Citat:
Ursprungligen postat av
theshade
Jag tänkte på det med.
"Eventuellt räcker det med luftfräschare och god ventilation om jag sitter vid ventilationens utflöde (obs ej inflöde!).
Vid en eventuell intervju, medtag gärna ritningar över arbetsplatsen och dess ventilation så kan jag själv välja plats. För allas bästa."
Annars helt rätt att lyfta egentligen negativa egenskaper som om de är positiva som du var inne på. Det är bra för det avskräcker en arbetsgivare samtidigt som en eventuell kontrollant skulle se att språket är väldigt "säljande".
"Jag är oerhört noggrann och lämnar aldrig in en rapport utan att ha dubbel- och trippekollat allt in i minsta detalj, vilket jag gör noga, även om det tar extra tid. Ordning och reda är viktigt för mig. Så som att mina pennor är i färgskala och att ikonerna på skrivbordet är organiserade optimalt. Jag har även en stark drivkraft att bidra med en mer ordningsam arbetsmiljö utanför mitt eget skrivbord och hjälper gärna mina kollegor att organisera sig bättre."
(En perfektionist som aldrig kommer uträtta något av vikt utan mest trakassera sin omgivning när han ser att det ligger gem i suddgummi-facket. En kvart av varje personalmöte kommer gå åt att reda ut vem som orsakat honom en panikattack genom att låna en av hans tre blåa pennor utan lov.)
Jag söker jobb själv och skriver "riktiga" personliga brev så det var rätt kul att vända på steken och försöka skriva sämsta möjliga.
Hoppas dock TS kommer ur sin attityd och gör nåt givande istället. Ingen mår bra av att bara sitta och dega. Självkänslan kan inte vara på topp direkt om man inte känner att man gör något meningsfullt.
”För att bidra till en trevlig arbetsmiljö så brukar jag vänligast påminna mina kollegor genom att sätta upp notisar på strategiska ställen tex i köket:”
”För allas trevnad, diska din egen kopp och ställ den i skåpet med örat åt samma håll dvs åt höger.”
På toan: ”För allas trevnad, det råder pandemitider, gör rent toalettstolen efter dig och tvätta händerna samt sprita dem, ange klockslag och initialer då du gjort detta moment”.
En sån jävel orkar man INTE anställa!
Instämmer, hoppas han tar sitt förnuft till fånga å söker seriöst jobb.., det finns gott om parasiter i denna värld.