Kollar en hel del på den amerikanska tv-serien "A Haunting", tycker det är spännande och facinerande.
Ofta är det om en familj i ett hus nånstans i USA där de berättar om deras skrämmande upplevelser med det paranormala, hemsökta hus och sånt. Inte helt ovanligt att nyfikna ungdomar "leker" med "anden i glaset" och framkallar negativa energier och tar kontakt med andar och onda väsen.
När man experimenterar/leker med detta utan att ha kunskap, så kan man öppna upp en "portal" till andra sidan som sen förblir öppen. Och genom den kan det komma(om man har otur) onda väsen, demoner. Och det kan faktiskt bli riktigt farligt, vad jag förstått. Om man nu ska tro på sånt vill säga.
I ett avsnitt håller några ungdomar på med ouija-brädet, och frågar "anden" när den levde. Och den svarar "aldrig". Det framkommer ganska snart att det är en demon som dem kommunicerar med.
Mina frågor i detta är följande:
Vad är egentligen en demon? Är det en själ/ande av nåt slag? Och varför har de aldrig levt på jorden? Var kommer dem ifrån? Går det att vetenskapligt säga vad det är?
Jag utgår från svar från folk med erfarenhet kring detta och har en stark tro på detta. Jag ignorerar folk som skriver liknande "det finns inga demoner eller spöken" ni får gärna skriva sånt, men jag bryr mig inte om det. Är bara intresserad av svar från de som tror

Tack