2021-03-30, 23:04
Medlem
Mr1931s avatar
Parasitjävlar som inte orkar jobba.

Miserabla människor som borde ta sig själva av daga i rent samhällsekonomiskt intresse.

Finns ingen rätt att bli försörjd av det allmänna.
Citera
2021-03-31, 00:03
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masala
För fan människa.
Jag sökte 22 jobb på en vecka och gick chansen att arbeta på 5 av de, men valde 1.

Hur svårt ska det vara att gå till jobbet och tjäna sina egna pengar?

Den vanliga arbetaren börjar tröttna skulle jag tro. Inte konstigt när högt uppsatt folk har skoj på din bekostnad.

Tror inte att ts behöver oroa sig. I dag ska man vara engagerad, och visa fram fötterna för att få jobb (och/eller ha kontakter).
Om man inte är långtidsarbetslös eller har någon funktionsnedsättning där af kan skicka än till samhall osv, så behöver man nog inte anstränga sig för att skriva ett dåligt personligt brev.

Det bästa vore såklart att du ändå gör nåt. Starta upp nåt hemifrån exempelvis.
Pga pandemin så vill man ju att fler ska jobba hemma. Så pass på.
Citera
2021-03-31, 03:35
Medlem
Det är så många sökande på varje jobb så det behövs inga konstigheter alls för att undvika att bli aktuell för intervju.

Skriv inget specifikt om företaget i det personliga brevet, utan förklara i princip ditt CV i textform. Det kommer ses som en dussinansökan av arbetsgivaren.

Ha inte med något personligt i brevet om fritid etc. Strunta i bild.

Skicka in ansökan ungefär 2 dagar innan ansökningstiden går ut. Då är kandidaterna redan valda.
Citera
2021-03-31, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark

Tror inte att ts behöver oroa sig. I dag ska man vara engagerad, och visa fram fötterna för att få jobb (och/eller ha kontakter).

Haha! Helt omedvetet skrev du något som skulle diskvalificera dig från de flesta någorlunda kvalificerade jobb!

”Visa fram fötterna” Jag dör! Ska man visa fötterna för den som intervjuar en?
Citera
2021-03-31, 12:08
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Allehanda anekdotiska "meriter".

Jag tror att jag skulle bli bra på det här jobbet för att jag är ganska stor och stark. Favoritsyssla (förutom att träna) är att tatuera mig, dock så råkade jag tatuera mig på fyllan en gång och vaknade med ett hakkors i pannan. Vilket blir bra för det här butiksjobbet då det skrämmer bort snattare.
Citera
2021-03-31, 14:18
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Det är så många sökande på varje jobb så det behövs inga konstigheter alls för att undvika att bli aktuell för intervju.

Tyvärr är det ju så. Men det hade inte blivit en lika rolig tråd om vi nöjt oss med det

Råkar man vara över 40 år så räcker det dessvärre med att skriva det för att sållas bort.
Citera
2021-03-31, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surrenurre
Hej!
Som nyinskriven på arbetsförmedliengen blev jag tillsagd att söka minst 6 jobb i månaden. Men jag vill fan inte ha något jobb så därför söker jag nu, som rubriken lyder, exempel på personliga brev ni råkat utför som varigt förjävliga, skruvade eller helt sjuka som inspiration till mitt jobbsökande.
Mvh S

Och varför vill du inte ha något jobb då?
Citera
2021-03-31, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tyvärr är det ju så. Men det hade inte blivit en lika rolig tråd om vi nöjt oss med det

Råkar man vara över 40 år så räcker det dessvärre med att skriva det för att sållas bort.
Jo tack, jag börjar märka det.
Funderar på att sätta in CV:T som helsidesannons i lokalpressen.
Citera
2021-03-31, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Allehanda anekdotiska "meriter".

Jag tror att jag skulle bli bra på det här jobbet för att jag är ganska stor och stark. Favoritsyssla (förutom att träna) är att tatuera mig, dock så råkade jag tatuera mig på fyllan en gång och vaknade med ett hakkors i pannan. Vilket blir bra för det här butiksjobbet då det skrämmer bort snattare.
Intressen: amatörgynekolog
Brukar skrämma bort en hel del.
Citera
2021-03-31, 16:30
Medlem
golgedudes avatar
se till att ha luckor i CV:t. ex tio år då det inte står vad du gjort
Citera
2021-03-31, 22:11
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surrenurre
Hej!
Som nyinskriven på arbetsförmedliengen blev jag tillsagd att söka minst 6 jobb i månaden. Men jag vill fan inte ha något jobb så därför söker jag nu, som rubriken lyder, exempel på personliga brev ni råkat utför som varigt förjävliga, skruvade eller helt sjuka som inspiration till mitt jobbsökande.
Mvh S
Jag föreslår att du byter namn till Adolf Hitler. Jag tror att denna åtgärd kommer att lösa ditt problem.
Citera
2021-03-31, 22:12
Medlem
blamages avatar
Se till att ha Fredrik Federley som referens och skriv att du är barnkär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in