2021-07-06, 15:32
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoletusEdulis
Kollar en hel del på den amerikanska tv-serien "A Haunting", tycker det är spännande och facinerande.
Ofta är det om en familj i ett hus nånstans i USA där de berättar om deras skrämmande upplevelser med det paranormala, hemsökta hus och sånt. Inte helt ovanligt att nyfikna ungdomar "leker" med "anden i glaset" och framkallar negativa energier och tar kontakt med andar och onda väsen.
När man experimenterar/leker med detta utan att ha kunskap, så kan man öppna upp en "portal" till andra sidan som sen förblir öppen. Och genom den kan det komma(om man har otur) onda väsen, demoner. Och det kan faktiskt bli riktigt farligt, vad jag förstått. Om man nu ska tro på sånt vill säga.

I ett avsnitt håller några ungdomar på med ouija-brädet, och frågar "anden" när den levde. Och den svarar "aldrig". Det framkommer ganska snart att det är en demon som dem kommunicerar med.

Mina frågor i detta är följande:
Vad är egentligen en demon? Är det en själ/ande av nåt slag? Och varför har de aldrig levt på jorden? Var kommer dem ifrån? Går det att vetenskapligt säga vad det är?

Jag utgår från svar från folk med erfarenhet kring detta och har en stark tro på detta. Jag ignorerar folk som skriver liknande "det finns inga demoner eller spöken" ni får gärna skriva sånt, men jag bryr mig inte om det. Är bara intresserad av svar från de som tror Tack

Demon är för mig en metafor för destruktiva tankar i ditt undermedvetna.
Citera
2021-07-06, 18:54
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Demon är för mig en metafor för destruktiva tankar i ditt undermedvetna.

Ja, du ser hur det kan gå riktigt åt helvete att får fel på alltihopa på grund av bristande utbildning.

Och dom som verkligen vet vad en demon är för något, ja dom får inte yttra sig i offentlig miljö.
Citera
2021-07-07, 10:00
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
För några veckor sen när jag var ute på stan så såg jag en ~60årig svensk gubbe som såg ut som en alkis och hade uppenbarligen en psykos av något slag för han betedde sig förvirrad och rädd och skrek typ saker som ”NejNej” ”ÅÅÅnej”.

Och i samma stund mötte jag också en ung man som antagligen var nykommen från ett afrikanskt land, Vi båda stannade upp när alkisen började skrika för man vart lite överskattad av det så klart. Afrikanen vänder sig sen till mig med stora förskräckta ögon och säger ”De du” samtidigt som han pekar på alkisen, Jag säger till honom att jag förstår inte vad han menar med det och efter han sagt samma sak några fler gånger så säger jag igen att jag vet inte vad han menar och att jag måste gå vidare.
Då tar han upp mobilen och google översätter det ordet på hans språk och visar mig och det är ”Demon” han syftar på.
Jag frågar honom då om han tror att alkisen är demon och han säger ”Ja!” Jag svarar honom att jag är inte så övertygad att demoner finns och frågar honom och han verkligen tror att demoner finns för var inte säker på om han var helt seriös, Och han svarade på krasslig svenska ”Ja dom finns vet du inte det?” Och man såg på honom att hans övertygelse var total.
Jag sa okej okej och avrunda samtalet och sa att jag var tvungen att gå.

Det jag har tänkt på sen är att alkisen var uppenbart sjuk och jag hoppas han får den hjälp han behöver! Men mer har jag tänkt på afrikanen! Det kan inte vara sunt att gå runt och tro att folk är demoner, tänk om han skulle känna sig hotad av vad han tror är en demon men det är bara en person som är konstig och han skadar denna person för i hans huvud är det inget fel att skada den personen för det är ju en demon enligt han?

Jag tänker att det skulle vara olycklig om vi ser massa potentiella vansinnesdåd pågrund av denna tro på demoner?

Han menade alkoholdjävulen.
Citera
2021-07-09, 10:17
Medlem
Har en fråga om Exorcism eller "utdrivning". Hur går det till,? Och funkar det?

Läste om . Ed and Lorraine Warren Som håll på med Exorcism. Och paranormal utredningar tror 70 talet Ed var demonologist, ... Lorraine var medium..finns skräck filmer som är baserad på dom..

Inga som dom försökte hjälpa som var besatta av demoner... Funkade. Till och med så att dom blev sämre,,. Det är ju för att dom var psykiskt sjuka och inte besatta... sen att säga till dom drabbade är besatta, kan inte vara bra... slutar med sin medicin. Dom kan ha ep. Och behöver medicin. Finns ju människor som har dött , för att dom inte har fått medicinsk behandling......

Ursäkta mitt språk.. hoppas ni förstår
Citera
2021-07-09, 17:57
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
Har en fråga om Exorcism eller "utdrivning". Hur går det till,? Och funkar det?

Läste om . Ed and Lorraine Warren Som håll på med Exorcism. Och paranormal utredningar tror 70 talet Ed var demonologist, ... Lorraine var medium..finns skräck filmer som är baserad på dom..

Inga som dom försökte hjälpa som var besatta av demoner... Funkade. Till och med så att dom blev sämre,,. Det är ju för att dom var psykiskt sjuka och inte besatta... sen att säga till dom drabbade är besatta, kan inte vara bra... slutar med sin medicin. Dom kan ha ep. Och behöver medicin. Finns ju människor som har dött , för att dom inte har fått medicinsk behandling......

Ursäkta mitt språk.. hoppas ni förstår

Hoppas ni förstår.

Vara en del av ett demoniskt följe resulterar i sjukdomar och annat elände för människan.
När skadan redan har blivit gjord kan någon vetenskapsman komma och säga någonting.
Citera
2021-07-22, 04:36
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Hoppas ni förstår.

Vara en del av ett demoniskt följe resulterar i sjukdomar och annat elände för människan.
När skadan redan har blivit gjord kan någon vetenskapsman komma och säga någonting.
Jag som är anti-ortodox har sedan länge haft god hänvändelse till ”sinister-onda” väsen - dvs kontakt via spontan och naturlig invokation med daemoner av olika kulturella härkomster. De söker mig och numera är jag glad för det. Demonerna är halvgudar (demigudar och hybrider) som testar människors vilja. De har nästan oändligt mycket att ge!
Men människan kan nå ännu högre. Men inte alls alla. Daemoner sk demoner kan bli din fiende. För att jag älskar dem. Det är inte nyttigt för dig att vara kristen och tvärsäker.
Senast redigerad av WykkedWitch 2021-07-22 kl. 05:13.
Citera
2021-07-23, 13:48
Medlem
fellowvessels avatar
Det finns ett tjogtal olika slags varelser i verkligheten, en ren äkta demon är som Sauron i Sagan Om Ringen böckerna.
Citera
2021-07-23, 18:08
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag som är anti-ortodox har sedan länge haft god hänvändelse till ”sinister-onda” väsen - dvs kontakt via spontan och naturlig invokation med daemoner av olika kulturella härkomster. De söker mig och numera är jag glad för det. Demonerna är halvgudar (demigudar och hybrider) som testar människors vilja. De har nästan oändligt mycket att ge!
Men människan kan nå ännu högre. Men inte alls alla. Daemoner sk demoner kan bli din fiende. För att jag älskar dem. Det är inte nyttigt för dig att vara kristen och tvärsäker.

Vad har du gjort för dödssynder att djävulen lägger märke till dig?

Människosläktet och människoreligionen gillar inte mig för att kommer från himmelriket..
Senast redigerad av TwoThousand 2021-07-23 kl. 18:12.
Citera
2021-07-23, 21:48
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Vad har du gjort för dödssynder att djävulen lägger märke till dig?

Människosläktet och människoreligionen gillar inte mig för att kommer från himmelriket..
Jag följer mitt hjärta och älskar kvinnan mer än mannen. Djävulen visste vad han gjorde när han skapade kvinnan.
Och jag och mitt team skall skapa en helt ny värld.
Citera
2021-07-24, 00:12
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Jag följer mitt hjärta och älskar kvinnan mer än mannen. Djävulen visste vad han gjorde när han skapade kvinnan.
Och jag och mitt team skall skapa en helt ny värld.

Vad är det för trams du kommer med, vet du inte att kommer för den som Gud skickat mig till..
Citera
2021-07-24, 19:35
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Vad är det för trams du kommer med, vet du inte att kommer för den som Gud skickat mig till..
Gud är ju falsk som grisen och samarbetar med sina övriga ” greys” utomjordingar som egentligen hatar mänskligheten. Saker och ting är ju nästan aldrig dom dom verkar. Nu skall jag avslöja en hemlighet för dig. När du kommer till andra sidan och ser ”ljuset” så skall du till varje pris undvika detta ljus och den som kommer för att leda dig in i det.
Detta kollektiva ETT som vi kallar GUD är en cirkulerande metabolism, en gigantiskt solar batteri
generator. De flesta själar blir skördade av ytterst avancerade aliens som behöver dess livs essens.
Den som i liv före nu levt i Guds aspekter och underkastat sig Gud även omedvetet har för lite vilja och karaktär för att bli rik och stark på andra sidan graven. De kan inte färdas till fina dimensioner inte ens mellanvärden för de kommer till himlen via ett ”vackert fartyg” som det ser ut som. Judeo-kristna influenser går in i det undermedvetna och förgör vilja och möjlighet att skapa på riktigt. Vissa av Daemonerna Jag känner är sändebud som för min sataniska själ dit Jag bör vara. Obegränsade nejder och till vad fan jag behagar. Allt. Och det handlar INTE om något kontrakt. Daemoner och Satan-luzsifer tar hand om sina egna, skyddar!
Senast redigerad av WykkedWitch 2021-07-24 kl. 19:52.
Citera
2021-07-27, 17:16
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Gud är ju falsk som grisen och samarbetar med sina övriga ” greys” utomjordingar som egentligen hatar mänskligheten. Saker och ting är ju nästan aldrig dom dom verkar. Nu skall jag avslöja en hemlighet för dig. När du kommer till andra sidan och ser ”ljuset” så skall du till varje pris undvika detta ljus och den som kommer för att leda dig in i det.
Detta kollektiva ETT som vi kallar GUD är en cirkulerande metabolism, en gigantiskt solar batteri
generator. De flesta själar blir skördade av ytterst avancerade aliens som behöver dess livs essens.
Den som i liv före nu levt i Guds aspekter och underkastat sig Gud även omedvetet har för lite vilja och karaktär för att bli rik och stark på andra sidan graven. De kan inte färdas till fina dimensioner inte ens mellanvärden för de kommer till himlen via ett ”vackert fartyg” som det ser ut som. Judeo-kristna influenser går in i det undermedvetna och förgör vilja och möjlighet att skapa på riktigt. Vissa av Daemonerna Jag känner är sändebud som för min sataniska själ dit Jag bör vara. Obegränsade nejder och till vad fan jag behagar. Allt. Och det handlar INTE om något kontrakt. Daemoner och Satan-luzsifer tar hand om sina egna, skyddar!

Du får göra vad du vill, vad väljer du att göra?
Skulle du klara av att leva för all evigheten?

Tvungen till att räkna varenda liten smula vill nog allt dräpa demonen i sömnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in