2021-06-20, 22:50
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Någon borde visa dig vad dom gör när är i närheten utav en människa allt för länge.
Kan inte du göra det?
Citera
2021-06-21, 00:26
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Kan inte du göra det?

Ifall jag gör det så dödar människor med högafflar och vedhögar, historien har en tendens att återupprepa sig..
Citera
2021-06-21, 08:25
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ifall jag gör det så dödar människor med högafflar och vedhögar, historien har en tendens att återupprepa sig..
Onda människor med mörk själ kanske gör det. Men dom kommer ändå hamna i helvetet hos sina älskade demoner tillslut.
Folk borde besöka kyrkan oftare och få lite ljus i själen.
Citera
2021-06-21, 16:47
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Onda människor med mörk själ kanske gör det. Men dom kommer ändå hamna i helvetet hos sina älskade demoner tillslut.
Folk borde besöka kyrkan oftare och få lite ljus i själen.

Har väntat så länge på att få tillträdda jorden återigen, döden var något hemskt att gå igenom..
Född igen.

Helvete dom kanske var förlorade i indoktrinering och skolade till att tro vi är av Djävulen när i själva verket Gud gett oss våra förmågor.
Människokyrkan tillbad djävulen i hemligheten.

Var inte längre rädd för mörkret utan det är människosläktet som är farliga i denna dimension..
Citera
2021-06-23, 10:59
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Har väntat så länge på att få tillträdda jorden återigen, döden var något hemskt att gå igenom..
Född igen.

Helvete dom kanske var förlorade i indoktrinering och skolade till att tro vi är av Djävulen när i själva verket Gud gett oss våra förmågor.
Människokyrkan tillbad djävulen i hemligheten.

Var inte längre rädd för mörkret utan det är människosläktet som är farliga i denna dimension..
Jag är inte rädd för mörker. Jag avskyr och föraktar demoner. Demoner är dom lägsta av lägsta. Inte ens lika värdiga som parasiter! Jag spottar åt demoners håll och skrattar åt dom!
Tillber man dessa varelser är man patetisk!
Citera
2021-06-23, 22:33
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Jag är inte rädd för mörker. Jag avskyr och föraktar demoner. Demoner är dom lägsta av lägsta. Inte ens lika värdiga som parasiter! Jag spottar åt demoners håll och skrattar åt dom!
Tillber man dessa varelser är man patetisk!

Ibland är dom användbara för kan ta med människor till botten av avgrunden för vad dom har gjort gentemot människosläktet och då därmed även gentemot människosonen.

Det var förutbestämt för varenda människa att en dag dö och sedan återuppstå för att bli bedömd/gå igenom hela livet i detalj på domedagen.

Det finns hemliga ockulta väsen som hemsöker och besvärar med människor i hemligheten där det vandrar runt oheliga väsen manipulerar människor att göra väldigt dumma saker.

Du ser dom motstår frestelsen från odjuret att göra syndfulla och huvudet fullt utav sjuka tankar när man befinner sig i närheten utav odjuret vill alltid göra stämningen väldigt negativ.

Jag gillar dig..
Citera
2021-07-06, 12:12
Medlem
Man ska vara försiktig när det kommer till demoner. Och nej, det är kanske inte varelser med horn och röda ögon och andra läskiga utseenden. Men demoner finns, och inte sådana som är skapta genom film och böcker.

Det finns ju det onda och det goda i allt i livet. Så varför skulle det inte finna ondska i döden och livet efter? Jag tror demoner är olyckliga varelser som aldrig vandrat på vår jord, dem är omänskliga och otäcka. Och de tvekar inte över att påverka människor eller utsätta oss för grejer.

En demon har flyttat på mig när jag sov. Jag vaknade av att någon snurrade mig i sängen, eller ja vände håll på mig. Vågade aldrig öppna ögonen för visste inte vad jag skulle få se, men jag kände kylan och ondskan i rummet. Fyfan!
Citera
2021-07-06, 12:14
Medlem
Och jag glömde säga, ju mer man pratar om de och ger de uppmärksamhet desto mer kallar man på deras uppmärksamhet. Prova det själv, prata öppet om demoner i erat hem i 7 dagar, en 20-25 minuter om dagen och se senare vem som kommer komma på besök.
Citera
2021-07-06, 13:33
Medlem
sneervs avatar
För några veckor sen när jag var ute på stan så såg jag en ~60årig svensk gubbe som såg ut som en alkis och hade uppenbarligen en psykos av något slag för han betedde sig förvirrad och rädd och skrek typ saker som ”NejNej” ”ÅÅÅnej”.

Och i samma stund mötte jag också en ung man som antagligen var nykommen från ett afrikanskt land, Vi båda stannade upp när alkisen började skrika för man vart lite överskattad av det så klart. Afrikanen vänder sig sen till mig med stora förskräckta ögon och säger ”De du” samtidigt som han pekar på alkisen, Jag säger till honom att jag förstår inte vad han menar med det och efter han sagt samma sak några fler gånger så säger jag igen att jag vet inte vad han menar och att jag måste gå vidare.
Då tar han upp mobilen och google översätter det ordet på hans språk och visar mig och det är ”Demon” han syftar på.
Jag frågar honom då om han tror att alkisen är demon och han säger ”Ja!” Jag svarar honom att jag är inte så övertygad att demoner finns och frågar honom och han verkligen tror att demoner finns för var inte säker på om han var helt seriös, Och han svarade på krasslig svenska ”Ja dom finns vet du inte det?” Och man såg på honom att hans övertygelse var total.
Jag sa okej okej och avrunda samtalet och sa att jag var tvungen att gå.

Det jag har tänkt på sen är att alkisen var uppenbart sjuk och jag hoppas han får den hjälp han behöver! Men mer har jag tänkt på afrikanen! Det kan inte vara sunt att gå runt och tro att folk är demoner, tänk om han skulle känna sig hotad av vad han tror är en demon men det är bara en person som är konstig och han skadar denna person för i hans huvud är det inget fel att skada den personen för det är ju en demon enligt han?

Jag tänker att det skulle vara olycklig om vi ser massa potentiella vansinnesdåd pågrund av denna tro på demoner?
Citera
2021-07-06, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
För några veckor sen när jag var ute på stan så såg jag en ~60årig svensk gubbe som såg ut som en alkis och hade uppenbarligen en psykos av något slag för han betedde sig förvirrad och rädd och skrek typ saker som ”NejNej” ”ÅÅÅnej”.

Och i samma stund mötte jag också en ung man som antagligen var nykommen från ett afrikanskt land, Vi båda stannade upp när alkisen började skrika för man vart lite överskattad av det så klart. Afrikanen vänder sig sen till mig med stora förskräckta ögon och säger ”De du” samtidigt som han pekar på alkisen, Jag säger till honom att jag förstår inte vad han menar med det och efter han sagt samma sak några fler gånger så säger jag igen att jag vet inte vad han menar och att jag måste gå vidare.
Då tar han upp mobilen och google översätter det ordet på hans språk och visar mig och det är ”Demon” han syftar på.
Jag frågar honom då om han tror att alkisen är demon och han säger ”Ja!” Jag svarar honom att jag är inte så övertygad att demoner finns och frågar honom och han verkligen tror att demoner finns för var inte säker på om han var helt seriös, Och han svarade på krasslig svenska ”Ja dom finns vet du inte det?” Och man såg på honom att hans övertygelse var total.
Jag sa okej okej och avrunda samtalet och sa att jag var tvungen att gå.

Det jag har tänkt på sen är att alkisen var uppenbart sjuk och jag hoppas han får den hjälp han behöver! Men mer har jag tänkt på afrikanen! Det kan inte vara sunt att gå runt och tro att folk är demoner, tänk om han skulle känna sig hotad av vad han tror är en demon men det är bara en person som är konstig och han skadar denna person för i hans huvud är det inget fel att skada den personen för det är ju en demon enligt han?

Jag tänker att det skulle vara olycklig om vi ser massa potentiella vansinnesdåd pågrund av denna tro på demoner?
Vad trevligt med ett normalt avslut på ditt inlägg. Trodde du skulle avrunda med att du nu också var 100% övertygad om att den psykotiska gubben var en demon.

Men ja, intressant frågeställning faktiskt. Om jag någonsin bestämmer mig för att mörda någon jag hatar så ska jag minsann ursäkta det med att personen var en demon som försökte attackera mig. Då hade det nog blivit rättspsyk i någon månad och sedan hade man varit ute på fri fot igen, på jakt efter nya demoner att slakta.
Citera
2021-07-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dvelvirah
En demon har flyttat på mig när jag sov. Jag vaknade av att någon snurrade mig i sängen, eller ja vände håll på mig. Vågade aldrig öppna ögonen för visste inte vad jag skulle få se, men jag kände kylan och ondskan i rummet. Fyfan!
Citat:
Ursprungligen postat av Dvelvirah
Och jag glömde säga, ju mer man pratar om de och ger de uppmärksamhet desto mer kallar man på deras uppmärksamhet. Prova det själv, prata öppet om demoner i erat hem i 7 dagar, en 20-25 minuter om dagen och se senare vem som kommer komma på besök.
Nej... Du drabbades av en sömnparalys, inte av en "demon".

Har också haft sömnparalyser ett par gånger, varje gång har varit under perioder då jag varit väldigt stressad och lidit av sömnbrist.

"Förr trodde man att sömnparalys orakades av ett demonisk väsen som höll människor nere, satte sig på den sovandes bröst och gav dem andnöd. I svensk folktro var detta väsen ”maran” och att uppleva en så kallad mardröm betydde då att du egentligen upplevt ett tillstånd av sömnparalys.
Vad ”maran” dock egentligen var var inget annat hallucinationer, vilket är ett vanligt symptom vid sömnstörning eftersom hjärnan fortfarande är i ett drömtillstånd. Därav pratar ofta människor med sömnparalys om att de ser spöken, demoner och andra märkliga uppenbarelser i tillståndet.

Varför det uppstår är egentligen ganska enkelt och det finns en rad olika faktorer som kan utlösa det. Faktum är att det ofta kan räcka med att sömnen vid upprepade tillfällen blir störd och då följaktligen REM-sömnen. Att du, helt enkelt, inte tar dig igenom de sömnstadier kroppen behöver. Kanske har du sömnproblem, kanske äter du mediciner eller lider av sömnapné till exempel.

Studier visar också att unga människor i åldern 10-25 år oftare drabbas av tillståndet. Det är även utbrett hos personer som lider av posttraumatisk stress, ångest, depression eller annat psykisk ohälsa."

https://blogg.learningtosleep.se/vad...rabbas-av-det/
Senast redigerad av Kitopela 2021-07-06 kl. 14:34.
Citera
2021-07-06, 15:24
Medlem
Mellan alla självutnämnda orakel och profeter skulle jag vilja säga att jag tror att energivarelser har funnits i alla tider, från ljusa som vi kallar änglar till mörka som vi kallar demoner och alla däremellan.
De dras till oss för något hos oss, något vi gör eller kanske t om om vi befinner oss på fel plats, i fel hus.

Angående skillnaden mellan Sverige och USA så skulle jag vilja påpeka att de är långt många flera än oss, de älskar drama och behöver använda mer drama i sin produktion för att få några tittar än i lilla Sverige.
Dessutom har de en lång och vidgående historia med djävulsdyrkan, som vi inte alls har haft på samma sätt i Sverige, vilket säkert kan bidra med fel energier på fel platser emellanåt.

Gemene man behöver inte vara orolig för att trilla på sånt i sin vardag, även om han tänker någon dum tanke någon gång ibland, tror jag iaf.
Senast redigerad av Tina... 2021-07-06 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in