2021-04-07, 19:06
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snd1
Tja boys behöver hjälp

Jag blev störtkär. Har ett väldigt stort problem. Det är i princip omöjligt att kommunicera med henne, jag vill ju såklart spendera all min tid med henne då jag tycker om just henne mest i hela världen men jag förstår ju att man inte kan det, men hon åker konstant till sitt landställe då jag är exkluderad och träffar vänner konstant så det känns som att hon bortprioriterar mig vilket gör mig rätt sårad faktiskt.

Så jag av natur som en vanlig människa som är kär och vill vara med sin partner frågar henne om vi inte kan ses lite oftare och att hon skippar sitt landställe en helg och träffar mig? Vilket jag inte får någon respons på utan bara ett "mm absolut" i telefon, men det sker aldrig så jag fortsätter att fråga henne varför hon aldrig vill ses och får inget svar på det heller. Vi ses kanske 2-4 gånger per månad utan att hon har något större i vägen för sig än att träffa vänner, "ha egentid" och åka till sitt jävla landställe.

Nu till problemet, hon har inte sagt eller visat över huvudtaget att hon tycker att det är jobbigt att jag vill träffas mer och att jag skriver till henne "för ofta" när hon är borta och det kom fram idag då.

Så nu har hon bestämt sig för att andas ifrån mig ett tag eftersom jag är "för på" istället för att försöka lösa problemet. Det jag tycker är konstigt är att hon inte sagt någonting om det och bestämmer sig för att mer eller mindre göra slut vid minsta lilla motgång i ett förhållande. Jag känner att man vill väll ändå spendera ganska mycket tid med den man är nykär i? Känns inte som att det är ömsesidigt.

Så just nu sitter jag bara och väntar på svar från henne, tänkte ge henne till helgen då jag tänker föreslå en träff. Vad tänker ni fbare? Är det värt det eller? Älskar henne verkligen och hon säger att hon älskar mig och att jag är tillräcklig, vilket jag också har ifrågasatt om jag är, för man börjar ju undra.

Hjälp mig att få lite vett i skallen, pallar inte med dehär.

Vi e båda 20 och har varit tsm i 4 månader ungeäfr.

Det finns någon sida på fb för kvinnor - ska försöka leta upp vad den heter - som handlar om att ta kontroll och att vända allt.

Men du är för mkt på. Du behöver backa. Du behöver fylla på dig själv och ta hand om dig själv oberoende av henne. Om hon vill så hör hon av sig. Om hon gör det kanske du gått vidare. Ungefär så.

Du är för på. Backa. Distrahera dig med annat. Umgås med kompisar, gör annat. Hon hör av sig om hon vill och saknar dig.
Citera
2021-04-07, 19:12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Vad menar du?

Att hon inte vill vara tillsammans med dig. Du fattar inte pikar, och riskerar att bli en stalker. Du säger att du älskar henne, men du kritiserar henne redan ganska hårt. Det är ingen bra början.
Citera
2021-04-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Att hon inte vill vara tillsammans med dig. Du fattar inte pikar, och riskerar att bli en stalker. Du säger att du älskar henne, men du kritiserar henne redan ganska hårt. Det är ingen bra början.

Alright :/
Citera
2021-04-08, 00:21
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Nä TS jag är ganska säker på att hon inte är så kär/älskar dej.

Som några har skrivit här så vill man ses mer om läget är på så vis.. å visst kan det bli för mycket av att sitta ihop 24/7. Men 2-4 ggr/mån är nästan ingenting.

Avsluta redan nu, varför vänta till helgen..
Citera
2021-04-10, 23:20
Medlem
Uppdatering, jag fick nog.

Vi pratade igår om problemet och hon gick med på att faktiskt försöka ses mera och hon sa att hon verkligen hur hon älskade mig och saknar mig så att det ont så det kändes faktiskt på riktigt, och att vi ska ses när hon kommer hem från sitt landställe. Jag har försökt ändra på mitt schema på jobbet från kväll till morgon bara för att vi ska ha mera tid tillsammans på vardagar eftersom hon alltid åker iväg på helger, vilket förresten var hon som ville. Jag fick äntligen det beskedet för några veckor sedan att jag får det från och med 12e april.

Hon ringde upp mig idag och vi pratade om våra dagar som vi alltid gör, men hon började låta ointresserad direkt som hon hade glömt att vi ens hade pratat igår om allt.

Jag frågade henne om hon hade planer imorgon eftersom hon ville ses så snart som möjligt men hon ska tydligen träffa sina vänner IGEN. Så jag föreslog i veckan då? eftersom jag har fått ett nytt schema och vi kan äntligen ses på vardagar. Hon svarade att vi inte kan sova med varandra på vardagar längre så det blir svårt, så jag sa bara att det är inte det jag är ute efter, jag är uppenbarligen ute efter att få chilla med henne liksom. Men hon svarade bara "jag vet inte vi får se, vi kanske kan ses nästa helg". Då lackade jag ur rejält för vi har inte setts på över 3-4 veckor nu och hon prioriterar bort mig fortfarande.

Jag skriver ett sms till henne att hon ska ringa upp mig efter jag har andats i 10 minuter, hon gör inte det så jag får ringa upp henne och hon svarar inte. Så jag går loss på henne i sms och säger som det är. Att jag försöker till 110% på HENNES villkor (hennes villkor är att vi ska kompromissa om att ses, typ till 2 gånger i veckan om det går) Och att jag böjer mig totalt för denna kvinna. Det svaret jag får tillbaks är "Okej vi skiter i det" som att det var en lättnad för henne att jag sa det.

Riktig jävla horfegis, är så fucking glad att jag har henne ur mitt liv helt ärligt, hur jävla kär jag än är i henne. H O R A
Senast redigerad av snd1 2021-04-10 kl. 23:23.
Citera
2021-04-11, 02:07
Medlem
Citat:

Vi pratade igår om problemet och hon gick med på att faktiskt försöka ses mera och hon sa att hon verkligen hur hon älskade mig och saknar mig så att det ont så det kändes faktiskt på riktigt, och att vi ska ses när hon kommer hem från sitt landställe. Jag har försökt ändra på mitt schema på jobbet från kväll till morgon bara för att vi ska ha mera tid tillsammans på vardagar eftersom hon alltid åker iväg på helger, vilket förresten var hon som ville. Jag fick äntligen det beskedet för några veckor sedan att jag får det från och med 12e april.

Hon ringde upp mig idag och vi pratade om våra dagar som vi alltid gör, men hon började låta ointresserad direkt som hon hade glömt att vi ens hade pratat igår om allt.

Jag frågade henne om hon hade planer imorgon eftersom hon ville ses så snart som möjligt men hon ska tydligen träffa sina vänner IGEN. Så jag föreslog i veckan då? eftersom jag har fått ett nytt schema och vi kan äntligen ses på vardagar. Hon svarade att vi inte kan sova med varandra på vardagar längre så det blir svårt, så jag sa bara att det är inte det jag är ute efter, jag är uppenbarligen ute efter att få chilla med henne liksom. Men hon svarade bara "jag vet inte vi får se, vi kanske kan ses nästa helg". Då lackade jag ur rejält för vi har inte setts på över 3-4 veckor nu och hon prioriterar bort mig fortfarande.

Jag skriver ett sms till henne att hon ska ringa upp mig efter jag har andats i 10 minuter, hon gör inte det så jag får ringa upp henne och hon svarar inte. Så jag går loss på henne i sms och säger som det är. Att jag försöker till 110% på HENNES villkor (hennes villkor är att vi ska kompromissa om att ses, typ till 2 gånger i veckan om det går) Och att jag böjer mig totalt för denna kvinna. Det svaret jag får tillbaks är "Okej vi skiter i det" som att det var en lättnad för henne att jag sa det.

Riktig jävla horfegis, är så fucking glad att jag har henne ur mitt liv helt ärligt, hur jävla kär jag än är i henne. H O R A

Lite flummig text kanske, men slutsatsen är att hon inte vill träffas oavsett vad jag gör.
Citera
2021-04-11, 07:46
Medlem
CC75s avatar
Förstår ditt agerande men du agerade i affekt och har nu visat dig änmer omanlig och svag. Du skulle inte ha visat din ilska för henne utan kanaliserat den på annat sätt. Du är dock ung så det är förståeligt. Förstår att det svider. Det gör det alltid när man gillar någon mer än de gillar en tillbaka men det är så livet är. Lär dig av detta och gå vidare.

// CC
Citera
2021-04-11, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Förstår ditt agerande men du agerade i affekt och har nu visat dig änmer omanlig och svag. Du skulle inte ha visat din ilska för henne utan kanaliserat den på annat sätt. Du är dock ung så det är förståeligt. Förstår att det svider. Det gör det alltid när man gillar någon mer än de gillar en tillbaka men det är så livet är. Lär dig av detta och gå vidare.

// CC

Skitsamma hade inte gått o lösa iallafall då hon inte känner något för mig.
Citera
2021-04-11, 16:37
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Skitsamma hade inte gått o lösa iallafall då hon inte känner något för mig.

Nej. Det gjorde hon inte och det är är bokstavligen "piss" att inse sådant. Du har min sympati. Jag förstår dig och jag förstår ditt agerande. Gjorde själv samma sak när jag var yngre. Lär dig från detta och se nu till att du inte göra om det. Det finns inte en enda man som har vunnit en kvinna genom att kräla och krypa för henne.

// CC
Citera
2021-04-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Du får tänka om lite här..

Fundera på varför du jämnt måste hänga.. Är det för att du inte känner dig älskad?

Det märks att du är nykär.. i get it. Men som du håller på så kommer hon att tröttna.

När du tjatar som du gör, så tillför du inte mycket mer än gnäll o en massa drama.
Man kan säga att det du gör just nu, gör att du framstår som en tjej.. o brudar tänder inte på känslomässiga brudar..

Så därför drar hon sig lite undan. Hon känner sig kvävd.

Så istället för att försöka träffa henne mera. Börja tjata, tänka på hur mycket du tycker om henne varje dag.. (vilket gör att du själv blir besatt av att ha mera)
Så backa undan och låt henne komma till dig..

När hon kommer till dig.. då vet du att hon är intresserad.. Det är precis det du vill.
Men istället för o vänta med tålamod o säga ”okej, hör av dig sen.”... så springer du efter henne, och försöker hänga mera.. o det gör henne lite mindre intresserad varenda gång.. hon tycker att det är jobbigt när du tjatar.

Det är okej, du är ung och du är nykär.. det är många som gör det här felet i början.

Men för din egen skull. Ändra ditt synsätt. Man ska inte tjata på någon bara för att få hänga med henne.. Om du känner att du behöver tjata, så är det väl bättre att sluta bry sig o vänta på att hon hör av sig och vill börja hänga med dig?

Jepp, lyssna på denna snubben. Han förstår vad han pratar om 😁
Citera
2021-04-11, 16:40
Medlem
Citat:

Hon är ingen hora. Hon är bara inte kär i dig och du vägrar inse det utan fortsätter trycka på. Inte konstigt att hon drar sig undan..
Citera
2021-04-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Hon är ingen hora. Hon är bara inte kär i dig och du vägrar inse det utan fortsätter trycka på. Inte konstigt att hon drar sig undan..

Tycker bara att det är dåligt att man inte pratar ut om sånt istället för att komma med bortförklaringar och spela nåt spel med att jag inte ska höra av mig. Aja man lär sig av misstag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in