2021-03-25, 19:23
Medlem
Den enda som vill att denna historia fortsätter är Lambertz som uppenbarligen tar all chans att vara i rampljuset när han fått chansen.
Vilket jag tycker är ansvarslöst gubbigt oavsett vad tjejen gjort.
Citera
2021-03-25, 19:24
Medlem
Larasofts avatar
Jag tror alla varit med om personer som blivit pruttfulla, inte kränker man dem för att man kan? Förr hette det sexuellt utnyttjande, numera våldtäkt. Därmed har jag inte tagit ställning i ansvarsfrågan.
Citera
2021-03-25, 19:24
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Han sa det i samband med intervjuv
Fattar inte att du orkar backa GL
Kvinnan tvingas nu leva gömd pga hatet.

Med tanke på hur många liv denna kvinna verkar ha trashat så är det märkligt att du backar henne.
Märk väl, GL verkar vara en mupp av sällan skådat slag, men det verkar onekligen inte vara en våldtäktsman, inte heller de andra målen verkar vara våldtäkter.

Det har avhandlats framlänges och baklänges i tråden, det rimligaste att anta är att hon är farlig för samhället. Hon bör lagföras och spärras in.
Citera
2021-03-25, 19:25
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Menar du att porrskådisar och människor med diagnoser inte kan bli våldtagna?
Du vet att de flesta blir nedlagda oavsett om våldtäkten skett eller inte?

Varför skulle jag mena det? Däremot så pekar det på vad hon är för en person. Det är lättare att bilda sig en uppfattning om vad man har för människa att göra.

Så fort man förstår att man har att göra med en narcissitiskt störd individ, så kan man därefter enbart gå på rena bevis i form av videoinspelningar. Knappt ljudinspelningar är tillräckliga i de fall. De är experter på att manipulera och spela teater.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Den enda som vill att denna historia fortsätter är Lambertz som uppenbarligen tar all chans att vara i rampljuset när han fått chansen.
Vilket jag tycker är ansvarslöst gubbigt oavsett vad tjejen gjort.

Varför skulle det vara ansvarslöst? Lambertz själv polisanmälde henne för att det är han som har blivit våldtagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Kränker? Det är en försvarare som lär ut vad som händer när en kvinna falskt anmäler. Du verkar fått om bakfoten vad en kränkning är. Kränkningen skedde för mannen som satt oskyldigt häktad och blev dömd av TR för att helt frikännas av HR. Stort skadestånd fick mannen. Det är en kränkning i en rättsstat. Det du inte fattar är att hon inte är trovärdig efter sina tidigare anmälningar. Anmälan nr 4 gick inte hem helt enkelt. Ingen skall dömas eller häktas oskyldig det är en gigantisk kränkning.
Tidigare anmälningar för detta fall. Varje fall ska dömas för sig. Det finns många kvinnor som hamnar i destruktiva situationer gång på gång. Att förundersökning lades ner betyder inte att kvinnan ljög. Dessutom gick Lambertz över alla gränser under sin presskonferens
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nej kanske bättre att individerna tar tag i sina liv och försöker må bättre . Finns hjälp att få bara viljan finns.
Ibland hjälper inte den bästa hjälp som finns att tillgå. Varesig det är alkohol eller droger.
(FB) Åhus: Polisinsats vid misstanke om grovt brott 2018-04-10 (kvinna avliden)

Alkoholism kan var ärftligt och det är underbart att bli fri ifrån detta helvete om man lyckas, trots tomheten efteråt.
Citera
2021-03-25, 19:26
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Men om de väljer att dricka så är det på någon annans ansvar?

Nej alltid individens egna ansvar men trasiga människor har svårt hantera drickandet det slutar många ggr illa istället för att ge glädje.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Varför skulle jag mena det? Däremot så pekar det på vad hon är för en person. Det är lättare att bilda sig en uppfattning om vad man har för människa att göra.

Så fort man förstår att man har att göra med en narcissitiskt störd individ, så kan man därefter enbart gå på rena bevis i form av videoinspelningar. Knappt ljudinspelningar är tillräckliga i de fall. De är experter på att manipulera och spela teater.
Och det bygger du på vad? Du vet ingenting om det.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja, jag håller inte med. I och med att GL fick gå ut i media oemotsagd är det rimligt att EA nu får ge sin version som ett genmäle.

Oemotsagd är det minsta han är. EA's saga har dominerat och även nu när hon är avslöjad som en serieförbryterska tar media hennes parti. Det här landet är ett u-land.
Citera
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag tror alla varit med om personer som blivit pruttfulla, inte kränker man dem för att man kan? Förr hette det sexuellt utnyttjande, numera våldtäkt. Därmed har jag inte tagit ställning i ansvarsfrågan.

Vem vet? I detta fall är det inte klarlagt vad som skett, alls faktiskt.
Sex har dom haft, en säger frivilligt, en säger inte frivilligt.
En är inte trovärdig men ung och kvinna, en är trovärdig, men gammal och man.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vart kommer bedrägeri in i bilden?

Hon vill skinna honom på pengar, rimligen 100.000 kr eller däromkring.

Hon har försökt med samma sak förut och även det har blivit nedlagt. Försök begripa att personer med narcissistisk personlighetsstörning inte är som normalt tänkande individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in