2021-03-19, 22:30
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Svinhöga skatter däruppe bara.

Kompenseras med råge av nära nog gratis boenden. Pengarna för en 2-rummare i Stockholm räcker till Skellefteås eller Umeås flottaste lyxvillor. Det är det som blir kvar i plånboken varje månad som räknas.
Citera
2021-03-19, 23:32
Medlem
Kragoms avatar
Ingen, men flytta ut på landet, här är det som gammalt
Citera
2021-03-19, 23:47
Medlem
Sundsvall, Härnösand och Örnsköldsvik kan du skippa. Sollefteå och Långsele (?) verkade hyfsat trevligt. Östersund tror jag är dåligt, 20år sen jag var dit så.. Skellefteå och Umeå är en big no no, Piteå är fint, vet dock inte hur läget ligger nu. Luleå är lite berikat åtminstone, Boden... Sett mer utländska än svenskar när jag passerat... Haparanda mestadels finnar, Pajala vettefanken om jag såg några utländska förutom lokala pizzerian..

Nej jag tycker du skall satsa på Karesuando. Möjligtvis Muodoslompolo.. Haha.
Citera
2021-03-20, 00:50
Medlem
TattooedFuckers avatar
Skippa städerna .

När jag var på anstalten uppe i Umeå sörbyn ( nordmaling hoppa ja av tåget på ) så gick o käkade på macken de var knappt några människor ute alls . Inge klotter , inge liv förutom 2-3 epatraktorer så tog jag taxi till anstalten .

Fråga taxichauffören om de var lugnt o han sa de är riktigt lugnt o skönt här och man åker in till Umeå nån gång ibland och handlar

Små hålor med nära på noll kollektiv trafik säger jag
Citera
2021-03-20, 01:05
Medlem
Flytta ännu mer norrut och till andra sidan gränsen, till Hammerfest i Norge. Knappt någon kulturberikning att tala om och hyffsad utbud på allting även om det ligger mitt ute i ingenstans. Blattarna där respekterar värdlandet och värdarna för deras givmildhet och vänlighet.
Citera
2021-03-20, 03:42
Medlem
Umeå är en vänstervriden katastrof där AFA dominerar klassrummen och campus!
Citera
2021-03-20, 08:28
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Berätta mer. På vilket sätt är urinvånarna "väldigt egendomliga"? Genuint intresserad..

I Östersund lider man av mindervärdeskomplex gentemot Sundsvall och Umeå och i Örnsköldsvik är man fientliga mot folk som inte är från trakten.
Citera
2021-03-20, 09:02
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Kalix.

Dit funderade jag på att flytta ett tag. Vet inte om det är så mycket att hänga i julgranen, men babbefritt och relativt nära finska gränsen.

Sökte på namnet "Ahmed" i orten Kalix på Ratsit. 15 träffar.
Citera
2021-03-20, 09:22
Medlem
Umeå är bra om man bortser från getto området Ålidhem.
Tror man ska passa sig för mindre orter med miljonprograms bostäder. Typ som Holmsund och Mellansel.
Sen ska man nog inte flytta dit skatten är som högst.
Citera
2021-03-20, 09:32
Medlem
Umeå, om du klarar av extremvänstern. Du kommer inte trivas i staden om du inte har liknande åsikter där ALLA tycker så.
Citera
2021-03-20, 09:45
Medlem
Absolutinte800s avatar
Som Umebo born and raised skulle jag säga välj någon av de andra städerna helt klart. Det är inte katastrof här och har aldrig varit, men berikningen är absolut sakta men säkert i tilltagande. Detta i kombination med en redan inhemsk ultra-vänsterliberal radikal hjärntvättad befolkning samt ”progressiva” studenter söderifrån med om möjligt ännu mindre sunt förnuft, gör tyvärr att det är en tidsfråga innan förfallet kommer även här.

Umeå har annars varit duktiga på att hålla gängkriminaliteten borta och haft hyfsat pli på segregationen, vilket är den endaste anledningen att det fortfarande är OK. Faktum är att många här överdriver problemen i dagsläget. Det är inte alls i närheten som i många andra större svenska problemstäder, ännu, men med politiken som kommer föras, sakta men säkert ökad berikning och en ständigt tilltagande minskning av det sunda förnuftet så är det tyvärr en tidsfråga innan gängen tar över och staden förfaller.

Så helt klart välj bort Umeå, dra nytta av att du har flera alternativ att välja på. Jag vet vad jag pratar om här, lita på det.
Citera
2021-03-20, 09:54
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Som Umebo born and raised skulle jag säga välj någon av de andra städerna helt klart. Det är inte katastrof här och har aldrig varit, men berikningen är absolut sakta men säkert i tilltagande. Detta i kombination med en redan inhemsk ultra-vänsterliberal radikal hjärntvättad befolkning samt ”progressiva” studenter söderifrån med om möjligt ännu mindre sunt förnuft, gör tyvärr att det är en tidsfråga innan förfallet kommer även här.

Umeå har annars varit duktiga på att hålla gängkriminaliteten borta och haft hyfsat pli på segregationen, vilket är den endaste anledningen att det fortfarande är OK. Faktum är att många här överdriver problemen i dagsläget. Det är inte alls i närheten som i många andra större svenska problemstäder, ännu, men med politiken som kommer föras, sakta men säkert ökad berikning och en ständigt tilltagande minskning av det sunda förnuftet så är det tyvärr en tidsfråga innan gängen tar över och staden förfaller.

Så helt klart välj bort Umeå, dra nytta av att du har flera alternativ att välja på. Jag vet vad jag pratar om här, lita på det.

Hur är det med tätorterna och byarna strax utanför Umeå? Exempelvis Brännland och Baggböle? Där finns väl ingen berikning? Vad är det för folk som bor där? Är det dyrt eller billigt? När jag varit i Umeå och närområdet har jag tyckt att dessa områden ser trevliga ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in