2021-03-22, 16:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Javisst, men tänk om filuren är en perfektionist, då räcker det inte med att byta ett par plattor inte.
Tänk på att karlen kanske bara tagit upp en del av händelserna, att det var fler och värre saker som hände ?
Hon hotade att klippa av tårna på honom med en sekatör & peta ut ögonen på honom i sömnen.
Citera
2021-03-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon hotade att klippa av tårna på honom med en sekatör & peta ut ögonen på honom i sömnen.

Det där vet du ju inte om det är sant eller inte.
Eller har du hört henne säga det?
Citera
2021-03-22, 17:01
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det där vet du ju inte om det är sant eller inte.
Eller har du hört henne säga det?

Är det inte sant ifall inte hon själv sagt det utan bara hennes ex? Men när hon våldtäktsanklagar män är det förstås alltid sanning?
Citera
2021-03-22, 17:02
Medlem
Att GL har fått förtroende att sitta i lagrådet efter hans sammanbrott i Quick utredningen av regeringer är ju ett hån mot rättsäkerheten. Det tyder bara på att han måste ha goda kontakter som inte räds för att skapa skandaler.

GL har varit högst ansvarig för att se till att 8 mord inte blivit utredda. Om domare i gemen hade handlat som GL skulle ingen vara säker i en domstol.

Kom igen nu... han har haft sex med någon som inte vill ha det med honom. Det är ganska givet. Argumentet att EA är psyksjuk stärker ju bara det. Ingen utnyttjar en psyksjuk kvinna.
Citera
2021-03-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Är det inte sant ifall inte hon själv sagt det utan bara hennes ex? Men när hon våldtäktsanklagar män är det förstås alltid sanning?

Att hennes förde detta man skriver det på sin "blogg" betyder inte att det är sant. Fattar du inte det?

Jag har aldrig påstått att hennes våldtäktsanklagelser är sanning.
Citera
2021-03-22, 17:10
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Att hennes förde detta man skriver det på sin "blogg" betyder inte att det är sant. Fattar du inte det?

Jag har aldrig påstått att hennes våldtäktsanklagelser är sanning.

Vad som är sant och inte vet vare sig du eller jag med säkerhet. Vad vi försöker göra här i tråden är att utifrån tillgänglig fakta bedöma sanningshalt och trovärdighet. Där ligger inte Lambertzkvinnan särskilt bra till i jämförelse med sina ex.
Citera
2021-03-22, 17:14
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Jag håller med dig till 100%
Blev själv förvånad över att hon sa så
Språket har utarmats så till den milda grad, bland kvinnor förvånande nog, som ska ha sådant enastående vokabulär! Ända upp i 35 - 40 årsåldern, hör man; å ja ba, shit asså, ÄR DE SANT?, jamen eller hur, ja känner, å han ba, å då sa ja, askul, tjaba, fanasså, preeciiis, som fan asså, ohmygod. Man tar sig för pannan och undrar om de är på väg till Paradise Hotel!
Citera
2021-03-22, 17:21
Medlem
Citat:
Vad som är sant och inte vet vare sig du eller jag med säkerhet. Vad vi försöker göra här i tråden är att utifrån tillgänglig fakta bedöma sanningshalt och trovärdighet. Där ligger inte Lambertzkvinnan särskilt bra till i jämförelse med sina ex.

Synd då att du uttrycker dig som att du visste med säkerhet.
Sluta med det.
Citera
2021-03-22, 17:25
Medlem
densistasovjets avatar
Min analys av GL är att han är en urusel personkännare. Teknokrat och lite opportunist som tidigt insåg vikten att hålla sig väl med makten ( läs S ) och som sån kom väldigt långt i sin karriär. Thomas Bodström är på något sätt spindeln i nätet här med sin kompis Borgström som varit med i skandalerna Assange, Kapten Klänning och Lambertz som raserat förtroendet för den oväldiga tjänstemannen genom att avlöva alla tillsynsmyndigheter så att vi nu har aktivister som tjänstemän som tex jagat Karl Hedin i 4 år. Lambertz först som JK och sedan domare i högsta domstolen.
Citera
2021-03-22, 17:26
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Sanningen tycker jag inte har något med det hela att göra. Det finns alltid minst 2 uppfattningar om sanningen.

Lika mycket som jag tycker det är fel att hänga ut en person som friats i ett rättsmål för våldtäkt så tycker jag att det är fel att hänga ut en person som man varit gift med på en blogg - oavsett sanningshalten i några av fallen. Lika mycket förtal.

Det är ju uppenbart av det som kommit fram att detta handlar om en kvinna som absolut inte på något sätt mår bra.

Men på den andra sidan har vi en man som är högt utbildad, som "väljer att hjälpa" henne trots att han måste ha vetat att han lekte med elden. Kalla henne sin extradotter. etc. Vara ensam med henne på julafton. Falla till föga för sina drifter oavsett om det fanns samtycke eller ej.

GL måste ju också vara kapabel till att googla tänker jag. Han borde kanske förstått att detta är en trasig kvinna som han borde undvika.

If you can't stand the heat get out of the kitchen typ.

Jag hade önskat lite mer information från andra sidan också. Jag är inte alls övertygad om att GL är ett oskyldigt lamm som letts till slakt av någon slags mee too rörelse. Oberoende om hon är nästa Johanna Möller.

Som kvinna tycker jag detta fallet är djupt sorgligt för det för det medför så oehört mycket kaos för framtida kvinnor som utsätts för våldtäkt.
Citera
2021-03-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Betyder det att hon får skyddad identitet?
ALLA som rättsligt trakasserar Ensamma män får straxt skyddad id av det svenska systemet.
Det är liksom en del av hela skådespelet.
Jmf med de två kvinnorna som Dröm-Anmälde Julian Assange i stockholm. Skyddade nu som bara faen - och aldrig, att dom riskerar lagföring pga nonsense anmälningar.

Sveriges aktivistiska och icke-fungerande rättsväsen borde....göras om!
Citera
2021-03-22, 17:28
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abovesuspicion
Bra inlägg, och med god insikt om sjukdomen ifråga.

Håller inte riktigt med.
En person som maniskt räknar kalorier och rör på sig kan utan tvekan gå ner 10 kg på mindre än 2 månader.
Är personen redan smal från början, kan man bli betecknad som anorektisk dramatiskt snabbt.
Alltså behöver det inte handla om 20 kg på ett år.

På det har det allt mer blivit tydligt att många anorektiker har underliggande autism i bakgrunden.
Man ser bara det mest akuta och missar autismen.
Många autister är livrädda för förändring, ta ansvar, flytta hemifrån, anorexi blir ett status que där de stannar kvar i ett barns kropp, där omgivningen måste ta hänsyn, där rädslan för att personen kan dö, gör att man anpassar sig till den sjuka, som i sin tur är tvångsmässig och rigid.Inte så konstigt att ätstörningen debuterar ofta i tonåren, då man ska frigöra sig och stå på egna ben.
Det är inte säkert att denna tjej skulle ha klarat sig mycket bättre med eller utan problem med en eventuell anorexi, O M det nu är det hon har haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in