2021-03-12, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är väl självklart att det ligger i patientens intresse att vara ödmjuk och sympatisk när den lägger sitt liv i en läkares händer.

Du har forfarande inte svarat på frågan om varför du tror att den 20 åriga flickan med ångest skulle ha varit otrevlig när hon klev in där?

Jag menar jag som vit hade ju förstått om din dotter hade kommit in där o haft världens jävla ångest. Inte fan hade jag gått in i kafferummet o kallat henne för en retard efter.
Citera
2021-03-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Det är inte många vettiga läkare man stött på i livet. De kan gärna dra in legitimationerna för de här tre idioterna. Karriärmässigt självmord. Det är ju extremt svårt att bli av med legitimationen men det här kanske räcker.
Dom var väl AT-läkare? Då har man väl inte fått sin legitimation ännu.
Citera
2021-03-12, 17:57
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Du har forfarande inte svarat på frågan om varför du tror att den 20 åriga flickan med ångest skulle ha varit otrevlig när hon klev in där?

Jag menar jag som vit hade ju förstått om din dotter hade kommit in där o haft världens jävla ångest. Inte fan hade jag gått in i kafferummet o kallat henne för en retard efter.

Hade du snackat skit om Babben som kommer med halva släkten och skriker i akutmottagningen?
Citera
2021-03-12, 18:00
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:

Hon är ingen flicka, utan en kvinna eller tjej. Hon är 20 år.

Det där är självklart helt oacceptabelt och obefogat. Jag tror inte att hon var otrevlig. Jag förstår inte varför du ställer den frågan till mig. Jag snackar bara skit om patienter när det är befogat. Jag skulle aldrig prata skit om den unge tjejen.
Citera
2021-03-12, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Hade du snackat skit om Babben som kommer med halva släkten och skriker i akutmottagningen?

Ja. För att dom beter sig som idioter så nån måste ju försöka lugna ner det.

Alltså precis som Ducadream säger att hon gör.

Men. Det här var en 20 årig flicka som var rädd för döden.
Vem var det hon taskig emot? Vilken scen ställde hon till?

Rätt stor skillnad på ett gäng babbar som står o hotas o skriker, eller en 20 årig som frågar om hon kommer dö snart, tycker du ej?
Citera
2021-03-12, 18:06
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:

Eftersom du skriver Babben med stor bokstav, så vill jag minnas hur Babben Larsson brukade driva med arrogant vårdpersonal. Det är uppenbarligen ett problem i Sverige, och vissa ska helt enkelt inte vara läkare.
Citera
2021-03-12, 18:09
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ja. För att dom beter sig som idioter så nån måste ju försöka lugna ner det.

Där har du svaret, folk beter sig som idioter. Och då snackar man skit om dom.

Hur vet du hur denna 20 åriga flicka betedde sig?
Citera
2021-03-12, 18:09
Medlem
Citat:
Jag snackar bara skit om patienter när det är befogat.

Nej, man "snackar inte skit" om patienter. Man rådgör med kollegor om kontakten med en viss patient upplevs som jobbig av en eller annan anledning, bakom stängd dörr och utan nedsättande kommentarer, med patientens bästa i åtanke.
Det som är mest oroande här är väl egentligen de här tre läkarnas attityd mot patienterna: om man reagerar på patienternas upplevda symtom med förakt och hånfulla kommentarer, så riskerar man att ignorera eller missa saker som har betydelse för patientens hälsa. Resultatet kan i värsta fall bli en vårdskada och feldiagnosticering.
Citera
2021-03-12, 18:10
Bannlyst
Citat:
Hon är ingen flicka, utan en kvinna eller tjej. Hon är 20 år.

Det där är självklart helt oacceptabelt och obefogat. Jag tror inte att hon var otrevlig. Jag förstår inte varför du ställer den frågan till mig. Jag snackar bara skit om patienter när det är befogat. Jag skulle aldrig prata skit om den unge tjejen.

20 år. Då är hon fortfarande en flicka. O det vet du med!

Och nej, jag vet att du inte hade snackat skit om den här tjejen.

Men det gjorde hon nu..

Att jag ställer den här frågan nu är för att du sitter o skyddar hennes beteende utav bara helvete. ”Förmodligen var hon en idiot” är vad du säger i princip.

Min poäng är att det är doktorn som är en idiot i det här fallet. Du behöver inte känna att du ska sitta här o skydda henne.

För du säger en sak. ”Jag skulle kalla någon för en idiot om den betedde sig som det!”

Där håller jag helt med dig! Varsågod förfan! Kör så det rycker om det.

Men en 20 årig flicka som ställer en fråga om hon kommer dö?
Varför skulle det va ett idiot beteende?
Citera
2021-03-12, 18:11
Bannlyst
Citat:
Där har du svaret, folk beter sig som idioter. Och då snackar man skit om dom.

Hur vet du hur denna 20 åriga flicka betedde sig?

Därför att det säger sig själv.
Citera
2021-03-12, 18:13
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Därför att det säger sig själv.

Så hur betedde sig flickan? Hur vet du att hon inte ringt 20 gånger per dag, mailat 400 gånger och som en uppmärksamhetskåt fjortis stått med mobilen filmat sitt utspel för att verka häftig?
Citera
2021-03-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ja, och ett av dem är att prata skit just om patienter som varit jobbiga. Om jag känner för det.
Att "prata skit" vid fikabordet är ju något helt annat (till och med det känns halvproffsigt om man är läkare, men fine). De här individerna har dock visat sig olämpliga för yrket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in