2021-03-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
”Gud vare med dig” eller ”Guds frid” är också automatiska bortsållare.
Det kvittar nog hur kompetent du är så vill ingen utom kyrkan och samfund ha bibelbängare.

Kanon! Det religiösa spåret är ju grymt, man kan ju växla med Alhamdulillah eller inshallah också
Citera
2021-03-30, 15:32
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Nämn dina ”starka” egenskaper såsom

•Jag är extremt noga med raster och röker vid anvisad plats. (Rökare=tidstjuvar)
•Jag är en person som verkligen ser till att andra ska sköta sitt jobb till punkt och pricka så det blir ordning på arbetsplatsen. (Klagar på andra ist för att sköta ditt jobb)
•På möten är jag extremt noga och väl förberedd med att framhålla allt negativt som påverkar vår arbetsmiljö (jobbig gnällspik som tar upp all tid själv)
•Jag är van att få som jag vill, kosta vad det vill, jag ser mig som en stark ledare som inte är rädd för att ta i. (Hitler-varning)

Nämn även dina ”svaga” egenskaper”

•Jag lider tyvärr av migrän och ibland måste jag ofta använda vilrummet på arbetsplatsen och då är det viktiga att övriga personalen visar hänsyn och dämpar belysning samt vidtar största möjliga tystnad.
•jag har en hund som måste vara med mig på arbetsplatsen, annars ylar han så grannarna blir tokiga.
•Vi har åsiktsfrihet i det här landet och jag kan ibland bli så frustrerad och ta upp felaktigheter på arbetsplatsen via media, vilket inte alltid kanske är bra.

Lycka till !

Jag skrattade mig igenom hela ditt inlägg. Stor humor.

On Topic så finns ju en rolig sketch med Johan Glans när han går på anställningsintervju och efter att ha gett alla rätta svar så svarar han på frågan om hans negativa sidor, att han är heroinist. "Jättehårt arbetande, fokuserad. Utom när jag tagit heroin då förstås för då är jag ju heeelt borta. Phew!"

Nu kanske man inte kan skriva det i ett personligt brev om myndigheterna kontrollerar ens ansträngningar. Betydligt bättre med dina tips då.

Kanske nåt i stil med "Jag lider tyvärr av känslig tarm vilket orsakat arbetsmiljöproblem för mina kollegor på tidigare arbetsplatser men det skulle inte vara ett problem om ni kan tillhandahålla ett eget kontor till mig och se till att jag inte behöver ha kontakt med någon annan människa på arbetsplatsen."
Citera
2021-03-30, 15:37
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Skriver du uppenbart kassa brev så kan du ju åka fast om Arbetsförmedlingen mot förmodan skulle göra någon kontroll. Du får väl helt enkelt vara lite slipad och skriva att du tyvärr inte innehar några av de eftersökta kvaliteterna och kvalifikationerna, och särskilt socialt kompetent är du inte heller, men att du skulle kunna tänka dig att testa jobbet ändå.

Det där är något de lurar er arbetslösa bara. När jag sökte jobb och sökte två jobb per vardag (som man skulle göra) så kunde jag skicka super kassa personliga brev där jag skrev att jag inte vågade tala i telefon när jag sökte telefonförsäljarejobb och frågade om jag kunde maila och om det var ok att de kallade mig för Ers nåd varje gång också. Allt för att de skulle se mig som för jobbig. Fick aldrig något skäll från arbetsförmedlingen. De har helt enkelt ingen tid med sånt där.
Citera
2021-03-30, 16:17
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surrenurre
Tack! Det var precis det här jag eftersökte, fan guld!

Mmm, haha! Vassego 🤗
Citera
2021-03-30, 16:20
Medlem
exoticspices avatar
Ett dåligt skrivet CV.
Du skriver för mycket utan att säga något.
Du använder klichéer. En kliché är ett uttryck som används så ofta att det förlorat sin betydelse. “Jag är nyfiken”, “jag är ansvarsfull” och “jobbar självständigt men trivs också i grupp” är bra exempel på klyschor.
Citera
2021-03-30, 16:23
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag skrattade mig igenom hela ditt inlägg. Stor humor.

On Topic så finns ju en rolig sketch med Johan Glans när han går på anställningsintervju och efter att ha gett alla rätta svar så svarar han på frågan om hans negativa sidor, att han är heroinist. "Jättehårt arbetande, fokuserad. Utom när jag tagit heroin då förstås för då är jag ju heeelt borta. Phew!"

Nu kanske man inte kan skriva det i ett personligt brev om myndigheterna kontrollerar ens ansträngningar. Betydligt bättre med dina tips då.

Kanske nåt i stil med "Jag lider tyvärr av känslig tarm vilket orsakat arbetsmiljöproblem för mina kollegor på tidigare arbetsplatser men det skulle inte vara ett problem om ni kan tillhandahålla ett eget kontor till mig och se till att jag inte behöver ha kontakt med någon annan människa på arbetsplatsen."

Hahahaaaa! Jaaaa!
....”och om det inte är för mycket begärt så måste jag be er att tulla lite på budgeten för att vänligen be er köpa in en hel del doftspray...”
Citera
2021-03-30, 16:52
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Skriv att du är aktiv i Sverigedemokraterna och sök jobb med tydlig värdegrundspolicy.
Sjukhus, kommunalt osv.

Gör en lista med tråkiga intressen. Spela datorspel, titta på film.
Skriv också att du festar som en svensk på helgen och mitt i veckan som någon från kontinenten.
Citera
2021-03-30, 16:59
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Hahahaaaa! Jaaaa!
....”och om det inte är för mycket begärt så måste jag be er att tulla lite på budgeten för att vänligen be er köpa in en hel del doftspray...”

Jag tänkte på det med.

"Eventuellt räcker det med luftfräschare och god ventilation om jag sitter vid ventilationens utflöde (obs ej inflöde!).

Vid en eventuell intervju, medtag gärna ritningar över arbetsplatsen och dess ventilation så kan jag själv välja plats. För allas bästa."

Annars helt rätt att lyfta egentligen negativa egenskaper som om de är positiva som du var inne på. Det är bra för det avskräcker en arbetsgivare samtidigt som en eventuell kontrollant skulle se att språket är väldigt "säljande".

"Jag är oerhört noggrann och lämnar aldrig in en rapport utan att ha dubbel- och trippekollat allt in i minsta detalj, vilket jag gör noga, även om det tar extra tid. Ordning och reda är viktigt för mig. Så som att mina pennor är i färgskala och att ikonerna på skrivbordet är organiserade optimalt. Jag har även en stark drivkraft att bidra med en mer ordningsam arbetsmiljö utanför mitt eget skrivbord och hjälper gärna mina kollegor att organisera sig bättre."

(En perfektionist som aldrig kommer uträtta något av vikt utan mest trakassera sin omgivning när han ser att det ligger gem i suddgummi-facket. En kvart av varje personalmöte kommer gå åt att reda ut vem som orsakat honom en panikattack genom att låna en av hans tre blåa pennor utan lov.)

Jag söker jobb själv och skriver "riktiga" personliga brev så det var rätt kul att vända på steken och försöka skriva sämsta möjliga.

Hoppas dock TS kommer ur sin attityd och gör nåt givande istället. Ingen mår bra av att bara sitta och dega. Självkänslan kan inte vara på topp direkt om man inte känner att man gör något meningsfullt.
Citera
2021-03-30, 17:27
Medlem
Dynamiks avatar
(FB) Vi skapar ett skumt CV

Du kan dra inspiration av den här klassiska tråden.
Citera
2021-03-30, 17:34
Medlem
Skriv normala brev och lär dig skriva ordentliga personliga brev.
Blir du kallad till intervju så säg bara att du är där för att du måste. Ingen vill anställa en sådan.

Gör du så så lär du dig nånting åtminstone.
Citera
2021-03-30, 17:42
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ja det vill jag, och i bästa fall kanske jag kan inspirera flera. Jag har jobba och betalat skatt och fackavgifter i 20+år nu och jag pallar fan inte hora ut mig längre till nått jävla kukföretag eller nån jävla psykochef. Jag skall bli parasit och inte bidra ett skit till det här jävla mongo samhället. Odla lite kush, fiska, små supa och pyssla i min trädgård så länge jag bara kan. Det borde fler göra.

Du ska ju veta att det finns arbetsgivare som är jäkligt trötta på folk som utnyttjar systemet och "bidragsfuskar". Skulle jag ha fått ett sånt personligt brev så hade jag definitivt ringt upp din handläggare och förhoppningsvis hade du blivit av med A-kasse ersättningen.

Avskyr lata människor.
Citera
2021-03-30, 17:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Hej!
Som nyinskriven på arbetsförmedliengen blev jag tillsagd att söka minst 6 jobb i månaden. Men jag vill fan inte ha något jobb så därför söker jag nu, som rubriken lyder, exempel på personliga brev ni råkat utför som varigt förjävliga, skruvade eller helt sjuka som inspiration till mitt jobbsökande.
Mvh S
Inled brevet med "HEJ! ARBETSFÖRMEDLINGEN TYCKTE ATT JAG SKULLE SÖKA DET HÄR JOBBET HOS ER...". Gärna med versaler. Det finns inte på världskartan att man blir kallad på intervju om det verkar som att man är så tafatt att man inte ens kan söka ett jobb utan att ha Arbetsförmedlingen i bakgrunden som pushar på. Det behövs nog inte mer. Blir du mot förmodan kallad på intervju så återkom så ska du få fina tips om hur du inte får jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in