2021-03-23, 19:45
Medlem
irishrages avatar
Fy den här kvinnan har fått stå oemotsagd och skyddade uppfifter. Får alla det? Lambertz har rätt. Polis och åklagare behöver se över hur det jobbar. Det här visar bara att vemm som helst kan råka ut för falsk våldtäktsanmälan!
Citera
2021-03-23, 19:45
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Du får allt läsa lite bättre innan du skriver och postar dumheter.

Du gör föga skäl för den intelligens du förhäver dig med i din signatur. Det som uttryckligen lovas gäller. Ockhams rakkniv.
Citera
2021-03-23, 19:46
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Nu var ju GL enligt egen uppgift helt omedveten om historiken vid tidpunkten för deras umgänge.
Du får påminna mig om jag missminner mig, men det där utlåtandet GL ska ha skrivit enligt dig i ett förtalsmål, gällde vad jag har kunnat läsa mig till i tråden att hon anmält en man för våldtäkt, som friades helt, men hon ändå efter den friande domen spred ut i sociala medier att han våldtagit henne.
Eller menar du med "historiken" något annat.
Citat:
Beroendeställning i lagens mening skulle jag inte påstå.

Däremot i ett visst underläge då hon kan ha upplevt sig beroende av GLs rättsliga utlåtande och att han skulle vidhålla det i förtalsmålet. Om han blev"klängig" och kanske sur när han blev avvisad kan det förstärka känslan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Kan det var så att han kände till hennes tidigare anmälningar och därmed visste att han skulle klara sig med våldtäkt ?

Självklart kan det teoretiskt vara så. Och det vet du om.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag frågar ju dig.

Haha ja jag märker det trots att jag skrev att någon annan skrivit det i tråden.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Fy den här kvinnan har fått stå oemotsagd och skyddade uppfifter. Får alla det? Lambertz har rätt. Polis och åklagare behöver se över hur det jobbar. Det här visar bara att vemm som helst kan råka ut för falsk våldtäktsanmälan!

Jo hon ska vara skyddad. TROTS flertal nu alltså falska anmälningar. Inte en ynka dag i häktet ens för henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Tänkte på den här tjejen som tidigare skulle ha varit offret. Alltså den bruden som Göran doppade sin gamla gubbkorv i.

Vet ens någon här vem bruden är?

Hur kan hon tidigare haft 2 nedlagda utredningar och varit bland kändisar och ingen har koll på vem hon är här?

Ja, han sa ju t o m EAs förnamn i presskonferensen.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Jo, finns ju alltid en FUP i och med att förundersöknings har inletts. Däremot kommer den i och med detta inte bli offentlig eftersom åtal inte väckts.

Oklart vad det är för slags stämningsansökan Göran lämnat in, det kan ju bli så att han lyckas få ut vissa delar av förundersökningen som kan tänkas utgöra bevis i det målet.

Så brukar det väl vara ja, men frågan är om det är hugget i sten?

Anledningen till att ett FUP blir offentligt är att förundersökningssekretessen hävs när utredningen är avslutad, vilken den ofta blir när åtal väcks, men nog är väl utredningen avslutad även om/när den läggs ned utan åtal?

Skulle vara intressant att höra vad myndigheterna säger om någon försöker begära ut protokollet i det här fallet.
Citera
2021-03-23, 19:47
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Den här kvinnan kommer nog aldrig mer att bli knullad av en normalintelligent man utan att samtidigt bli filmad från alla håll och kanter (som bevismaterial då förstås). Såpass kan man nog garantera.

Lyckas hon slippa att bli filmad under knullakten framöver, innebär det således att hon endast har fått bli påsatt av idioter. Dvs. inte en enda kuk från en intelligent man i hennes fitta, eller anal för den delen.
Hur kan du säga så när inte en jävel vet vem kvinnan är?
Citera
2021-03-23, 19:48
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Kan det var så att han kände till hennes tidigare anmälningar och därmed visste att han skulle klara sig med våldtäkt ?

Aningen långsökt va? Inte minst med tanke på att hon frivilligt kom hem till GL på julafton. Han har ju knappast kidnappat henne.

Har du svårt att smälta att kvinnan är en bedragare och GL är oskyldig, och därmed offret?
Citera
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Ja, han sa ju t o m EAs förnamn i presskonferensen.
Vad var det för förnamn han nämnde?
Citera
Medlem
trngws avatar
Jag tror att GL är oskyldig, att det han säger stämmer. Men det jag saknar är ett uttalande från honom själv att han trots att förundersökningen läggs ner mycket väl kan vara skydlig. Jag utgår ifrån att det är det hans bok handlar om, att han trots förundersökningens nedläggning mycket väl kan vara skyldig. Varför påpekar han inte detta med eftertryck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in