2021-05-03, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sout34
Att det blev en fällande dom baserat på en story man TROR har hänt är helt obegripligt. Orkar inte tjafsa om bevis hit och dit det ser jag ni gjort tidigare i tråden. Och det tänker jag att hovrätten tar med i sitt beslut.
Man dömer alltså på en story där man tror att flickan har varit med om detta brott. Men vet inte. Det finns alltså tvivel. I juridik straffrätt skulle detta inte ha blivit en fällande dom.
Förstå vad detta innebär! Jag hoppas verkligen GM orkar efter allt han får gå igenom processa vidare. Men känner jag T rätt är det en som
inte ger upp i första taget.
Låter som en otäck psykopat det du beskriver
Citera
2021-05-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForfegforIRL
En dålig liknelse men den talar ändå sitt klara språk gällande din teori: bara för att min dotter sett ett lejon i skogen, ska jag då ringa länstyrelsen viltspårare?
Herregud, du anstränger dig verkligen för att missförstå!

JA om du upplever att ”lejonet” inte lämnar dig någon ro och att det skaver, då är det din skyldighet att vidta åtgärder.
Citera
2021-05-03, 13:45
Medlem
Citat:
Jag har läst allt inkl denna tråd. Jag precis som du tycker det är väldigt många frågetecken. Ja han är dömd men att vårdnadshavarnas berättelse ska vara avgörande i domen det håller inte i svensk rättssamhälle. Detta måste granskas !
Hur får du det till att föräldrarnas berättelse är avgörande?
Det flickan berättar i barnförhör är avgörande och STÖDS av föräldrarnas berättelse.

HUR Kan du få det till något suspekt?
Citera
2021-05-03, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Hur får du det till att föräldrarnas berättelse är avgörande?
Det flickan berättar i barnförhör är avgörande och STÖDS av föräldrarnas berättelse.

HUR Kan du få det till något suspekt?

Flickan säger inte att hon är utsatt för brott.
Mamman tolkar det som en snopp och anmäler . Flickan säger att det är en "hundleksak" som smäller, 20 cm från golvet i höjd med vaderna.
För mig är det ingen snopp.
Citera
2021-05-03, 14:12
Medlem
Citat:
Jag har läst allt inkl denna tråd. Jag precis som du tycker det är väldigt många frågetecken. Ja han är dömd men att vårdnadshavarnas berättelse ska vara avgörande i domen det håller inte i svensk rättssamhälle. Detta måste granskas !
Men gärningsmannens frus vittnesmål om hunden tycker många "Thomas-beskyddare" att är helt avgörande?
Citera
2021-05-03, 14:21
Medlem
Citat:
Flickan säger inte att hon är utsatt för brott.
Mamman tolkar det som en snopp och anmäler . Flickan säger att det är en "hundleksak" som smäller, 20 cm från golvet i höjd med vaderna.
För mig är det ingen snopp.

Du glömmer hur flickan beskriver något som känns som en dusch-slang, lite tjockare, inte varm och inte kall, inte mjuk och inte hård. Thomas instruerar henne att dra med ena handen och med båda händerna. Den är lite blöt. Hon säger att Thomas bara har kalsonger på sig. När hon är klar ber han henne att tvätta händerna!

Kan detta vara något annat än en femårings beskrivning av ett sexuellt övergrepp?
Senast redigerad av Spiskroken74 2021-05-03 kl. 14:34.
Citera
2021-05-03, 14:40
Medlem
Citat:
Patetisk tråd.
Jag har kontaktat tidningarna och en journalist har nappat på att gräva i detta. Som majoriteten i denna tråd ifrågasätts bevisvärdet som är alldeles för tunn i mina och många ögon.
Men så perfekt om en seriös journalist tar sig an detta fall.
Finns flera beröringspunkter med Bjästa-fallet där ”många i byn” skuldbelade BO och hyllade GM.

Tänk om Flashback kan vinna en till Guldspade?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/V%C3..._i_Bj%C3%A4sta
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-05-03 kl. 15:12.
Citera
2021-05-03, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForfegforIRL
Det har jag missat, men det är ju spridet så många rykten och osanningar här så det förvånar inte att du fortsätter med det.

Det jag säger enbart och det byggt på domen är att flickans berättelse kan med teknisk bevisning samt vittne intygas inte stämmer....
Din dumme fan -DET STÅR I DOMEN!!!
Och är vad flickan beskrivit i förhör.
Citera
2021-05-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Men så perfekt om en seriös journalist tar sig an detta fall.
Finns flera beröringspunkter med Bjästa-fallet där ”många i byn” skuldbelade BO och hyllade GM.

Tänk om Flashback kan vinna en till Guldspade?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/V%C3..._i_Bj%C3%A4sta

GM har minst en släkting i byn och detta verkar nu bli en infekterad konflikt i byn där ena eller båda familjer nog bör flytta.
Citera
2021-05-03, 18:09
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Är folk verkligen bindgalna!? Jag har inte läst FUP, men sammantaget är det helt uppenbart vad som hänt. Huva över huvudet, leka med en ”hundleksak” som ungen skulle dra i, ”tack för att du hjälpte mig” och att hon fick tvätta händerna efteråt. Tror inte alls på det där med att försvara pedofili, utan det är något som BO behöver komma tillrätta med.

Helt uppenbart.

Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ja visst är det bindgalet.
Och alla efterblivna anklagelser att föräldrarna gjorde fel som inte först kontaktade förövaren??!
Föräldrarna gjorde helt rätt enligt polisens råd och rekommendationer: föräldrarna ska INTE inte kontakta förövaren om misstanken och de ska absolut INTE försöka starta en egen utredning. Om den som misstänks ha begått sexuella övergrepp får information om misstanken innan polisen kan hålla förhör finns en risk att bevis kan undanröjas.
Men det är ju många Alias här inne som inte vill att flickan ska få rätt....

Infiltrerad har också en bedrövligt dålig kunskap vad gäller dessa vedervärdiga förövare, förståndshandikappade och socialt efterblivna!? Sicket skitsnack.
De allra flesta övergrepp begås av män som i någon form känner barnet och finns i familjens nära omgivning. De är ofta omtyckta och familjen litar på dem. Ack vad skenet kan bedra.

Skit, skrev fel... Pedofili är något som GM behöver komma tillrätta med, inte BO!!
Beklagar verkligen felskrivningen och det var inte min mening. Kan heller inte ändra det nu.

Jag har varken läst FUP eller domen, men av det som kommit ut i media så är det ändå helt uppenbart vad som hänt. Och vad människor skriver här på FB om ditt och datt innebär 0 bevisläge.

Killen fick 3 månader vad jag förstår. Väldigt lågt straff, men å andra sidan verkar inte lilltjejen ha tagit alltför mycket skada. Uppenbart är också att det pågår ett hatdrev mot BO med familj. Man kan ju undra varför, men tja... tänker man efter lite till så kanske man anar varför.

Ber återigen om ursäkt för felskrivningen!!
Citera
2021-05-03, 18:39
Medlem
Hummm..s avatar
Finns FUP, Stämningsansökan eller allra helst Domen att tillgå?
Citera
2021-05-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Finns FUP, Stämningsansökan eller allra helst Domen att tillgå?

Önskar också att någon kunde ladda upp FUP.

Domen: https://docdro.id/ignVc5b
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in