2021-04-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barko
Substans... Räcker så.
Haha, välformulerat!
Citera
2021-04-06, 21:56
Medlem
hejiors avatar
Har lyssnat en del på wwk och det går inte att påstå annat än att han är radikal vänster. Genomsyrar alla avsnitt och allt han gör. Politisk aktivism via sportjournalistik, vidrigt att påverka unga fotbollsintresserade sinnen så negativt med kulturmarxistisk smörja..
Citera
2021-04-06, 22:05
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Nivas fotbollsjournalistik håller högre nivå än mycket samhälls- och kulturjournalistik i Sverige. Annars är de flesta fotbollsjournalister direkt dåliga. Ofta klent begåvade eller måttligt intresserade. Noa Bachner är väl den som kommer närmast annars, eller t o m är bättre. Men de har lite olika inriktning i sin journalistik också.
Tycker Bachner går lite till samma öde som Niva, att hans politiska åsikt lyser igenom lite för mycket för min smak. Att Bachner verkar vara ett självupptaget as tycker jag inte ligger till hans fördel.

Bachner är överskattad. Daniel Kristofferson likaså.
Citera
2021-04-06, 22:19
Medlem
yidarmy123s avatar
Han är duktig på att göra reportage om olika kulturer inom väldigt många olika fotbollsländer - i olika decennier - och han har en enorm faktabas som gör det intressant att lyssna eller läsa vad han har att säga.

Å andra sidan så har han utvecklats till en självgod liten nisse med hybris som - trots att han aldrig ens har spelat fotboll själv - så tror han på riktigt att han kan sitta i viasatstudion och göra taktiska analyser och kritiserar hejvilt om Mourinhos matchplaner och spelsystem.

Han säger egentligen aldrig någonting av värde när det kommer till hur själva spelet ska se ut. Jag håller ändå på Tottenham men numera stänger jag av ljudet när han sitter med i studion.

Allt handlar bara om hans barnsliga förakt för José Mourinho. Riktigt pinsam att lyssna på har han blivit. Att han dessutom pratar väldigt akademiskt, med intellektuella ordval hela jävla tiden - i en fotbollsstudio - är egentligen otroligt fånigt.

Men som sagt, han skriver otroligt intressanta reportage och hans podcast ’When we were kings’ håller hög klass när det kommer till nördiga fakta om bl.a klubbar och spelares historia och meriter.
Citera
2021-04-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Han prenumererar fortfarande på Guldsköldar och har gjort detta i 15 års tid nu. Vad är det svenska folket hyser så stor aktning för hos honom och hans journalistik? Eller är det konkurrensen som är dålig?

Vad är er "take" på detta? Vad är det som gör att Niva fortfarande går hem i stugorna?
Han går hem i stugorna för att fortfarande är bäst - jämn, bred och hög produktion (sen är ju inte konkurrensen mördande)
Citera
2021-04-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Han gör fortfarande samma sak i studion. All kuriosa han berättar om får han från diverse twitter konton. Sen är han förjävla jobbig att ha som medsupporter till Tottenham.

Han gör även samma sak på Twitter. Allt han skriver, jag menar ALLT, snor han från andra. Lite kul när man själv följer samma konto som han får det från, så skriver han en identisk text (snor bilden eller videon rakt av) publicerar under sitt namn och den korkade svenska pöbeln köper t-shirts.
Citera
2021-04-07, 00:26
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Han gör även samma sak på Twitter. Allt han skriver, jag menar ALLT, snor han från andra. Lite kul när man själv följer samma konto som han får det från, så skriver han en identisk text (snor bilden eller videon rakt av) publicerar under sitt namn och den korkade svenska pöbeln köper t-shirts.
Har du exempel?
Citera
2021-04-07, 02:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejior
Har lyssnat en del på wwk och det går inte att påstå annat än att han är radikal vänster. Genomsyrar alla avsnitt och allt han gör. Politisk aktivism via sportjournalistik, vidrigt att påverka unga fotbollsintresserade sinnen så negativt med kulturmarxistisk smörja..
Finns det en journalist i massmedia som inte är vänsterradikal?
Citera
2021-04-07, 02:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Har aldrig tyckt ngt om Niva, som journalist eller sk fotbollsexpert. Och jag fattar inte varför han får så mkt utrymme i media (förutom i Sportbladet), samma sak kan sägas om Simon Bank och Noah Bachner.
Citera
2021-04-07, 02:34
Medlem
En profil. Hela hans väsen är helt unik. Han är också en av få riktigt bra journalister i Sverige. Enormt samhällskunnig och påläst.
Citera
2021-04-07, 05:54
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Ja, vilket otroligt bra och övertygande argument du kommer med.

Jag skäms att behöva erkänna det men nu fick du mig att inse att jag faktiskt alltid bara varit avundsjuk på en 43-årig autistisk sköldmärkssamlare som förmodligen fortfarande är oskuld och livnär sig enbart på att skriva om andra mäns förträfflighet.

Bra att du är ärlig. Pinsamt att gå runt med sånt agg bara för att du är Avis. Hur vet du att han är oskuld och vad har det med hans populäritet o göra? Nä gör något bra av din negativa energi istället.
Citera
2021-04-07, 06:35
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Därför att han är en korkad persons idé om vad en extremt intelligent man är. Du ser samma fenomen med psykologen Jordan Peterson. Bägge delar förmågan att kunna uttrycka sig på ett högtravande sätt som gör att folk med en IQ på 100 och lägre blir alldeles begeistrade och anser honom vara universums smartaste man i världshistorien.

Så den korta förklaringen: därför att folk är dumma i huvudet och därför att korkade människor har en annan idé om vad en intelligent person är än folk som är intelligenta själva.

Men på den tiden jag själv var dum nog att misshandla mig själv med att läsa igenom hans texter så var det allt som oftast samma stuk han ville vinkla.

Eftersom karln är en klassisk beta så går han igång på att göra reportage som kan förvandlas till sosse-erotik, där han kan överdriva vinkeln om en fotbollsspelare som kom från hemska arbetarklassförhållanden men som till slut fick ära och framgång. Varenda fotbollspelare han gör ett reportage om får en episk hjältesaga värre än Herkules 12 stordåd inom den grekiska mytologin.

Någon neger som vandrade 15 mil på den afrikanska savannen varje dag för att hämta en flaska vatten och försörja hela sin familj som 4-åring men som till slut fick ära och berömmelse.

Alltid samma jävla stuk som gör att andra beta-typer i sfären blir blödiga och upphetsade av att läsa om deras hjältar. Det är bara cope-mekanismer för att de själva ska orka med sitt skitkneg när de kan känna samhörighet med Nkamwebamba Bapupakolokolo från Tanzania.

Detta kombinerar Niva också med en autism som gör att han har sådana där kunskaper som vem som gjorde inkastet i minut 43 mellan Boeung Ket och Svay Rieng i den kambodjanska 3:e divisionen den 4:e mars 1987. Medan vilken verkligt intelligent invid som helst hade insett att sådana kunskaper bara vittnar om ett mongo utan liv, så tänker ju folk i underklassen att det där är ett äkta geni.
Du är nog lite kär i Niva ! Det låter så....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in