2021-04-06, 20:26
Medlem
Kanonklass avatar
Tja har supit i 2 år ungefär. Varje dag, 10-15 7.3 - 7.5. Varvat ner ibland med 2st 6 pack 3.5.

Vad är kriterierna på att lägga in sig? Jag mår skit utan... Och vi kan ju redan detta race, hade 160 i blodtryck under 90 tror jag senast jag hade kontakt med vården. Har dragit 6 st idag, 7.3. Men frossa o allmänt dåligt tillstånd kom tillbaka efter 15minuter cirka. Men jag vill bara veta om jag kommer uppfattas som mottaglig för vård? Utan alkohol eller sprit vågar jag inte vara utan. Lite hjälp på traven hade suttit fint.

Mvh Kanonklas
Citera
2021-04-06, 20:30
Medlem
Hur fungerar ditt liv? Jobb? Familj? Sociala kontakter? Vad äter du? Hur bor du?
Citera
2021-04-06, 20:33
Medlem
Kanonklass avatar
Det funkar bra. Förutom att jag bor med min mor, inga framtids planer, går på. Aktivitetsstöd, Är lite äldre,äter när alkoholen är slut.
Citera
2021-04-06, 20:34
Medlem
Kanonklass avatar
PS. Alla mina sociala kontakter sitter på kåken just nu tyvärr.
Citera
2021-04-06, 20:36
Medlem
isbiten123s avatar
Försök att skära ner alkoholen till noll på en viss tid istället för sluta tvärt, ge dig själv 2v att helt sluta.
Citera
2021-04-06, 20:44
Medlem
Opaques avatar
Ta sig till VC. Det är 2020-talet . Det finns numera mediciner som dämpar alkoholsuget.

Lite råd också om hur du trappar ner från dina höga intag på rätt sätt.

Annars kan läkare också lotsa dig till en beroendeenhet om det finns i närheten. Alkoholpoliklinik.
Senast redigerad av Opaque 2021-04-06 kl. 20:47.
Citera
2021-04-06, 20:48
Bannlyst
sök hjälp för ditt missbruk. du är knappast den första som dricker för mkt i sverige så det är inget att tveka på, klart du kan få hjälp. säg som det är bara som du gjorde här, så och så mycket dricker du.
Citera
2021-04-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Det funkar bra. Förutom att jag bor med min mor, inga framtids planer, går på. Aktivitetsstöd, Är lite äldre,äter när alkoholen är slut.
Kan du inte äta med din mamma? Märker inte hon att du struntar i att äta?
Citera
2021-04-06, 20:51
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2021-04-06, 20:51
Medlem
Citat:
Tja har supit i 2 år ungefär. Varje dag, 10-15 7.3 - 7.5.
OMG hur orkade du ? jag höll på i kanske 6 månader, ett par gånger varje dag men mestadels varannan dag som värst.
Citat:
Vad är kriterierna på att lägga in sig?
Dessa
Citat:
Jag mår skit utan... ....hade 160 i blodtryck...frossa o allmänt dåligt tillstånd kom tillbaka efter 15minuter
Tror inte de har krav och ifall de har dem då är du kvalad med råge med avseende på hur mycket du säger du dricker. Jag vet personligen inte nåt om vården, jag hittade en väg och tog mig ur helvetet jag var i på egen hand och utan att säga till nån. Jag hoppas däremot min erfarenhet kan vara till nytta att dela med andra som också vill ta sig därifrån.
Citera
2021-04-06, 20:56
Medlem
Citat:
Tja har supit i 2 år ungefär. Varje dag, 10-15 7.3 - 7.5. Varvat ner ibland med 2st 6 pack 3.5.

Vad är kriterierna på att lägga in sig? Jag mår skit utan... Och vi kan ju redan detta race, hade 160 i blodtryck under 90 tror jag senast jag hade kontakt med vården. Har dragit 6 st idag, 7.3. Men frossa o allmänt dåligt tillstånd kom tillbaka efter 15minuter cirka. Men jag vill bara veta om jag kommer uppfattas som mottaglig för vård? Utan alkohol eller sprit vågar jag inte vara utan. Lite hjälp på traven hade suttit fint.

Mvh Kanonklas

Hejsan!
Du bör ta kontakt med socialtjänsten i din kommun för att få hjälp. Du kommer först behöva prata med en soc-tant där du beskriver din situation och ditt alkoholmissbruk, överdriv gärna lite extra och verkar social och mycket motiverade till att få hjälp.

Beroende på hur allvarligt de anser ditt missbruk är och hur mycket pengar missbruksenheten har så kan du få allt från samtalshjälp till behandlingshem.
Citera
2021-04-06, 21:02
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostPaxAmericana
Hejsan!
Du bör ta kontakt med socialtjänsten i din kommun för att få hjälp. Du kommer först behöva prata med en soc-tant där du beskriver din situation och ditt alkoholmissbruk, överdriv gärna lite extra och verkar social och mycket motiverade till att få hjälp.

Beroende på hur allvarligt de anser ditt missbruk är och hur mycket pengar missbruksenheten har så kan du få allt från samtalshjälp till behandlingshem.

Hej! Jag har kontakt med beroendemottagning angående urinprov pga min skyddstillsyn, velat lägga kortet på bordet många gånger jag är där och träffar dom men inte känt att orken räcker till. Soc sen innan har jag haft delvis kontakt med, men dom vill nog inte kliva i med insatser förens det är kört. Kanske bör tala med dom på BM.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in