2021-03-23, 19:37
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Beroendeställning i lagens mening skulle jag inte påstå.

Däremot i ett visst underläge då hon kan ha upplevt sig beroende av GLs rättsliga utlåtande och att han skulle vidhålla det i förtalsmålet. Om han blev"klängig" och kanske sur när han blev avvisad kan det förstärka känslan.

Utlåtandet är redan gjort och inlämnat i förtalsmålet. På vilket sätt skulle han inte kunna vidhålla detta? Göran hade ju sett ut som en idiot om han helt plötsligt hade ändrat uppfattning vilket han skulle ha varit tvungen att skriftligen meddela tingsrätten. Han hade sett ut som en idiot om han ville ändra sin uppfattning i ett redan avgivet rättsutlåtande.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Märklig syn för att komma från någon som skall föreställa jurist: ”– Hennes uppfattning är fortfarande att hon har utsatts för ett brott. En nedlagd förundersökning betyder inte per automatik att allting har gått rätt till.Det betyder att det inte funnits tillräcklig bevisning för en fällande dom, säger målsägarbiträdet”

Vad har inte gått ”rätt” till, säger hon att folk skall dömas utan tillräckliga bevis?

Målsägandebiträdet har varit fåordig och jag har ännu inte hört något om en eventuell överprövning av åklagarens beslut att lägga ner förundersökningen vilket är en ytterligare indikation på att det har framkommit bevis som starkt talar emot EA påståenden eller t.o.m. visar på klara lögner.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Var står det om beundrarbrev?

Någon skrev att han hade fått det i häktet. Det förvånar som sagt inte mig då jag innan dess redan förklarat för dig att kvinnorna kommer strömma till Lambertz efter detta.
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Vad dillar du om? Har du aldrig bevittnat en kyrklig vigsel, pojk? Ett av löftena båda parter erlägger varandra lyder "och vara dig, min make/maka, trogen tills döden skiljer oss åt". Nu i modern tid kan "eller en skilsmässoansökan" tilläggas. Fast det är en annan diskussion.
Du får allt läsa lite bättre innan du skriver och postar dumheter.
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
När det gäller hans erkända otrohet, är Lambertz så pass gammal att han tar ett äktenskap på allvar och därför kan syfta på att han var otrogen mot sin nu döda hustru genom att ha sex med en annan kvinna. Vi som är födda före curlinggenerationen kan faktiskt se äktenskapet som så heligt att det gäller ända tills man själv dör – inte bara tills döden skiljer makarna åt – och de kan ha lovat varandra något sådant eller Lambertz kan ha lovat sig själv det någonstans på vägen.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Om det här ska tas på allvar, så går det med större fog att säga att Lambertz befann sig i en beroendeställning till EA, eftersom risken var stor att hon skulle "bli sur" om han avvisade henne och lämna in en falsk anmälan om våldtäkt emot hon, som åtminstone skulle försätta honom i häktet i två veckor som straff för att han inte underordnade sig hennes vilja.

Om det ska hävdas beroendeställning med ditt resonemang, kan man med skäl hävda att alla män befinner sig i beroendeställning till kvinnor p g a risken för en falsk anklagelse.

(Ibland ångrar jag att jag inte tog för mig och bjöd hem den där 30 år yngre praktikanten på jobbet som kom med mycket tydliga inviter. Men just idag känner jag mig nöjd, eftersom risken fanns, att jag inte ens rörde henne.)

Nu var ju GL enligt egen uppgift helt omedveten om historiken vid tidpunkten för deras umgänge.
Citera
2021-03-23, 19:39
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Någon skrev att han hade fått det i häktet. Det förvånar som sagt inte mig då jag innan dess redan förklarat för dig att kvinnorna kommer strömma till Lambertz efter detta.

Källa mer än flashback?
Citera
2021-03-23, 19:39
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Den här kvinnan kommer nog aldrig mer att bli knullad av en normalintelligent man utan att samtidigt bli filmad från alla håll och kanter (som bevismaterial då förstås). Såpass kan man nog garantera.

Lyckas hon slippa att bli filmad under knullakten framöver, innebär det således att hon endast har fått bli påsatt av idioter. Dvs. inte en enda kuk från en intelligent man i hennes fitta, eller anal för den delen.
Citera
2021-03-23, 19:40
Medlem
Citat:
(Ibland ångrar jag att jag inte tog för mig och bjöd hem den där 30 år yngre praktikanten på jobbet som kom med mycket tydliga inviter. Men just idag känner jag mig nöjd, eftersom risken fanns, att jag inte ens rörde henne.)
Att man ens tänker så är ett tecken på att man lever i ett mycket sjukt land.
Citera
2021-03-23, 19:40
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Fallet har lagts ner. Det finns ingen FUP.

Jo, finns ju alltid en FUP i och med att förundersöknings har inletts. Däremot kommer den i och med detta inte bli offentlig eftersom åtal inte väckts.

Oklart vad det är för slags stämningsansökan Göran lämnat in, det kan ju bli så att han lyckas få ut vissa delar av förundersökningen som kan tänkas utgöra bevis i det målet.
Citera
2021-03-23, 19:43
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Källa mer än flashback?

Det får du fråga den som skrev det om.
Citera
2021-03-23, 19:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Så charaden fortsätter!
Citat:
– Bara för att en förundersökning läggs ner så innebär det ju inte att inget hänt. Min klient anser fortfarande att det som hon menar har hänt har hänt och man får inte glömma att endast tre procent av anmälda våldtäkter leder till fällande dom.

Får man hoppas på lite rättvisa så den här damen får skaka galler i minst 2 veckor! Borde vara minst 2 år som hon anmäler på falska grunder. Hon kan gärna sitta där tillsammans med det där jädra sk målsägarbiträdet.
Senast redigerad av Zaedrews 2021-03-23 kl. 19:45.
Citera
2021-03-23, 19:44
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det får du fråga den som skrev det om.

Jag frågar ju dig.
Citera
2021-03-23, 19:44
Medlem
Kan det var så att han kände till hennes tidigare anmälningar och därmed visste att han skulle klara sig med våldtäkt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in