2021-04-06, 10:05
Medlem
chilly_c_canes avatar
Suck.
Hon är inte alls intresserad. Klarar bara inte av att dumpa.

Det du ger henne är den där jävla bekräftelsen som dagens unga kvinnor knarkar till vansinne.
Sluta upp med det.
Sluta att höra av dig. Visa minimalt med intresse.
Ni kommer inte kunna ha den relationen du vill ändå. Det kommer sluta med att hon är otrogen - om hon inte redan är det.

Du behöver visa dig själv att du inte tar sån skit.
Sluta höra av dig. Svara nonchalant på samtal.
Om hon vill träffas svarar du: "Ja, kanske... om inget annat dyker upp..."
Snart kommer hon krypande och då passar du på att ligga lite med henne, innan du förklarar att hon nog inte är din typ.
Du ska vara dryg, nonchalant och ointresserad.
Det går givetvis emot allt du står för och vill, men du får helt enkelt spela spelet - och sen dumpa henne.

Skriv sen här och berätta hur bra det kändes
Citera
2021-04-06, 10:29
Medlem
nullums avatar
Hon är ointresserad av dig, helt klart. Det är bara att acceptera det och göra det bästa av situationen. Det värsta man kan vara är att vara needy i en relation.

Jag tycker att du verkar ganska vettig. Du förstod snabbt vad du kan göra åt det hela. Du är bara klängig, ung och beter dig som en jobbig flickvän gör, dvs. begär mer tid av henne osv. Tänk mer rationellt, som en man. Hur rimligt är det att hon är intresserad av dig om hon knappt aldrig vill träffa dig? Vill du verkligen träffa henne om du vet om att hon gör det bara för att du har begärt mer tid med henne?

Du har ju redan förstått vad du ska göra men jag säger det jag med: var iskall mot henne nu och låt henne inse vad hon gick miste om. Det finns två utvägar. Den ena är att hon förblir som hon är och ni kommer sluta att höras av helt och hållet; den andra är att hon kommer krypandes tillbaka då hon förstår att du skiter i henne. I båda fallen går du vidare smärtfritt.

I fall hon börjar höra av sig igen och vill ses så ska du fortsätta att vara kall mot henne och säga att du kanske kan ses och sen ändra dig osv. Det är ganska kul när man väl börjar inse att relationen är i botten och man kan vara kall utan att behöva bry sig.
Citera
2021-04-06, 23:00
Medlem
Uppdaterar om nån vecka hur det har gått
Citera
2021-04-06, 23:38
Medlem
Vad säger alla fbare om att knapra ångestdämpande under detta väntande? Går fan inte att käka längre.
Citera
2021-04-07, 08:47
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snd1
Vad säger alla fbare om att knapra ångestdämpande under detta väntande? Går fan inte att käka längre.

Kom igen nu mannen, ångestdämpande för att du har problem med en tjej? Vad är det med 20-åringar nu för tiden och att vända sig till substanser för varenda hinder de stöter på?

Nej, gör vettiga saker istället. Ta promenader, styrketräna, spring, upptäck ny musik och filmer/serier, laga god mat, börja med något nytt datorspel, meditera, bygg modellflygplan eller vad som helst. Du kommer att överleva detta också.
Senast redigerad av nullum 2021-04-07 kl. 09:00.
Citera
2021-04-07, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snd1

https://m.youtube.com/watch?v=B-5ZRjnMM8Q

Håller med nullum här.

Dom mest effektiva sätten att bli av med ångest eller övertänk, är att ta två djupa andetag (in genom näsan o och ut genom munnen) för o syresätta din kropp. Ångest o sånt gör en stel, o kroppen behöver syre för att fungera.

Tänk att du är tjuren Ferdinand och ska dra in varenda jävla blomma på fältet i ett enda andetag, och slappna av samtidigt så gör du rätt.

Det andra effektiva sättet är att gå o göra något annat. Res dig upp, sitt inte där, lägg dig i sängen och slappna av. Det får dig o sluta övertänka och fokusera på något annat.

Det är normalt att känna ångest ibland. O speciellt nu när du prövar något nytt och rädd för o släppa på kontrollen. Men det är det som är kruxxet. Det går inte o kontrollera en annan människa.

Den där ångesten du har där, ska inte vara där.. Det området i bröstet ska vara helt varmt.. Det ska vara som en liten låga utav värme som sprider sig därinne.. O den lågan kan du tända o släcka när fan du vill.
”Men can harvest their strength from inside their chest..” o när du har ångest betyder det att du är för mycket i ditt huvud.

Huvudet ska inte storma, det ska vara tomt där.. Du ska agera och tänka med ditt hjärta.

Så när du har ångest.. slappna av, o se om du kan få hela din kropp o bli varm. Blir du rädd för någonting? Gör samma sak.
Citera
2021-04-07, 16:55
Medlem
Alla är olika och måste få vara det, så det är ju svårt att säga att tjejen har fel. Vill hon inte umgås mer än 2-4 gånger i månaden och känner att behovet av umgänge är mättat med det så är det ju så hon känner.

Men jag hade aldrig kunnat nöja mig med det. När jag träffade min nuvarande tjej ville jag spendera varje sekund med henne och tänkte på henne hela tiden. Det verkade vara samma från hennes sida och det var ju de känslorna inför att vara ifrån varandra tillsammans med hur bra det kändes när vi var med varandra som gjorde att vi blev tillsammans.

För mig hade det känts jättekonstigt att ses exempelvis två gånger på en hel månad.

Som sagt är alla olika. Men är man för olika och ojämna i sina uppfattningar om något sånt här kommer det nog bli jobbigt för en eller båda av er.

Försök prata om det du upplever som ett problem och se hur hon resonerar om det. Går det inte att prata med henne om det, om hon inte förstår att det är ett problem för dig eller om hon inte visar någon vilja att lösa det får du väl fundera på om du tror att det kommer fungera i längden, månader och år framöver.
Citera
2021-04-07, 17:11
Medlem
Vill hon prata får hon lov att höra av sig.
Citera
2021-04-07, 18:28
Medlem
CompressorVanes avatar
Du verkar rätt needy. Det är no no.

Ta det lugnt. Träffa andra damer.
Låt henne se att du har fler möjligheter än hon.
Citera
2021-04-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Du verkar rätt needy. Det är no no.

Ta det lugnt. Träffa andra damer.
Låt henne se att du har fler möjligheter än hon.

Nja asså tänker inte träffa andra brudar nu, tänker vänta om hon hör av sig igen, ger det 2 veckor.
Citera
2021-04-07, 18:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag hör till de som säger "mmm absolut" i stället för att säga nej. Så gör typ 70% av alla människor.
Respektera ett nej.
Citera
2021-04-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag hör till de som säger "mmm absolut" i stället för att säga nej. Så gör typ 70% av alla människor.
Respektera ett nej.

Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in