• 1
  • 2
2021-04-06, 20:26
Medlem
Kanonklass avatar
Tja har supit i 2 r ungefr. Varje dag, 10-15 7.3 - 7.5. Varvat ner ibland med 2st 6 pack 3.5.

Vad r kriterierna p att lgga in sig? Jag mr skit utan... Och vi kan ju redan detta race, hade 160 i blodtryck under 90 tror jag senast jag hade kontakt med vrden. Har dragit 6 st idag, 7.3. Men frossa o allmnt dligt tillstnd kom tillbaka efter 15minuter cirka. Men jag vill bara veta om jag kommer uppfattas som mottaglig fr vrd? Utan alkohol eller sprit vgar jag inte vara utan. Lite hjlp p traven hade suttit fint.

Mvh Kanonklas
Citera
2021-04-06, 20:30
Medlem
Hur fungerar ditt liv? Jobb? Familj? Sociala kontakter? Vad ter du? Hur bor du?
Citera
2021-04-06, 20:33
Medlem
Kanonklass avatar
Det funkar bra. Frutom att jag bor med min mor, inga framtids planer, gr p. Aktivitetsstd, r lite ldre,ter nr alkoholen r slut.
Citera
2021-04-06, 20:34
Medlem
Kanonklass avatar
PS. Alla mina sociala kontakter sitter p kken just nu tyvrr.
Citera
2021-04-06, 20:36
Medlem
isbiten123s avatar
Frsk att skra ner alkoholen till noll p en viss tid istllet fr sluta tvrt, ge dig sjlv 2v att helt sluta.
Citera
2021-04-06, 20:44
Medlem
Opaques avatar
Ta sig till VC. Det r 2020-talet . Det finns numera mediciner som dmpar alkoholsuget.

Lite rd ocks om hur du trappar ner frn dina hga intag p rtt stt.

Annars kan lkare ocks lotsa dig till en beroendeenhet om det finns i nrheten. Alkoholpoliklinik.
Senast redigerad av Opaque 2021-04-06 kl. 20:47.
Citera
2021-04-06, 20:48
Bannlyst
sk hjlp fr ditt missbruk. du r knappast den frsta som dricker fr mkt i sverige s det r inget att tveka p, klart du kan f hjlp. sg som det r bara som du gjorde hr, s och s mycket dricker du.
Citera
2021-04-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Det funkar bra. Frutom att jag bor med min mor, inga framtids planer, gr p. Aktivitetsstd, r lite ldre,ter nr alkoholen r slut.
Kan du inte ta med din mamma? Mrker inte hon att du struntar i att ta?
Citera
2021-04-06, 20:51
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

vriga droger --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2021-04-06, 20:51
Medlem
Citat:
Tja har supit i 2 r ungefr. Varje dag, 10-15 7.3 - 7.5.
OMG hur orkade du ? jag hll p i kanske 6 mnader, ett par gnger varje dag men mestadels varannan dag som vrst.
Citat:
Vad r kriterierna p att lgga in sig?
Dessa
Citat:
Jag mr skit utan... ....hade 160 i blodtryck...frossa o allmnt dligt tillstnd kom tillbaka efter 15minuter
Tror inte de har krav och ifall de har dem d r du kvalad med rge med avseende p hur mycket du sger du dricker. Jag vet personligen inte nt om vrden, jag hittade en vg och tog mig ur helvetet jag var i p egen hand och utan att sga till nn. Jag hoppas dremot min erfarenhet kan vara till nytta att dela med andra som ocks vill ta sig drifrn.
Citera
2021-04-06, 20:56
Medlem
Citat:
Tja har supit i 2 r ungefr. Varje dag, 10-15 7.3 - 7.5. Varvat ner ibland med 2st 6 pack 3.5.

Vad r kriterierna p att lgga in sig? Jag mr skit utan... Och vi kan ju redan detta race, hade 160 i blodtryck under 90 tror jag senast jag hade kontakt med vrden. Har dragit 6 st idag, 7.3. Men frossa o allmnt dligt tillstnd kom tillbaka efter 15minuter cirka. Men jag vill bara veta om jag kommer uppfattas som mottaglig fr vrd? Utan alkohol eller sprit vgar jag inte vara utan. Lite hjlp p traven hade suttit fint.

Mvh Kanonklas

Hejsan!
Du br ta kontakt med socialtjnsten i din kommun fr att f hjlp. Du kommer frst behva prata med en soc-tant dr du beskriver din situation och ditt alkoholmissbruk, verdriv grna lite extra och verkar social och mycket motiverade till att f hjlp.

Beroende p hur allvarligt de anser ditt missbruk r och hur mycket pengar missbruksenheten har s kan du f allt frn samtalshjlp till behandlingshem.
Citera
2021-04-06, 21:02
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostPaxAmericana
Hejsan!
Du br ta kontakt med socialtjnsten i din kommun fr att f hjlp. Du kommer frst behva prata med en soc-tant dr du beskriver din situation och ditt alkoholmissbruk, verdriv grna lite extra och verkar social och mycket motiverade till att f hjlp.

Beroende p hur allvarligt de anser ditt missbruk r och hur mycket pengar missbruksenheten har s kan du f allt frn samtalshjlp till behandlingshem.

Hej! Jag har kontakt med beroendemottagning angende urinprov pga min skyddstillsyn, velat lgga kortet p bordet mnga gnger jag r dr och trffar dom men inte knt att orken rcker till. Soc sen innan har jag haft delvis kontakt med, men dom vill nog inte kliva i med insatser frens det r krt. Kanske br tala med dom p BM.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in