldre och de som är sjuka.

Glömmer inte bort att det var fortfarande så är demokraterna som röstar emot förslaget på att höja pensionen för tre år sedan

Det var faktiskt vänsterpartiet som kom med förslaget att rejält höja pensionen å även studielånet så glöm inte bort det nästa gång skriker om kommunister hit och dit.
För varken är moderater eller Sverigedemokrater har gjort någonting för att studentar barnfamiljer eller om äldre
Det enda jag önskar är att ni ska bli arbetslösa så ni får känna på även hur det känns att gå på a-kassa nu när SD har reformerat det.

Ni får helt enkelt smaka på egen medicin.
Tänk på det nästa gång ni lägger rösten på Åkesson eller Tidö -gänget.
Alternativet är Sosseriet med MP flåsande i nacken. Även om saker kunde skötas bättre så har mycket bromsats upp och tom förbättrats. Men som sagt vill man hjälpa Sossarna så...
Citera
2025-03-28, 18:40
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Nej det är klart att det inte är rätt att det är galet att att det ska fortsätta.
Men då ska du ju inte säga att Sverigedemokraterna är rätt för de fortsätter ju att ta in flera stora familjer från andra länder som lever på bidrag och bor i stora fina lägenheterna.

Eller du kanske har missat det där med att Sverige fortsätter att ta in lika mycket invandrare nu som när sossarna styrde?
Trots de hårda SD folket i regeringen.

Japp har jag tyvärr inte haft koll på trodde det var mindre nu med den nya regeringen, var hittar man dessa siffror eller där det framgår
Citera
2025-03-28, 18:43
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Alternativet är Sosseriet med MP flåsande i nacken. Även om saker kunde skötas bättre så har mycket bromsats upp och tom förbättrats. Men som sagt vill man hjälpa Sossarna så...

Nej.
Sossarna har ändrats sedan den tiden du tänker på. De fattar att det kommer aldrig gå ha med galningarna i MP.

Men om så vore så vad vore sämre med sossar +mp då om vi lekar med tanken? Du tänker invandringen kommer öka?
Du vet och känner kanske till att invandringen har fortsatt i samma takt nu de senaste 3 åren och då har SD och borgarna ändå sagt de skulle strama åt det.

Jag tror som artikelförfattaren att det kommer bli en regering med borgare och S som kommer ta valet år 2026. Något jag egentligen inte vill då borgarna är huvudfienden för mig då de helt vill skrota välfärden i landet.

Men jag tror tyvärr Maggan är för mycket borgare så hon kommer säkert gå med på ett arbete ihop med Kristersson.
Citera
2025-03-28, 18:45
Avstängd
Mindre barnbidrag i utanförskapszoner betyder mera gang gang - bang bang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in