2021-03-18, 18:28
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Lambertz. Sveriges Bill Cosby.

Vänta lite nu.

Jämföra Cosby som våldtog folk på rad, här har vi en (visserligen pervers) jurist som blivit anmäld som en i raden.

Tycker du att jämförelsen är rättvis? Har andra kvinnor trätt fram?

Har detta blivit ett #mejuriststudent?

Hon har ju uppenbarligen problem med uppmärksamhet.

Han hjälper henne med fallet där hon är tilltalad för förtal, och helt plötsligt så får en gammal gubbe, som kan denna lagstiftningen utantill, upp bakom och gör något?

Kamma er. Detta är den sämsta sortens jävla skvaller det finns.

Jag skiter i honom, hoppas att han hänger sig i häktet, men jag ogillar media-drev.
Citera
2021-03-18, 18:30
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Helt otroligt absurd information som kommer fram.Det här har stora möjligheter att bli en tv-serie. Lite halvnakna tjejer, My Little Pony, kokain, tortyrsex och kanske Lassgård i rollen som GL. Missförstå mig rätt, jag gillar Lassgård men tror att han - frånsett viss "rondör" - kan få fram GL:s självsäkert förvirrade framtoning.
Tror jag skall försöka köpa filmrättigheterna........

Frågan är ur vems perspektiv den ska filmatiseras.

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
EA kontaktade Anne Ramberg efter att hon pratade med Marianne Östlund. Sedan pratade hon med Irmeli Krans och sägs ha fått rådet att spara bevis som sms och inspelningar. Marianne blir stressad och säger till sonen som sitter häktad att byta ombud till Clea Sangborn. Han skriver till domstolen 29 dec att han vill byta advokat till Clea. 5 dagar senare går EA:s kompis och anmäler våldtäkten och Marianne säger till EA att hon ska begära Clea. EA begär Clea.
Clea Sangborn är Marianne Östlunds lilla städpatrull. Nu ser Marianne till att styra EA via Clea så hon inte säger något olämpligt och drar in Marianne. Alla i 1.6 miljoners klubben med kändisar och överklass skulle dra sitt stöd om en av deras styrelseledamöter var inblandad i detta.

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Den verkliga förrädaren är Jonas Trolle som skyddade de andra männen runt Göran Lindberg. Göran Lindberg offrades för att skydda Ulf Ekman, Göran Lambertz, Jerzy Sarnecki och de andra. Undra om Jonas Trolle sover gott på nätterna?

Ha Ha, det här blir bara värre och värre tack 'intenog'!

Faktum är att utan allt gräv här på Flashback och Stoppa Pressarnas tipsare så skulle hon kanske till slut lyckats trolla upp halva rättsväsendet på läktaren och få in en ex-JK i finkan, jag dööör.

Jag har nu ägnat en stund åt bloggen, vilken guldgruva men jag lider med dig Lennart och alla övriga som råkat ut för kvinnan. jag hoppas att ni uppskattar vårt engagemang, till övriga namngivna som kanske inte besöker Flashback i vanliga fall i den här omfattningen, ja jag lider även med Er och ta det lugnt med F5-tangenten.

/Provokatör
Citera
2021-03-18, 18:34
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Lambertz. Sveriges Bill Cosby.

Eller Harvey Weinstein.

Å andra sidan så är lagen inte jämställd. Män som blir våldtagna av kvinnor blir sällan trodda.
Den enda händelsen jag kan komma på är batikhäxan som åkte dit då hon tvingat nyanlända till sex.
Citera
2021-03-18, 18:40
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Här är aktuell dom:

https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf
Nu hittade jag något annat hon har hållit på med, 2018. Kanske att namnet står här? Är det hon, S. Memetovic?
Citera
2021-03-18, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag tror inte det fungerar så. En våldtäktsman är inte en vanlig man som är ute efter snyggingar, han har andra psykologiska behov än sex.

Snygga får ligga mer om de vill. Om man dessutom är sexintresserad och får ligga massor så ökar naturligtvis risken att man utsätts för något man inte gillar, någon gång. Särskilt om sprit är med i bilden. Jag räknar Offrets insats som självskadebeteende. Hon har valt att skada sig själv genom att ha mycket sex och alkohol med okända män. Kallades hora förr i tiden, det finns verkligen horor vad feminister än säger och det är synd om dem.
Nej du kan inte dra såna slutsatser på vetenskaplig grund. Att "alla" våldtäktsmän skulle ha ett särskilt enskilt definierbart beteende. Hade så varit fallet så hade man ju kunnat förebygga majoriteten av alla våldtäkter!
Citera
2021-03-18, 18:41
Avslutad
Det här fallet blir mer och mer spännande.
Citera
2021-03-18, 18:42
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Du kan inte mena J*rzy?

Sven Å Christianson. "Minnesexpert", professor, socialdemokrat och ständigt anlitad vid rättegångar tills han imploderade i samband med Kevinfallet, då han tubbade småpojkarna att erkänna mord på en kamrat och Quickfallet, där han lade sin yrkesheder i pant på att allt vad Quick sade var sant.

Han är bränd i forskarvärlden och ingen anlitar honom längre eller använder hans böcker inom utbildningen, men eftersom han är sossemaffians man får han sitta kvar som professor. Han tillhör Quick-laget, tillsammans med Gubb-Jan Stigson, van der Kwast, framlidne fylle-advokaten Borgström, Lambertz och hunden Zeppo.

Mannen är mycket svag för yngre damer som han byter ut emellanåt. Han är nu tillsammans med en 30 år yngre studentska. För tio år sedan fick han ett "kärleksbarn" med en annan tjugo år yngre student.

Jag utgår ifrån att han finns på en viss telefonlista tillhörig en östermalmsmadamen Östlund där även Borgström, Kapten Klänning och kanske till och med Lambertz själv figurerat. Feministiska sossetoppar som hatar kvinnor, men som älskar unga flickor.
Citera
2021-03-18, 18:43
Medlem
Ksenia74s avatar
Folk våldtar inte för den sexuella njutningens skull dom våldtar för att utöva makt och kränka sina offer. Så var det slutdiskuterat om den saken .
Citera
2021-03-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Vänta lite nu.

Jämföra Cosby som våldtog folk på rad, här har vi en (visserligen pervers) jurist som blivit anmäld som en i raden.

Tycker du att jämförelsen är rättvis? Har andra kvinnor trätt fram?

Har detta blivit ett #mejuriststudent?

Hon har ju uppenbarligen problem med uppmärksamhet.

Han hjälper henne med fallet där hon är tilltalad för förtal, och helt plötsligt så får en gammal gubbe, som kan denna lagstiftningen utantill, upp bakom och gör något?

Kamma er. Detta är den sämsta sortens jävla skvaller det finns.

Jag skiter i honom, hoppas att han hänger sig i häktet, men jag ogillar media-drev.
Om han hänger sig, hur f.n ska vi då få läsa hans uppdaterade blogg, den med qvickologier??

Nää, svenska helvetes Dödsmobbare kan lämna GL i fred i cellen en stund.
Görans handel o vandel kan tas senare, nu är det vår Justitiemördare-in-spe, EA, som det borde vändas upp ned på!!
VAD har detta psyko sysslat med, under de senaste femton åren??
Citera
2021-03-18, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Sven Å Christianson. "Minnesexpert", professor, socialdemokrat och ständigt anlitad vid rättegångar tills han imploderade i samband med Kevinfallet, då han tubbade småpojkarna att erkänna mord på en kamrat och Quickfallet, där han lade sin yrkesheder i pant på att allt vad Quick sade var sant.

Han är bränd i forskarvärlden och ingen anlitar honom längre eller använder hans böcker inom utbildningen, men eftersom han är sossemaffians man får han sitta kvar som professor. Han tillhör Quick-laget, tillsammans med Gubb-Jan Stigson, van der Kwast, framlidne fylle-advokaten Borgström, Lambertz och hunden Zeppo.

Mannen är mycket svag för yngre damer som han byter ut emellanåt. Han är nu tillsammans med en 30 år yngre studentska. För tio år sedan fick han ett "kärleksbarn" med en annan tjugo år yngre student.

Jag utgår ifrån att han finns på en viss telefonlista tillhörig en östermalmsmadamen Östlund där även Borgström, Kapten Klänning och kanske till och med Lambertz själv figurerat. Feministiska sossetoppar som hatar kvinnor, men som älskar unga flickor.
Hahaha Seppo! Och Quick på 10mg Alprazolam! De hade kunnat ta betalt för den teatern!

Men Lambertz är väl ändå lite "frikopplad" från Quick om man jämför S-Å C?

Däremot ser jag ett större riskbeteende hos GL. Vilket en våldtäkt på fyllan indikerar.
Citera
2021-03-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden

Kan säkert stämma men jag har inte hört Sven Å Christiansons namn bland de männen men han kan säkert ha anlitat Marianne Östlund.
Senast redigerad av intenog 2021-03-18 kl. 18:51.
Citera
2021-03-18, 18:49
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Hahaha Seppo! Och Quick på 10mg Alprazolam! De hade kunnat ta betalt för den teatern!

Men Lambertz är väl ändå lite "frikopplad" från Quick om man jämför S-Å C?

Däremot ser jag ett större riskbeteende hos GL. Vilket en våldtäkt på fyllan indikerar.

Hette inte hunden Zampo?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/zampo-hunden-som-hjalpte-till-att-falla-quick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in