2021-04-24, 15:39
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Hon visar ta mig fan tuttarna i vart enda jäkla avsnitt! Är det det serien går ut på??

Jag gillar serien, men har också reagerat på det. Det känns så omotiverat också. Som när hon stod och grät i duschen i avsnitt 5. Istället för att zooma in hennes ansikte, eller låta henne sitta ner och gråta, skulle hon stå vänd mot kameran så brösten var i fokus. Jag tyckte inte synd om karaktären, utan enbart skådespelaren.
Citera
2021-04-24, 16:51
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Jävlar, klart det är, menade Jylland.
Jag var hop med en dansk tjej från Århus (Jylland) för typ 20 år sedan. jag begrep fan aldrig vad hon sade om hon inte ansträngde sig att prata 'riksdanska.'

Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Om det är hennes.
Det är nog hennes egna silikonstrutar. Jag tror inte budgeten medgav sådana extravaganser som du länkade till.

Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag gillar serien, men har också reagerat på det. Det känns så omotiverat också. Som när hon stod och grät i duschen i avsnitt 5. Istället för att zooma in hennes ansikte, eller låta henne sitta ner och gråta, skulle hon stå vänd mot kameran så brösten var i fokus. Jag tyckte inte synd om karaktären, utan enbart skådespelaren.
Det kändes faktiskt krystat redan från början när dottern väckte henne i första avsnittet och hon låg där med tuttarna i vädret under årets kallaste natt i en sketen hyreslägenhet som lär ha hållt max 18 grader.
Citera
2021-04-24, 23:33
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Nejdå. Många svenska deckare gör väl just detta, att med något avsnitt kvar avslöjar mördaren - ett avsnitt om hur det skedde, ett om hur de griper henne.

Kanske sett för få svenska deckare. Vi får se. Du kan ha rätt.
Citera
2021-04-25, 05:09
Medlem
fearreapers avatar
Vilket förbannat dåligt slut 🤣
Citera
2021-04-25, 08:55
Medlem
Sista avsnittet

Citera
2021-04-25, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Sista avsnittet

Håller med.

Citera
2021-04-25, 09:22
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Jag var hop med en dansk tjej från Århus (Jylland) för typ 20 år sedan. jag begrep fan aldrig vad hon sade om hon inte ansträngde sig att prata 'riksdanska.'

Det är nog hennes egna silikonstrutar. Jag tror inte budgeten medgav sådana extravaganser som du länkade till.

Det kändes faktiskt krystat redan från början när dottern väckte henne i första avsnittet och hon låg där med tuttarna i vädret under årets kallaste natt i en sketen hyreslägenhet som lär ha hållt max 18 grader.

Jennies tuttar var fanimej det enda man kommer att minnas. Det enda vi vill se mer av. Men serien är grått, grått, grått. Deprimerande grått.
Citera
2021-04-25, 10:23
Medlem
Så var eländet äntligen över. Varför insåg jag inte det från början och struntade i denna serie.
Citera
2021-04-25, 11:38
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Så var eländet äntligen över. Varför insåg jag inte det från början och struntade i denna serie.
Din första mening sätter huvudet på spiken men det var till och med värre än det låter. Hon fick inte bara springa med, de gav henne en pistol och låter henne gå in först i lägenheten. Serien blev sämre för varje avsnitt, det var helt enkelt inte spännande eller fångande.
Citera
2021-04-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Håller med.

Citera
2021-04-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Helt plötsligt är Alice i Danmark och har den osannolika turen att få syn på Maria. Ingen om hur detta var möjligt.
Att denna serie skrivs upp som otroligt bra är obegripligt.
Citera
2021-04-25, 21:36
Medlem
Tuttarna, återkommande, skulle väl symbolisera modersmjölk. Snöänglar, tja BVC-danskan gjorde väl nästan en sådan är hon kom upp ur isvaken. Tramsigt när manusförfattare försöker vara litterära. Och det blev mååånga plotholes som påpekats -- plus Shanti Rooney...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in