2021-03-14, 20:30
Medlem
HerrKaleuns avatar
Snöänglar, svensk dramaserie med premiär 28 mars.

Citat:
Samtidigt som Sverige lamslås av ett kraftigt snöoväder natten innan julafton, försvinner oförklarligt den fem veckor gamla babyn Lukas från sitt hem i en sliten förort till Stockholm. De unga föräldrarna är i chock. Men den erfarna polisen Alice anar att något inte stämmer i deras historier. Hon blir besatt av fallet. En BVC-sköterska har också uttryckt oro för babyns säkerhet. Allt fler blickar riktas mot Lukas mamma Jenni som har varit påverkad av sömntabletter och själv inte minns något av natten. Även hennes mamma Kajsa börjar tvivla på sin dotter. Vad hände egentligen den där natten, och var är Lukas?

https://www.svtplay.se/snoanglar
Citera
2021-03-27, 22:41
Medlem
mishimas avatar
Ruggig mörk socialrealism. Här finns noll glädje, ljus eller framtidstro.

Glöm inte att ta era lyckopiller innan ni kollar. Det här är 100 nyanser av grått.

Jag är härdad när det gäller genren, men mycket som tar emot här.
Citera
2021-03-28, 03:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ruggig mörk socialrealism. Här finns noll glädje, ljus eller framtidstro.

Glöm inte att ta era lyckopiller innan ni kollar. Det här är 100 nyanser av grått.

Jag är härdad när det gäller genren, men mycket som tar emot här.

"TV-RECENSION Mindre spektakulär än ”Bron” – men minst lika stark.
Svensk-danska, tragiska ”Snöänglar” bör vara en given succé för SVT."

"Den nya svenska SVT-serien ”Snöänglar” kretsar kring en försvunnen bebis. En skräckinjagande startpunkt för en både inkännande och spännande helvetesresa genom ett Sverige i marginalen"
Citera
2021-03-28, 08:38
Medlem
Att se denna när vi går mot ljusare tider gör det kanske för glatt. Kanske ska vänta till november innan man kollar.
Citera
2021-03-28, 14:15
Medlem
Scalpings avatar
känns som en vanlig svensk TV-serie/film

- danskar *check
- dyster färgskala *check
- eva Melander *check
- ardalan esmaili *check
- dyster stråkmusik *check

sett första, men ser resten när allt är släppt.
Citera
2021-03-28, 14:26
Medlem
Det pratas i media om den nya succén efter tunna blå linjen.
Tillåt mig tvivla. Vem fan vill avsluta helgen med att glo på jakten efter ett försvunnet spädbarn? Måste vara samma udda personer som kollar på tv-serier av typen ”Barnakuten”.
Citera
2021-03-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
"TV-RECENSION Mindre spektakulär än ”Bron” – men minst lika stark.
Svensk-danska, tragiska ”Snöänglar” bör vara en given succé för SVT."

"Den nya svenska SVT-serien ”Snöänglar” kretsar kring en försvunnen bebis. En skräckinjagande startpunkt för en både inkännande och spännande helvetesresa genom ett Sverige i marginalen"

På vilket sätt var bron ”stark”! Den var en bra thriller-serie men stark kan jag knappast förknippa den med.
Citera
2021-03-28, 20:09
Medlem
Min teori efter avsnitt 1, vilket också stärktes i avsnitt 2.

Citera
2021-03-28, 22:05
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Min teori efter avsnitt 1, vilket också stärktes i avsnitt 2.

Har bara sett del 1, men mina tankar går mot samma håll.
Eller så är det detta serieskaparen vill att vi ska tro, vilket är ett ett välkänt knep.
Citera
2021-03-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Har bara sett del 1, men mina tankar går mot samma håll.
Eller så är det detta serieskaparen vill att vi ska tro, vilket är ett ett välkänt knep.
Ja, så kan det också vara.

En annan teori men det är för jag sett del 2 och läst vad som händer i kommande avsnitt del 3
Senast redigerad av arline 2021-03-28 kl. 22:43.
Citera
2021-03-29, 07:50
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Jenni var djäkla fin, snyyga bröst också. Graviditeten var på riktigt också. Det kommer säkert fler heta scener med henne. Men det är väl ganska klart vem som norpat baby?

Citera
2021-03-29, 11:03
Medlem
Äh, allt känns ju för tillrättalagt, asplund ska försöka föreställa ngn wt-brud i orten som är ihop med en blatte, men hon är fortfarande för snygg och städad. Lite tjat om hennes sillisar och psykiska ohälsa hjälper inte. För många etablerade skådisar varav typ hälften varit med i dessa norrlänska serier senaste (den där albin, poliskvinnan och esmaili) så tänker på deras andra roller. Vill man ha obehaglig socialrealiam i orten är ju ex. "I taket lyser alla stjärnor" bättre, eller såklart bäst utomlands såsom "fisktank"'. Men i övrigt helt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in