Citat:
Ursprungligen postat av
Absolutinte800
Som Umebo born and raised skulle jag säga välj någon av de andra städerna helt klart. Det är inte katastrof här och har aldrig varit, men berikningen är absolut sakta men säkert i tilltagande. Detta i kombination med en redan inhemsk ultra-vänsterliberal radikal hjärntvättad befolkning samt ”progressiva” studenter söderifrån med om möjligt ännu mindre sunt förnuft, gör tyvärr att det är en tidsfråga innan förfallet kommer även här.
Umeå har annars varit duktiga på att hålla gängkriminaliteten borta och haft hyfsat pli på segregationen, vilket är den endaste anledningen att det fortfarande är OK. Faktum är att många här överdriver problemen i dagsläget. Det är inte alls i närheten som i många andra större svenska problemstäder, ännu, men med politiken som kommer föras, sakta men säkert ökad berikning och en ständigt tilltagande minskning av det sunda förnuftet så är det tyvärr en tidsfråga innan gängen tar över och staden förfaller.
Så helt klart välj bort Umeå, dra nytta av att du har flera alternativ att välja på. Jag vet vad jag pratar om här, lita på det.
Hur är det med tätorterna och byarna strax utanför Umeå? Exempelvis Brännland och Baggböle? Där finns väl ingen berikning? Vad är det för folk som bor där? Är det dyrt eller billigt? När jag varit i Umeå och närområdet har jag tyckt att dessa områden ser trevliga ut.