2025-03-28, 17:05
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Barnbidraget har historiskt sett aldrig varit något problem. Inte ens borgare har varit emot barnbidraget.

Man införde barnbidraget av två anledningar och det var att garantera föräldrarna att barnen skulle få mat på bordet även om föräldrarna blev tillfälligt arbetslösa, samt att få fler (på den tiden bara SVENSKAR) att skaffa barn.

Det är egentligen bara de senaste 15 åren som fler och fler har börjat ifrågasätta barnbidraget och det beror på att man anser att systemet utnyttjas av invandrare.

SD verkar alltså inte vara emot mer barnbidrag utan det faktum att invandrare också får ta del av mer barnbidrag.

Det enklaste Regeringen eller framtida regeringar kan göra är att dom begränsar barnbidraget till 3 barn? Hur enkelt som helst.
Citera
2025-03-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Helt sjukt.
Jag kommer att rösta på AFS nästa val.
Hur resonerar ni andra?
Jag med.
Citera
2025-03-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det enklaste Regeringen eller framtida regeringar kan göra är att dom begränsar barnbidraget till 3 barn? Hur enkelt som helst.
Som sagt " Antalet födda barn per kvinna har nu sjunkit till 1,43. Den siffran är den lägsta som hittills har uppmätts i Sverige.
Det är stort problem i framtiden.
Vem tar hand on de gamla om 20-30 år.
Vi får väl ligga i våra blöjor om man inte hittar på en robot som fixar blöjbyte.
Citera
2025-03-28, 17:14
Medlem
som jag fattade det som så ville de hellre ha sänkt matmoms, men de andra partierna ville inte ha det. Nackdelen med högt barnbidrag och flerbarnstillägg är att kvinnan bara bli hemma sittande med barn. Det är därför man vill ha obligatorisk förskola så man tvingar mamma att inte bli hemmasittare med massa barn.
Citera
2025-03-28, 17:23
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Helt sjukt.

Sverigedemokraterna har fan ta mig verkligen rövknullat alla deras väljare.

Först förstör dom A-kassan.

Sen så fortsätter blattar, negrar och annat löst folk att få medborgarskap på löpande band.

Kriminella fortsätter att få skadestånd för sveda och värk och paradigmskiftet blev en bluff. SD svek oss som röstat på dom sedan 2006 vilket jag har gjort.

Nu kommer senaste sveket mot barnfamiljer, SD skulle vara ett parti som kämpar för famliljerna men tji fick vi.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...tra-barnbidrag

Jag kommer att rösta på AFS nästa val.
Hur resonerar ni andra?

Tycker ni SD svek oss väljare?

Tycker ni det är rätt att dom inte vill stimulera ekonomin, hjälpa barnfamiljer för att istället kunna satsa på att fortsätta dela ut medborgarskap till blattar?

Detta var fan ta mig bland det smartaste som SD gjort, om det nu är sant. Vilka är det som skulle dragit mest nytta av extra barnbidrag? Jo, parasiter från länder som det är hets mot folkgrupp att nämna, med IQ på samma nivå som en fiskmås och jättelika barnaskaror.

Bättre då att stimulera ekonomin på något sätt som även de flesta svenskar kan få någon nytta av.
Citera
2025-03-28, 17:31
Medlem
Hororna och landsförrädarna i SD öser pengar över blattar och svart skallar. Men drar i för barnfamiljer... Är någon förvånad?!
Citera
2025-03-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Tycker SD gjort alldeles för lite gällande att skärpa till invandringen. Tycker även de gjort alldeles för lite när det gäller att skära ned på biståndet till utlandet och liknande onödiga utgifter.

Men här har de helt rätt. Varför ska det mesta av pengarna gå till somaliska 10-barnsfamiljer? SD vill att pengarna ska gå till svenska arbetande barnfamiljer, men det säger av någon anledning M, KD, L nej till. De vill hellre ge sina importerade 10-barnsfamiljer bidragen.
Hur stöttar Sd svenska barnfamiljer? Finns ju många svenskar som är lågavlönade och ensamstående; dessa får ju inte ett piss utav Sd utan bara försämringar
Citera
2025-03-28, 17:46
Medlem
När jag fick mitt tredje barn låg en somalier (ja hon såg ut att vara därifrån) på samma rum och pratade i tfn med någon, och hon förklarade högljutt att nu var barnbidraget 12000kr/mån.
Det verkade inte vara så noga att hon fått ett barn till.. fy fan vilken uppväxt det barnet får
Citera
2025-03-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Har SD ens uppfyllt något vallöfte?
Vad hände med tandvården som han lovade skulle bli nästan kostnadsfri?
Precis! Så många svikna löften
Citera
2025-03-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Var är skandalen som du skriker ut i rubriken.
OnT. Barnafödandet har snart upphört hos Svensson medan huckle klädda hen föder fram
nya förmågor till klanerna på löpande band. Klokt agerat av SD.

Ja och det blir utanförskap. Då svenska barn får allting dvs ett eller två barnsfamilj och somaliska barnfamiljer med nio barn och utan utbildning ska få lika mycket. Hört det så ofta att det är orättvist och inte alla men några i varje områden börjar stjäla och sen blir det mer och mer till slut gäng.
Jag tror vi inte kan betalt bort men det är ett problem. Och när det kommer in lite pengar så ska det skaffas mer barn
Citera
2025-03-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Eftersom babbar oftast får mycket fler ungar skulle pengarna mest gå till dom ändå.
SD gör alltså att babbar inte motiveras ekonomiskt att skaffa fler ungar än dom kan ta hand om, det blir alltså färre kriminella babbekids.

Så vad gnäller du om, detta är ju klassiskt SD.
Helt rätt.
Citera
2025-03-28, 18:02
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ja fast det klarar inte den här regeringen och SD. Dom som drabbas hårdast av blockering av extra barnbidrag är inte rika somalier och araber, utan fattiga svenskar vilket naturligtvis SD är helt medvetna om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in