Citat:
Ursprungligen postat av
snd1
Tja boys behöver hjälp
Jag blev störtkär. Har ett väldigt stort problem. Det är i princip omöjligt att kommunicera med henne, jag vill ju såklart spendera all min tid med henne då jag tycker om just henne mest i hela världen men jag förstår ju att man inte kan det, men hon åker konstant till sitt landställe då jag är exkluderad och träffar vänner konstant så det känns som att hon bortprioriterar mig vilket gör mig rätt sårad faktiskt.
Så jag av natur som en vanlig människa som är kär och vill vara med sin partner frågar henne om vi inte kan ses lite oftare och att hon skippar sitt landställe en helg och träffar mig? Vilket jag inte får någon respons på utan bara ett "mm absolut" i telefon, men det sker aldrig så jag fortsätter att fråga henne varför hon aldrig vill ses och får inget svar på det heller. Vi ses kanske 2-4 gånger per månad utan att hon har något större i vägen för sig än att träffa vänner, "ha egentid" och åka till sitt jävla landställe.
Nu till problemet, hon har inte sagt eller visat över huvudtaget att hon tycker att det är jobbigt att jag vill träffas mer och att jag skriver till henne "för ofta" när hon är borta och det kom fram idag då.
Så nu har hon bestämt sig för att andas ifrån mig ett tag eftersom jag är "för på" istället för att försöka lösa problemet. Det jag tycker är konstigt är att hon inte sagt någonting om det och bestämmer sig för att mer eller mindre göra slut vid minsta lilla motgång i ett förhållande. Jag känner att man vill väll ändå spendera ganska mycket tid med den man är nykär i? Känns inte som att det är ömsesidigt.
Så just nu sitter jag bara och väntar på svar från henne, tänkte ge henne till helgen då jag tänker föreslå en träff. Vad tänker ni fbare? Är det värt det eller? Älskar henne verkligen och hon säger att hon älskar mig och att jag är tillräcklig, vilket jag också har ifrågasatt om jag är, för man börjar ju undra.
Hjälp mig att få lite vett i skallen, pallar inte med dehär.
Vi e båda 20 och har varit tsm i 4 månader ungeäfr.
Kan relatera när jag var lite yngre och hade brud.
Och lite som de flesta säger. Ge henne lite space sluta tjata om ni ska hänga/ ses hela tiden. Nu är hennes tid så mycket värd för att du har all tid i världen och inte hon.
Gör så som du gjorde innan ni började träffas. Gymma var med kompisar idk lira cs eller liknade. För nåt gjorde du väl innan?
Även om du inte har nåt för dig så ska du framstå som det för
man vill ha det man inte kan få
Och en annan sak som du kan lära dig här när folk säger
" Jag vill att min partner ska ha mig som första prioritet"
Det är ingen som vill ha det oavsett vad det säger annars blir det exakt såhär.
Om du frågar hela tiden om ni kan ses eller likande vad får dig att tro att hon kommer föreslå att ni ska ses eller hänga oftare? Hon kan fan skita i att fråga dig för hon vet att du kommer fråga henne ex antal gånger.
Du kväver henne.
Mitt förra ex var som du var. Det kväver en sakta men säkert det blir liksom inte kul blir mer som en tråkig syssla typ.
Om du har killpolare eller nån vettig tjejkompis prata med de inte som du gör här på fb. Utan mer att om ni ska ses eller liknade ockupera din tid. Lev lite för fan.
Ge henne så mycket space/ ingen kontakt som du kan och så tar du det gånger 100. Slå av notiser från alla sociala medier etc. Fan stäng av telefonen. Stryp all kontakt låt henne komma till dig.
Du jagar inte en katt utan du låter den komma till dig...
Och nej jag vet vad du tänker du får inte ens använda röksignaler för kommunicera med henne.
För just nu gräver du dig din egna grav.
Och jag vet också du tänker och känner just nu.... att du förlorar henne
Samt att du vill förklara din kärlek till henne och prata med henne men gör exakt motsatsen om hon vill ha space så ger du henne det.
Men bara om
hon vill det att hon säger det till dig inte att hon börjar skriva om några dagar och du tror att det är fritt fram att gå tillbaka till Mr.Needy.
Bete dig som en man med hög status även om du inte har det.
Gör nåt fördjupar dig inom nåt ämne. Gå till gymmet etc. Allt för att inte tänka på henne just nu och vad hon kanske tänker/känner... Okej?
Håll oss uppdaterade för att hålla dig på den rätta spåret. Jag tror på dig