2021-03-17, 10:50
Medlem
irishrages avatar
Bild på BO?
Citera
2021-03-17, 10:50
Medlem
Jag tror att GL är en oskyldig man som fallit offer för feminism och metoo, inget annat.

Dessutom kan i princip vad som helst klassas som våldtäkt idag, när samtyckeslagen trädde i kraft blev det ytterligare lättare att döma män för våldtäkt.
Citera
2021-03-17, 10:52
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Ställdes in. Nytt förberedande sammanträde är 8 april

Du börjar det likna något. Då kan vi nog också konstatera om att det rör sig om ett enskilt åtal.

Det är ytterst ovanligt med förberedande sammanträden i brottmål som förs av åklagare.
Citera
2021-03-17, 10:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
1. Att det var väninnan som var drivande och anmälde har framkommit i tråden.
2. Att jag inte kan frigöra mig från tanken betyder inte att det måste vara Cissi "män med makt ska inte få bete sig: Wallin

Från igår, 08:14:
Om Cissi Wallin vore väninnan. hade hon inte fyllt sin Instagram med olika slagord & jävulskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Attraktiv och utåtriktad"? You wish..

En vacker kvinna väcker ju uppmärksamhet, men det tolkas inte som att "männen har halva inne". En vacker kvinna tolkas tvärtom ngt ouppnåeligt.

Många män vågar inte gå fram till en vacker kvinna för att de inte tror sig ha en chans i helvetet med henne. Det har ju många vackra kvinnor vittnat om i media.

Sen finns det knäppgökar bland män som saknar självinsikt. Likaså som det tycks finnas den här sortens "våldtäktsoffer" som tycks hamna i samma situation gång efter annan..
Noterar att dina spekulationer saknar grund. Utan verkar bygga mest på en kombination av taskigt självförtroende och kvinnoförakt. Jag skulle helst se att det slutades spekuleras så mycket i tråden. Låt i stället rättvisan ha sin gång. Det kan hända att GL är skyldig, det kan också hända att han inte är skyldig. Vi vet inte, och inga sådana här lösa spekulationer i den här tråden kommer att reda ut den frågan. Tycker i.o.f.s. inte det är rimligt att ett antal män i tråden är bombsäkra på grundantagandet att kvinnan önskar gå igenom hela den här processen bara för att smutskasta GL (som ju var kvinnans mentor och någon som hon såg upp till).
Citera
Medlem
Mer.info.007s avatar
Tingsrätten friade en man från våldtäkt som hade dömts till fängelse. Vilken tur att han blev frikänd. Annars hade han varit oskyldigt dömd.
Citera
2021-03-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Du börjar det likna något. Då kan vi nog också konstatera om att det rör sig om ett enskilt åtal.

Det är ytterst ovanligt med förberedande sammanträden i brottmål som förs av åklagare.

I dagboken anges att följande är kallade till sammanträdet 8 april: kammaråklagaren, målsägandebiträdet och offentliga försvararen. Ser att det för något år sedan hade ställts in en huf pga "nedläggningsbeslut överprövat".
Citera
2021-03-17, 10:58
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Enligt GW skall det handla om tre anmälningar före den nu aktuella mot GL.

https://www.tv4.se/klipp/va/13327880/gw-om-goran-lambertz-en-strategi-att-namnge-sig-sjalv

Men vad säger GW? Hörde jag fel eller säger han något som kan tolkas att bara 10 % av alla åtalade för våldtäkt blir fällda? Det kan ju omöjligt stämma utan det handlar väl om max 10 % av alla anmälda fall.

Har inga siffor framför mig men när det väl går till åtal så måste det ju vara långt mer än 50 % som döms så jag har svårt att förstå påståendet om att GL har oddsen på sin sida.
Citera
Medlem
Reardons avatar
Det finns förstås stämningsansökan och sannolikt svaromål i förtalsmålet...de handlingarna skulle vara intressanta att läsa.
Citera
Medlem
fermions avatar
En allmän betraktelse vad gäller att "trovärdiga berättelser" anses ha bevisvärde är ju att evolutionen ( liksom vad gäller andra virus som Corona ) skapar hållbara memer. En advokat känner givetvis till dessa, men även en rutinerad anmälare eller välvillig Polis. Detta gäller förstås oavsett om man blivit våldtagen eller ej att man framförallt vill vinna i rätten.
På samma sätt, fast åt andra hållet, är det ju tex med asylskäl, där man slänger passet och berättar en beprövat "trovärdig" historia.
Bedömningssporter påverkas av publiken
Citera
2021-03-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag skulle nog säga att kvinnans berättelse är trovärdig eftersom hon anmälde honom. Betänk att de har haft kontakt länge, att han varit som en "extrapappa" för henne o.s.v. Något som kan sägas beläggas av att han bjuder hem henne att fira julafton med honom, på tu man hand antar jag.

Hur är egentligen hans civilstatus? Jag har länge undrat. Han är skriven i Luthagen tror jag, men ses ofta på buss 7, där han brukar kliva av i Norby. Jag har ofta funderat på vad han gör där och gissat på barnbarn, en exfru eller kanske något pök. Likaså ses han väl ofta i Gottsunda för att vara skriven i stan. På Willys köpte han bland annat godis i julas, därför min tanke om barnbarn (men även tonårstjejer och unga kvinnor gillar ju godis).

Alltså, att hennes anmälan bygger på sanning tycker åtminstone jag verkar vara rimligare än att hon skulle vara en kallhamrad, beräknande student som planerat detta länge.

Nej. Han är skriven i Norby - sen 1971. I samma villa..Dessförinnan Linköpingsbo och Kisabo.

Alla tre barnen har en dold adress, men Petter bor i Stockholm och Karin och Hanna bor i Uppsala.

Göran är en änkeman. Hans fru Susanne Thisted Lambertz dog i september 2018.
Citera
2021-03-17, 11:05
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
I dagboken anges att följande är kallade till sammanträdet 8 april: kammaråklagaren, målsägandebiträdet och offentliga försvararen. Ser att det för något år sedan hade ställts in en huf pga "nedläggningsbeslut överprövat".

Hmm...kan du inte lägga upp dagboksbladet?

Kan det förhålla sig så att det börjat med enskilt åtal som sen tagits över av åklagaren efter en överprövning av ett tidigare nedläggningsbeslut? Får fundera på om det är möjligt med ett sådant övertagande.

Vid närmare eftertanke så låter det mer som om åklagaren efter åtal väckts beslutat lägga ner talan men att det sen överprövats.

Upp med bladet nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in