• 1
  • 2
2021-03-30, 11:31
Medlem
Hej!
Som nyinskriven p arbetsfrmedliengen blev jag tillsagd att ska minst 6 jobb i mnaden. Men jag vill fan inte ha ngot jobb s drfr sker jag nu, som rubriken lyder, exempel p personliga brev ni rkat utfr som varigt frjvliga, skruvade eller helt sjuka som inspiration till mitt jobbskande.
Mvh S
Senast redigerad av surrenurre 2021-03-30 kl. 11:35.
Citera
2021-03-30, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surrenurre
Hej!
Som nyinskriven p arbetsfrmedliengen blev jag tillsagd att ska minst 6 jobb i mnaden. Men jag vill fan inte ha ngot jobb s drfr sker jag nu, som rubriken lyder, exempel p personliga brev ni rkat utfr som varigt frjvliga, skruvade eller helt sjuka som inspiration till mitt jobbskande.
Mvh S

Nr jag var arbetsls sist s skte jag de tillsagda tjnsterna jag inte ville ha, men var tvungen att ska, med fula, handskrivna brev.
Citera
2021-03-30, 11:50
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Skriver du uppenbart kassa brev s kan du ju ka fast om Arbetsfrmedlingen mot frmodan skulle gra ngon kontroll. Du fr vl helt enkelt vara lite slipad och skriva att du tyvrr inte innehar ngra av de efterskta kvaliteterna och kvalifikationerna, och srskilt socialt kompetent r du inte heller, men att du skulle kunna tnka dig att testa jobbet nd.
Citera
2021-03-30, 11:50
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Hej!
Mvh S

Du klarar allts inte ens av att skriva ett dligt personligt brev sjlv...?

6 i mnaden...
Citera
2021-03-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Nr jag var arbetsls sist s skte jag de tillsagda tjnsterna jag inte ville ha, men var tvungen att ska, med fula, handskrivna brev.

Jo men nufrtiden verkar det mesta g via rekryteringssiter o dylikt
Citera
2021-03-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Du klarar allts inte ens av att skriva ett dligt personligt brev sjlv...?

6 i mnaden...

Klart som fan jag kan skriva 6 brev i mnaden men det jag sker r inspiration till att utforma breven p olika stt samt kanske klmma in s mnga "fel" som mjligt. S att det blir en lustfylld syssla.
Citera
2021-03-30, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Skriver du uppenbart kassa brev s kan du ju ka fast om Arbetsfrmedlingen mot frmodan skulle gra ngon kontroll. Du fr vl helt enkelt vara lite slipad och skriva att du tyvrr inte innehar ngra av de efterskta kvaliteterna och kvalifikationerna, och srskilt socialt kompetent r du inte heller, men att du skulle kunna tnka dig att testa jobbet nd.

Bra tipps! Jag tnkte p det, att om de kontrollerar mot arbetsgivaren s kan det ju inte se helt cp ut. Vad r flera "minor"? Att man typ kkar tung medicin eller ntt?
Citera
2021-03-30, 12:27
Medlem
Citat:
Bra tipps! Jag tnkte p det, att om de kontrollerar mot arbetsgivaren s kan det ju inte se helt cp ut. Vad r flera "minor"? Att man typ kkar tung medicin eller ntt?

Egentligen funkar det nog med ett brev som i det stora r helt OK, frutom diverse felstavningar (t ex tipps) och srskrivningar. Sedan vill man vara rlig nog att bertta att man r stressknslig och inte klarar mnga bollar i luften. D tappar nog alla arbetsgivare intresset.
Senast redigerad av Mirko.Kostelic 2021-03-30 kl. 12:29.
Citera
2021-03-30, 12:30
Medlem
Frstr att ditt syfte r att g ett halvrs semester, men...

Sjlv skulle jag nd se det som ett gyllene lge att spnna bgen och ska tjnster som verkar riktigt roliga men som jag mhnda inte r helt kvalificerad fr och drfr sannolikt inte kan f - p samma fretag.

Exempel, tagna helt ur fantasin, skulle kunna vara att ska sex tjnster p Esrange i Kiruna mnad ett, sex tjnster p EA Games mnad tv, sex tjnster p UD mnad tre, osv...

Det kanske inte r frenligt med arbetsfrmedlingens regler att ska jobb som t.ex. hjrnkirurg p Karolinska om man r helt okvalificerad, men mnga andra tjnster har en viss spnnvid i sina kvalifikationsveskrivningar. Det gr ju att ska jobb bde som analytiker och stdare, nr det r sjlva arbetsplatsen som lockar. Dessutom blir det en vinst att inte f jobbet.
Citera
2021-03-30, 12:43
Medlem
LuiLuis avatar
Nmn dina starka egenskaper ssom

Jag r extremt noga med raster och rker vid anvisad plats. (Rkare=tidstjuvar)
Jag r en person som verkligen ser till att andra ska skta sitt jobb till punkt och pricka s det blir ordning p arbetsplatsen. (Klagar p andra ist fr att skta ditt jobb)
P mten r jag extremt noga och vl frberedd med att framhlla allt negativt som pverkar vr arbetsmilj (jobbig gnllspik som tar upp all tid sjlv)
Jag r van att f som jag vill, kosta vad det vill, jag ser mig som en stark ledare som inte r rdd fr att ta i. (Hitler-varning)

Nmn ven dina svaga egenskaper

Jag lider tyvrr av migrn och ibland mste jag ofta anvnda vilrummet p arbetsplatsen och d r det viktiga att vriga personalen visar hnsyn och dmpar belysning samt vidtar strsta mjliga tystnad.
jag har en hund som mste vara med mig p arbetsplatsen, annars ylar han s grannarna blir tokiga.
Vi har siktsfrihet i det hr landet och jag kan ibland bli s frustrerad och ta upp felaktigheter p arbetsplatsen via media, vilket inte alltid kanske r bra.

Lycka till !
Citera
2021-03-30, 12:52
Hmta inspiration frn filmen "Trainspotting", verdriv dina personliga positiva egenskaper s mycket det gr s kommer ingen arbetsgivare att vilja anstlla dig.

- Now remember, if they think you're not trying, you're in trouble, right? First hint of that, and they'll be onto the D.H.S.S. This cunt is not trying. And your giro's fuckin' finished, right?

- Right.

- But, then again, try too hard...

- You might get the fuckin' job.

https://www.youtube.com/watch?v=XGEX...rodiesandmusic
Citera
2021-03-30, 12:56
Medlem
glowniggers avatar
Skriv ut en massa kopior av ett dligt skrivet personligt brev dr du lmnar fretagsnamnet tomt. Sen fyller du bara i fretagsnamnet med blck p ditt generiska personliga brev och skickar ivg. De kommer garanterat att kasta din anskan s fort de ser den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in