Citat:
Ursprungligen postat av
WykkedWitch
I ett längre perspektiv kan våra mål vara samma även om vi har helt olika erfarenheter och sätt att be skriva. Man kan ju med fördel ha helt olika begins och jag har en benägenhet att ta genvägar ibland. Javisst, utarbetade system kan också bli förlegade i föränderlighet. Har svårt att se att en Stig som Många skall vandra (lite individuellt) inte är onödigt hinder/man lär sig samma semantik och det blir ju inte en helt egen path som kommer till dig (reflekteras från ”annorstädes” immateriella platser) när du är redo successivt DET borde vara ännu mer att följa hjärta och själ.
En fråga: strävar du efter att uppgå i och bli satan-lucifer i kaos endast när universum är imploderat/ besegrat såsom alla andra som är bortom eller vill du kunna vara fristående Gudom? Kanske var det en färsk fråga. Jag har även undrat om vad nästa masterplan är när Kaos råder? Är allt ” klart” då?
Genvägar fungerar inte och leder bara till misslyckanden och "fängelse".
Beror på traditionens arbetsmetoder och fokus.
Om fokus ligger på att lära sig av dem.
Jag strävar inte efter att bli satan-lucifer i kaos eftersom satan-lucifer inte existerar då.
Faktum är att termen används för att beskriva en gudom som strider mot skaparen.
De som är bortom är inte fiender och jag skulle inte ha något intresse av att besegra dem.
Jag vill inte vara en gudom, om du tror det har du missat hela poängen.
Målet är upplösning av skapelsen och varandet och att uppgå i det som fanns innan.
När kaos existerar så finns det ingen ny plan eftersom en plan innebär kausalitet eller att något är.
Slutmålet är tomhet och ingentinghet där inget är och inget kan bli.