Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-28, 08:23
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
De köper nog mer mat än din familj = har även större nytta av ev. sänkt matmoms.
Dom lever på våra pengar. Och vi har inget behov av negrer.

Barnbidraget borde ändras till skatteavdrag istället.
Citera
2025-03-28, 08:30
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Varför ska barnfamiljer ha extra barnbidrag? Hade det inte varit rimligare att hushålla med de pengar som finns istället för att öka inflationen genom att ge fler människor mer pengar?
För att barnbidraget inte har höjts med inflationen överhuvudtaget. Inflationsjusterat barnbidrag skulle idag hamna på runt det dubbla. Dvs runt 2k per unge.
Citera
2025-03-28, 08:39
Medlem
Månsans avatar
Utmärkt SD!
Barnbidraget är århundradets vansinnesslöseri. Pengarna vräks över invandrarfamiljer med massor av ungar utan krav på motprestation.

Hade inte detta satans barnbidrag funnits hade Sverige sluppit minst en halv miljon somalier, araber och andra vidriga muhammedaner. Har fungerat som rena flugpappret för barnrika MENA-familjer.
Citera
2025-03-28, 08:39
Medlem
Generellt barnbidrag borde avskaffas och ersättas med skattesänkning för varje barn istället. Detta för att gynna bra gener som bidrar till samhället att skaffa barn. Som det är nu är vi på väg mot Idiocracy med stormsteg, där de mest misslyckade brottslingarna och utslagna skaffar flest barn.
Citera
2025-03-28, 08:42
Medlem
Varför är Conny och Sonny i den här tråden upprörda över att SD bedriver politik helt i enlighet med sin ideologi? Är det för att de har lika många slödderungar som Mohammed och Khadidja, vilka de tycker att skattebetalarna ska försörja?
Senast redigerad av FritiofPiraten 2025-03-28 kl. 09:33.
Citera
2025-03-28, 08:43
Medlem
Biggedys avatar
Nej vi ska inte ha nå jävla extrapengar till barn.. dom får lära sig att hushålla med det som finns!!

Fan va irriterande..
Citera
2025-03-28, 08:44
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbyguru
Sänkt matmoms är ju mycket bättre föreslag, förstår inte varför inte inte regeringen vill sänka skatten!

Vi har en moderat socialdemokratisk regering. Sänk skatten för barnfamiljer, låginkomsttagare och fattiga pensionärer istället.
Citera
2025-03-28, 08:44
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Jag röstar SD och nej vi ska inte ha något extra barnbidrag, varför skulle du vilja ha det? Helt rätt att blockera skiten

Detta.

När jag gick i skolan lärde jag mig att plånboksröstare var ett fult ord.

TS verkar vara av värsta sort. Varför inte 1.000.000 i barnbidrag?
Citera
2025-03-28, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Helt sjukt.

Sverigedemokraterna har fan ta mig verkligen rövknullat alla deras väljare.

Först förstör dom A-kassan.

Sen så fortsätter blattar, negrar och annat löst folk att få medborgarskap på löpande band.

Kriminella fortsätter att få skadestånd för sveda och värk och paradigmskiftet blev en bluff. SD svek oss som röstat på dom sedan 2006 vilket jag har gjort.

Nu kommer senaste sveket mot barnfamiljer, SD skulle vara ett parti som kämpar för famliljerna men tji fick vi.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...tra-barnbidrag

Jag kommer att rösta på AFS nästa val.
Hur resonerar ni andra?

Tycker ni SD svek oss väljare?

Tycker ni det är rätt att dom inte vill stimulera ekonomin, hjälpa barnfamiljer för att istället kunna satsa på att fortsätta dela ut medborgarskap till blattar?
De som får mest av barnbidragen är inga Svenskar.
Citera
2025-03-28, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Generellt barnbidrag borde avskaffas och ersättas med skattesänkning för varje barn istället. Detta för att gynna bra gener som bidrar till samhället att skaffa barn. Som det är nu är vi på väg mot Idiocracy med stormsteg, där de mest misslyckade brottslingarna och utslagna skaffar flest barn.

Ja, det är ett gott förslag du har där.
Förövrigt så gör SD helt rätt, arbetande människor ska premieras. Vi behöver inte fler incitament för att inte jobba.
Citera
2025-03-28, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jaaa! Låt oss göra det riktigt dåligt för alla barnfamiljer i Sverige så att vi kommer åt babbarna. Eller gör det förresten kasst för även babbar utan barn så får vi med dem på köpet! Vår hämnd mot babbarna blir att göra Sverige riktigt värdelöst! Tji fick dem!

Citat:
Ursprungligen postat av hobbyguru
Sänkt matmoms är ju mycket bättre föreslag, förstår inte varför inte inte regeringen vill sänka skatten!
För att Sverige inte har råd så klart. Vi betalar en enorm offentlig sektor, enormt bistånd, miljoner människor försörjer inte sig själva mm mm.
Citera
2025-03-28, 08:52
Medlem
Tidsresenarens avatar
Det är väldigt bra, barnbidraget måste göras om som sagt. Avdrag på skatten för antal barn i första hand, men man behöver egentligen fila på ett förslag som gör att det gäller endast svenskar eller åtminstone de som är födda här (oavsett med arbete eller ej). Annars kan man lika gärna gå all in och ge barnbidrag till folk i andra länder.

Aftonbladet klick-rubrik f ö, kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in