2021-03-26, 23:47
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vi vet väl inte, kan vara skadestånd/försäkringspengar, sexköp som gick "fel". Men nu när du säger det, hon kanske jobbade på ett förhållande med giftermål och sedan räkade han berätta om sin nya särbo, 36 år gammal i Skåne.....på Julafton. Så brann det i proppskåpet på henne.....

Spekulation.

Vänta lite, nu blir det fascinerande. Lambertz var otrogen läste jag, han har alltså en 36-årig särbo som bor i Skåne?

Kladdaren Lambertz blir slemmigare och slemmigare.
Citera
2021-03-26, 23:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Tja, det framgår ju i tråden jag länkade samt tråden som länkades gällande förtalsanmälan mot E.A. som P.A. verkar ha upprättat.

P.A. verkar drivit något projekt som kallades för "Bella Donnas" eller liknande vill jag minnas. Är en del år sedan så minns inte alla detaljer. Det gick ut på att fotografera unga, vilsna kvinnor i utmanande klädsel samt nakna. Ofta sprit inblandat. P.A. lär dessutom haft sex med kvinnorna, många lär ha ställt upp frivilligt, men rykten säger att flera drogades ned.

P.A. verkar ha ett stort intresse i motorcyklar, och plåtningarna + knulleriet lär skett i något garage det har snackats om en del.

P.A. har ett alter-ego där han kallar sig för "Vladimir Rodjenko". Det är hans "artistnamn" som han använder sig av som fotograf. Googlar man namnet kommer en del bilder upp.

https://m.facebook.com/Vladimir-Rodjenko-148361148557621/?refid=52&__tn__=C-R

Att han är fotograf är nog mer en gimmick för att lura in vilsna tjejer i att göra någon sorts modellkarriär. Även om han är hyfsad fotograf och vissa bilder är estetiskt tilltalande så finns det ju något smutsigt (destruktivt) bakom det hela.

Han verkar ha 2 personligheter, känns som han har en bra, skötsam sida, och en mörk beroende av vem som berättar.

Själv har jag ingen aning om vem han är.....
Citera
2021-03-26, 23:50
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Det ska bli väldigt intressant att se hur det går i förtalsmålet, hon måste ju för helvete bli fälld (med CW färskt i våra minnen).
Dessutom planerar väl MÄ att anmäla henne för falsk tillvitelse också. Undra vad anarkafeministerna kommer att grina om då, hur orättvist det är att kvinnor som ljuger och manipulerar faktiskt får sitt straff?

Ja, det blir en anmälan om falsk tillvitelse så fort de är färdiga med förtalsmålet. GL kommer köra stenhårt nu.

Kan inte nog poängtera följande video. Den är helt fantastisk. Här beskrivs MÄ's tidigare ihopfabricerade våldtäktsanklagelse.

https://www.youtube.com/watch?v=STsVHHTCt_4&t=1226s
Citera
Medlem
GeleZachas avatar
Nu har jag tack vare en schysst flashbackare fått tillgång till en fil för att kunna titta på pressträffen. Efter att ha tittat på den måste jag säga att jag blev chockad över att SVT censurerade pressträffen i efterhand, hade väntat mig något mycket värre. Från GL:s perspektiv har han ju intresse av att kalla henne lögnare och bedragerska, liksom GL var en våldtäktsman från målsägandens perspektiv, oavsett vad som är sant och inte. SVT hade ju aldrig censurerat målsägandens pressträff om hon kallade GL för våldtäktsman i den.
Jag tror att GL var oskyldig, även om hans "kladd" såklart kan anses som olämpligt (men det är ju stor skillnad mellan kladd och våldtäkt). Möjligheten finns såklart dock också att GL ljuger, eller att sanningen ligger någonstans mittemellan de bådas berättelser. Nu dömdes han dock inte, och skall betraktas som oskyldig inför samhället. Ska bli spännande att läsa boken om han nu lyckas släppa den (vilket jag tyvärr är ganska skeptisk till).
Citera
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Han verkar ha 2 personligheter, känns som han har en bra, skötsam sida, och en mörk beroende av vem som berättar.

Själv har jag ingen aning om vem han är.....

Ja, så är det.

Såg du att jag bad om ursäkt? Misstolkade ditt inlägg och läste för snabbt, missuppfattade det som att du själv hade spelat in sexuella akter för att samla bevis vid anmälningar, och hängt med tvivelaktigt klientel som du legat med.
Citera
2021-03-26, 23:51
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är möjligt, att han talade om hur han kladdat på en 20 kvinnor genom åren verkar vara en skrik efter beröm, "jag får fitta, ser ni..."

Gubben är så patetisk att han troligen ljög om siffran.

Nu ger jag inget för kvinnan i detta fall men inget heller för kladdaren. En man kladdar inte. Så enkelt är det. Är man dessutom 71 och inte kan avstyra det har man grava problem. Kladda är inte synonymt med t.ex. hångla eller smeka.
Citera
2021-03-27, 00:00
Medlem
Det måste väl ändå vara väldigt långsökt att kalla det han sade under presskonferensen för förtal? Bara genom att förneka brottet menar han ju per automatik att kvinnan är en lögnare. Och den rimligaste förklaringen till att hon valde att ljuga var enligt hans bedömning att hon var en bedragare.

Detta är ju bara ett grundläggande försvar från någon som anser sig vara oskyldig. Det är rentav ett nödvändigt försvar från någon som inte vill bli betraktad som skyldig i allmänhetens ögon. Vad skulle han annars ha svarat på frågan om varför han anmäldes för våldtäkt? "Jag vet inte"? "Inga kommentarer"? Då låter det ju direkt som att han har något att dölja.
Citera
2021-03-27, 00:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Vänta lite, nu blir det fascinerande. Lambertz var otrogen läste jag, han har alltså en 36-årig särbo som bor i Skåne?

Kladdaren Lambertz blir slemmigare och slemmigare.

Jaa, hahaa, den såg man inte komma.

Hon är tydligen jurist....
Citera
2021-03-27, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det måste väl ändå vara väldigt långsökt att kalla det han sade under presskonferensen för förtal? Bara genom att förneka brottet menar han ju per automatik att kvinnan är en lögnare. Och den rimligaste förklaringen till att hon valde att ljuga var enligt hans bedömning att hon var en bedragare.

Detta är ju bara ett grundläggande försvar från någon som anser sig vara oskyldig. Det är rentav ett nödvändigt försvar från någon som inte vill bli betraktad som skyldig i allmänhetens ögon. Vad skulle han annars ha svarat på frågan om varför han anmäldes för våldtäkt? "Jag vet inte"? "Inga kommentarer"? Då låter det ju direkt som att han har något att dölja.

Han agerande var omintetgöra henne i vad som kom att bli den bisarraste presskonferensen sedan Sveriges television startade.
Citera
2021-03-27, 00:09
Bannlyst
Vem är den här 36-årige särbon till Lambertz?
Citera
2021-03-27, 00:12
Bannlyst
Nog hade det inte varit fel om polisanmälan från Lambertzs våldtäktsoffer lades upp här?
Citera
2021-03-27, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Han agerande var omintetgöra henne i vad som kom att bli den bisarraste presskonferensen sedan Sveriges television startade.
Det är omöjligt att försvara sig i en sådan här sak utan att kritisera den som anklagat en. Hade han inte sagt de saker han sade under presskonferensen så hade betydligt många fler sett honom som en våldtäktsman idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in