• 1
  • 2
2021-04-05, 21:46
Medlem
Han prenumererar fortfarande på Guldsköldar och har gjort detta i 15 års tid nu. Vad är det svenska folket hyser så stor aktning för hos honom och hans journalistik? Eller är det konkurrensen som är dålig?

Vad är er "take" på detta? Vad är det som gör att Niva fortfarande går hem i stugorna?
Citera
2021-04-05, 21:52
Medlem
Jag tycker han är överskattad, han är bra på att berätta historier så det får man ge honom. Men stör mig enormt på hur allt är "säsongsdefinierande", "karrirärdefinierande" eller tom "klubbdefinierande"..
Citera
2021-04-05, 21:57
Medlem
bagarn29s avatar
Han är mycket kunnig om än lite tjatig. Han är den bäste, om det bero på dålig konkurrens är upp till var och en.
Citera
2021-04-05, 22:06
Bannlyst
Han är bäst. Så enkelt är det.
Citera
2021-04-05, 22:08
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Han är bäst. Så enkelt är det.
Tycker peter antoine är bättre.
Citera
2021-04-05, 22:09
Medlem
SwampDoggs avatar
Hans passion för fotbollen och dess utövare är smittsam. En historieberättare!
Senast redigerad av SwampDogg 2021-04-05 kl. 22:12.
Citera
2021-04-05, 22:40
Medlem
Jagersros avatar
Han är kunnig och tänkvärd. Sen har han en skön avslappad trygg dialekt !
Citera
2021-04-05, 22:50
Medlem
InnesIs avatar
Jag gillar Niva skarpt. Han har ett djup många andra sportjournalister saknar. Men även till er som kanske inte tycker om honom vilka skulle ni anser som bättre?
Citera
2021-04-06, 00:17
Medlem
beatbeats avatar
Känns som att varje gång man lyssnar på Niva så lär man sig något nytt, egentligen ointressant men rolig fakta.
Citera
2021-04-06, 07:24
Medlem
Tycker Erik är duktig historiker, Kan väldigt mycket fakta bakom många spelare eller klubbar, Vet egentligen inte om han kan så väldans mycket om fotbollstaktik, och statistik
Sen blandar han in sin politiska agenda med fotbollen också vilket jag ogillar skarpt.

Jag är av den uppfattningen att man ska inte blanda ihop idrott med politik eller musik med politik heller.

Podden med Erik, When We Was King's var ju bra tills Erik började skönmåla alla blattar som var kriminella och rörde en fotboll.
Hans agenda lyser igenom mer och mer tills det inte gick och lyssna mer!
Citera
2021-04-06, 07:34
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Sen blandar han in sin politiska agenda med fotbollen också vilket jag ogillar skarpt.

Detta fick mig att släppa honom med. Innan det tycker jag han var en av de intressantaste fotbollsjournalister att lyssna på.
Citera
2021-04-06, 07:46
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag gillar Niva av två olika anledningar: han är en historieberättsare och han är ett genuint fotbollsfans. Det förra exemplifieras tydligt genom hans texter om det bosniska landslaget, jag minns en fantastisk text han skrev inför något play off som gjorde mig närmast gråtfärdig och man förstod verkligen att fotbollen handlar om så mycket mer än en boll och ett par mål.
Den senare exemplifieras av när Spurs gick till CL-final efter den magiska vändningen mot Ajax. Att sedan se Niva i studion med en total black out var fantastisk igenkänning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in