2021-03-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
Att GL har fått förtroende att sitta i lagrådet efter hans sammanbrott i Quick utredningen av regeringer är ju ett hån mot rättsäkerheten. Det tyder bara på att han måste ha goda kontakter som inte räds för att skapa skandaler.

GL har varit högst ansvarig för att se till att 8 mord inte blivit utredda. Om domare i gemen hade handlat som GL skulle ingen vara säker i en domstol.

Kom igen nu... han har haft sex med någon som inte vill ha det med honom. Det är ganska givet. Argumentet att EA är psyksjuk stärker ju bara det. Ingen utnyttjar en psyksjuk kvinna.
De där åtta ouppklarade morden, dom kan du bara Glömma nu. Varken före eller efter det att Bergwall körde "cirkus Qvick" inför vården, polisen samt populasen, har svenskt rättsväsende varit på G med att klara upp dessa dödsfall!!
Vad GL däremot kan lastas för, är att han som JK i stort sett kastade Pelle Svenssons stoora rättsutredning rätt i papperskorgen.
Vilket praktiskt innebar att Bergwall tvingades att sitta inlåst på Säter, minst i fem år på övertid. Sånt suger....ordentligt!!
Citera
2021-03-22, 17:39
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
ALLA som rättsligt trakasserar Ensamma män får straxt skyddad id av det svenska systemet.
Det är liksom en del av hela skådespelet.
Jmf med de två kvinnorna som Dröm-Anmälde Julian Assange i stockholm. Skyddade nu som bara faen - och aldrig, att dom riskerar lagföring pga nonsense anmälningar.

Sveriges aktivistiska och icke-fungerande rättsväsen borde....göras om!

Men med skyddat identitet försvåras hennes affärsmodell, att tråla bland rika äldre män. Det borde bli mycket svårare att få någon äldre kärlekskrank herre att finansiera hennes behov eller kanske till och med få ihop det med en träff.

En träff som efter alkoholförtäring och en ”stupfull” EA slutar med penetrering och våldtäktsanmälan efter någon dag. Ett ambulansbesök på psykakuten är inte heller att förglömma.
Citera
2021-03-22, 17:40
Medlem
Larasofts avatar
Jag tror att GL blev tokförälskad. Hon väckte beskyddarinstinkt, nyfikenhet och åtrå.

Inte många män kan motstå det.
Senast redigerad av Larasoft 2021-03-22 kl. 17:43.
Citera
2021-03-22, 17:44
Medlem
Mer.info.007s avatar
MÄ verkar vara en psyksjuk alkoholiserad missbrukare.
Citera
2021-03-22, 17:49
Medlem
Imnshos avatar
Jag tycker det är underligt att inte GL arrangerade en filmning av akten.

Dels så skulle detta frikänna honom från åtalet (givet att EA ljuger/överdriver) och visa att hon inte däckat, utan tvärtom ha varit aktiv i både motjuckande och blowjob.

Dels så skulle GL ha kunnat sparat filmen som runkminne. Inte många gubbar i den åldern som får knulla en dylik sexig amazon. En riktig jävla egoboost att casta den på 60-tummaren hemma i villan!
Citera
2021-03-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
ALLA som rättsligt trakasserar Ensamma män får straxt skyddad id av det svenska systemet.
Det är liksom en del av hela skådespelet.
Jmf med de två kvinnorna som Dröm-Anmälde Julian Assange i stockholm. Skyddade nu som bara faen - och aldrig, att dom riskerar lagföring pga nonsense anmälningar.

Sveriges aktivistiska och icke-fungerande rättsväsen borde....göras om!

EA har inte skyddad identitet, hon finns med på lexbase och ratsit, bara googla. Men sista 2 dagarna har hon ansökt om dold yppgifter via ratsit. men fet e e inte samma sak som skyddade personuppgifter. Nog spekulerat om det
Citera
2021-03-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Han är häktad vilket trots allt tyder på att det finns en del bevis i alla fall. Oavsett så är det starkt att ens få upp snorren i den åldern!

Häktad är han. Men som påtalats: det krävs inte alltid så mkt för det. Att det finns ”sms-bevisning” har framkommit. Men frågan är ju hur pass konklusiv den är.

Sedan vet vi ju inte heller hur det var bevänt med GL:s prestationer denna julaftonskväll: det behöver ju inte handla om ett snorrefierat sex.
Kanske fick GL inte alls upp den och det var det som gjorde att han gick över gränsen?
Inte nödvändigt att påtala att detta är spekulativt, antar jag.
Citera
2021-03-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
EA har inte skyddad identitet, hon finns med på lexbase och ratsit, bara googla. Men sista 2 dagarna har hon ansökt om dold yppgifter via ratsit. men fet e e inte samma sak som skyddade personuppgifter. Nog spekulerat om det
Men "eulalia" lär nog få helt skydd rätt snart?
Det svenska systemet vet att ta väl hand...om sina "skyddslingar".
Citera
2021-03-22, 18:00
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast, även om det vid första anblicken är en "fin produkt" så ångrar man kanske "köpet" när "fakturan" väl dyker upp, så att säga...

Någon har skrivet att en eskort i EAs kaliber tar 8000 kronor för ett hembesök med övernattning och ”extra allt”. Jag skulle gissa på att julaftontaxan är 200%.

GL kanske inte ville betala som du skriver, för då blir han en brottsling, en sexköpare.

EA gjorde då som många före henne gjort i liknande sammanhang, hon anmälde sin torsk för våldtäkt. Hon hade förmodligen ingen väntande ”organisatör” som kunde bryta något ben på GL.

Så EA använder här kanske staten som sin personliga inkassoverksamhet för att få rejält betalt, med ränta, när skadeståndet 115 000 kronor trillar in.

En smart kvinna som utnyttjar samtyckeslagen maximalt! Tack alla me-too galningar och lesbiska feminister.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Sanningen tycker jag inte har något med det hela att göra. Det finns alltid minst 2 uppfattningar om sanningen.

Lika mycket som jag tycker det är fel att hänga ut en person som friats i ett rättsmål för våldtäkt så tycker jag att det är fel att hänga ut en person som man varit gift med på en blogg - oavsett sanningshalten i några av fallen. Lika mycket förtal.

Det är ju uppenbart av det som kommit fram att detta handlar om en kvinna som absolut inte på något sätt mår bra.

Men på den andra sidan har vi en man som är högt utbildad, som "väljer att hjälpa" henne trots att han måste ha vetat att han lekte med elden. Kalla henne sin extradotter. etc. Vara ensam med henne på julafton. Falla till föga för sina drifter oavsett om det fanns samtycke eller ej.

GL måste ju också vara kapabel till att googla tänker jag. Han borde kanske förstått att detta är en trasig kvinna som han borde undvika.

If you can't stand the heat get out of the kitchen typ.

Jag hade önskat lite mer information från andra sidan också. Jag är inte alls övertygad om att GL är ett oskyldigt lamm som letts till slakt av någon slags mee too rörelse. Oberoende om hon är nästa Johanna Möller.

Som kvinna tycker jag detta fallet är djupt sorgligt för det för det medför så oehört mycket kaos för framtida kvinnor som utsätts för våldtäkt.

Nej, att Lambertzkvinnan inte mår bra kan vi nog lugnt konstatera. Men det vore egentligen bättre för henne och alla andra tossiga metoo kvinnor ifall samhället gav dem rätt hjälp istället för att stryka dem medhårs genom att köpa deras våldtäktsskrönor. Det är riktigt förslagna slynor vi talar om även om de är störda. Lambertz tror jag inte är skyldig till något annat än naivitet. Däremot avskyr jag denne man bottenlöst av en mängd andra skäl så jag hoppas verkligen att han fälls. Just för att han är oskyldig. Det vore karma av kosmiska proportioner för denne inbitne systemlakej som gjort karriär på att agera tampong åt allehanda oduglingar och korrupta avskum som sossestaten avlönar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Är hon död nu?

https://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-bostad-misstankt-mord/

Varför skulle det vara hon?
Citera
2021-03-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag tycker det är underligt att inte GL arrangerade en filmning av akten.

Dels så skulle detta frikänna honom från åtalet (givet att EA ljuger/överdriver) och visa att hon inte däckat, utan tvärtom ha varit aktiv i både motjuckande och blowjob.

Dels så skulle GL ha kunnat sparat filmen som runkminne. Inte många gubbar i den åldern som får knulla en dylik sexig amazon. En riktig jävla egoboost att casta den på 60-tummaren hemma i villan!

Det kan vi väl inte vara säkra på. Skulle inte förvåna mig heller alls om han gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in